حوادث

ده ها تن در رابطه با حادثه شاهچراغ دستگیر شده اند

ایران تودی/ کرمان جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به شهادت جمعی از هموطنانمان در حرم شاهچراگ شیراز گفت: اشراف اطلاعاتی چشم عملیاتی است که آبروی پلیس را در مقابل مردم افزایش می دهد. ، همین مولفه بود که منجر به دستگیری یک نفر و شناسایی ده ها نفر در حادثه شاهچراگ شد و مشخص شد که آنها قصد خرابکاری و عملیات انتحاری گسترده تری داشتند.

سردار قاسم رضایی 23 آبان در جلسه کمیسیون عملیات نیروی انتظامی استان کرمان اظهار داشت: در استان کرمان بزرگ که 6500 شهید و بیش از 20 هزار جانباز و ایثارگر دارد، هم مردم و هم نیروهای امنیتی از بزرگترین سرمایه اجتماعی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای نیروی انتظامی افتخار است افزود: همراهی مردم از پلیس نیز یک سرمایه است و باید از آن صیانت شود.

رضایی تصریح کرد: بر اساس گزارش فعالیت فرمانده انتظامی کرمان، عمدتاً در چند شهر این استان در اغتشاشات شرکت داشتیم و طبق گزارش ها و ارزیابی ها این جمعیت این استان بودند که اجازه فتنه را ندادند. فرم. دیار کریملی در جریان اغتشاشات با درک و بصیرت خاصی عمل کرد و به این نتیجه رسیدیم که مردم خود بهترین حافظان امنیت هستند.

نماینده مردم فرجه در مجلس شورای اسلامی با تشریح نیازهای نظم و امنیت در مناطق شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و کویری استان کرمان گفت: امنیت استان کرمان چند وجهی است و مدیریت خاص خود را می طلبد. روزگاری در برخی مناطق استان راهبندی محاصره وجود داشت اما امروز دیگر شاهد چنین ناامنی نیستیم و این نشان می دهد که تا حصول این نتیجه کار و عملیات با خون شهدا انجام می شد.

وی افزود: در این راستا پلیس کرمان علاوه بر انجام آموزش، به مردم کمک کرده و به مردم کمک کرد که باعث ارتقای امنیت کشور شد و با همکاری بر تداوم این رویکردها تاکید داریم. از سایر نهادها

رضایی با تاکید بر اجرای بازدیدهای قبلی افزود: در این میان طرح های برخورد با صاحبان اسلحه همواره پررنگ است چرا که این کار بر جرایم دیگر نیز تاثیر می گذارد و محور دوم شناسایی و دستگیری مجرمان و محکومان متواری است. که مربوط به این است.پلیس در ایست بازرسی ها و اشراف اطلاعاتی خیلی خوب کار کرد.

وی مبارزه با سارقان و باندها را سومین محور در حوزه ماموریت پلیس دانست و گفت: این قشر محدود در اغتشاشات شرکت می کردند اما در زمان مناسب در صحنه مبارزه می کنند تا کسی جرات شکایت از ماجرا را نداشته باشد. ترس از دزد و دزد.”

جانشین فرماندهی انتظامی کشور ادامه داد: در این زمینه باید پرونده های محکم و متناسب با دادگاه باز و هدایت شود تا مردم واقعاً از حمایت ها و تصمیمات قاطع قضایی بهره مند شوند. ، چه در مطبوعات و چه در انجمن ها و جلسات دیگر، شهروندان باید در مورد نحوه مراقبت از کیف، اتومبیل و سایر وسایل شخصی خود آموزش ببینند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر حجاب و عفاف به عنوان یک نقطه قوت ملی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برای پاسداری از این ارزش ها خلق شده است، اما اگر عده ای به این ارزش حمله کردند، بدانند که همه آنها را لعن می کنند. ناآرامی ها بخش بزرگی از ظرفیت عملیاتی پلیس را مجبور به کنترل این موارد کرده است و متأسفانه شاهد افزایش جرم و جنایت در برخی مناطق بوده ایم. همه کسانی که مردم را تحریک کردند و به ناحق اظهار نظرهای نادرست کردند در وقوع این جنایات دست دارند.

رضایی با اشاره به شهادت مظلومانه جمعی از هموطنانمان در حرم شاهچراگ شیراز گفت: اشراف اطلاعاتی چشم عملیاتی است که اقتدار پلیس را در نزد مردم افزایش می دهد و همین عامل بود. حادثه شاهچراغ، از دستگیری یک نفر تا شناسایی ده ها نفر، قصد داشتند عملیات تخریب و انتحاری گسترده تری انجام دهند.

جانشین رئیس پلیس کشور در پایان بار دیگر به موضوع مهم حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: بی توجهی به حجاب در واقع رکن امنیت خانواده را خدشه دار می کند و زمینه را برای دخالت در زندگی خصوصی خانواده ها ایجاد می کند. لازم است به خانواده ها تذکر داده شود که ارزش های دینی و اسلامی را حفظ کنند و هیچ گاه زمینه ای برای نفوذ دشمن ایجاد نکنند.

بر اساس اطلاعات، سردار قاسم رضایی در سفر به کرمان به مقام شامخ شهدا از جمله سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

وی در گلزار شهدای کرمان گفت: کرمان سرزمین مادری کرمان است و بعد از انقلاب هر روز شکوفا می شود و 6500 شهید این استان به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی گواه این نظر است.

وی با بیان اینکه همه شهدا عزیزند اما رهبر جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در قلب ما جای دارد، تصریح کرد: برای پاسداری از راه آنها تلاش خواهیم کرد و با شهدایی که امروز جان خود را از دست دادند صحبت کردیم. . ما شجاعانه دلتنگ آنها هستیم

رضایی با تشکر ویژه از فرماندهان و کارکنان فراجا گفت: قدردان همکاران و خانواده هایشان هستیم زیرا این مجاهدان محترم غیر منتظره ترین هستند، ستون امنیت و پشتوانه مردم هستند، مردم را متزلزل می کنند. بدن کسانی که هنجارها را زیر پا می گذارند و با خدا معامله می کنند و برای مردم عزیز هستند.

انتهای پیام