فرهنگ و هنر

روزنامه‌های امروز نوید صلح می‌دهند

روزنامه های جهان امروز نگاهی به جنگ روسیه با اوکراین و آتش بس دو ماهه در یمن دارند.

به گزارش ایران تودی، به نقل از آلبرت کوچویی، مهم ترین عناوین روزنامه های جهان در روز چهارشنبه 15 فروردین ماه به شرح زیر است:

ویرانی و کشتار در اوکراین

روزنامه های امروز وعده صلح می دهند

روزنامه های آمریکایی از روسیه می ترسند. نیویورک تایمز از ویرانی و کشتار در اوکراین گزارش می دهد. عنوان اول نیز با این ظاهر ترسناک همراه است. او از کشتار در اوکراین وحشت زده است. با افزایش علائم، اروپا در حال بررسی تحریم های انرژی است. به گفته اوکراین، بوچا محل انفجار است. اما کرملین می گوید این یک سناریوی فریبنده برای جلب توجه اوکراین به جهان است.
روزنامه های بریتانیایی رویکرد متفاوتی به جنگ اوکراین دارند. بانک جهانی هشدار داده است که جنگ اوکراین مانع رشد اقتصادی و فقر در آسیا خواهد شد.

قربانی غرب

روزنامه های امروز وعده صلح می دهند

روزنامه های اسپانیایی و همراه با آنها ال پاییس به چین نگاه می کند. ال پایس گفت: چین از مدت ها قبل روسیه را قربانی غرب می دانست. به گفته غرب، جنگ اوکراین و چین تابع اصول ناظر خارجی است. ناظری که در این جنگ با هیچ یک از طرفین نبود. حزب کمونیست چین نیز بر این باور است که این کشور همچنان با روسیه، قربانی ناامنی غرب، روابط دیرینه دارد.

وعده صلح

روزنامه های امروز وعده صلح می دهند

دیگر روزنامه های انگلیسی به یمن نگاه می کنند. گاردین نوشت: آتش بس دو ماهه امیدها را برای گفتگوهای صلح افزایش می دهد. هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل گفت: «این آتش نشان وعده صلح در یک جنگ شش ساله را می دهد. آتش بس دو ماهه در یمن به نفتکش ها اجازه نزدیک شدن به بنادر این کشور را می دهد. کشتی هایی که عده ای هشتاد و هشت روز در انتظارشان بودند.

در حاشیه خبر امروز:

ورزش کنید و اضطراب را کاهش دهید

روزنامه های امروز وعده صلح می دهند

نیویورک تایمز در مورد تحقیق در مورد تحرک و بهبود ذهنی می نویسد. جنیفر هانینز می گوید: یافته های علمی اخیر نشان می دهد که تحرک، به ویژه ورزش، تأثیر مفیدی بر مغز و روان انسان دارد و ورزش در کاهش اضطراب در انسان بسیار مؤثر است. آنها همچنین در کاهش ترس و افسردگی انسان موثر هستند. تحقیقات نشان می دهد که هر تمرین با 30 دقیقه ورزش سه روز در هفته چنین تاثیراتی دارد. دوچرخه سواری، شنا، دویدن و سایر ورزش ها چنین تاثیری دارند.

انتهای پیام/