استان ها

روزنامه نگاران در استان قزوین سرانجام صاحب خانه شدند

طبق این گزارش گزارشگر بیشترهمزمان با روز خبرنگار ، اصحاب رسانه و روزنامه نگاران استان قزوین در یک فضای صمیمی با شهردار قزوین ملاقات کردند و با شهردار شام خوردند.

در این جلسه خبرنگاران بیشتر وقت خود را صرف ارائه پیشنهاد شهردار برای تعامل بیشتر با رسانه ها کردند و خواستار استفاده از ظرفیت رسانه در آسیب شناسی و اجرای پروژه های شهری شدند.

محمدرضا جباری از آژانس خبری بیشتر وی گفت: “شعار آژانس خبری این است که” بیایید با عشق به جهان نگاه کنیم. “” با همین رویکرد ، اگر رسانه ها نگاهی دوستانه و دوست داشتنی به یکدیگر داشته باشند و بر رقابت با دوستی متمرکز شوند ، مسئولان با نگاهی سازنده انتقاد می کنند و مشکلات را حل می کنند. ، نتایج بهتری حاصل می شود و پیشرفت استان می تواند تسریع شود.

سرپرست آژانس خبری بیشتر استان قزوین عنوان کرد: علاوه بر انجام کارهای زیرساختی ، بهتر است به موارد زیربنایی به ویژه در مناطق مرکزی شهر توجه شود تا ظاهر شهر بهبود یابد و زیبایی آن در نگاه شهروندان و گردشگران قرار بگیرد.

جباری گفت: “ما از شهردار محترم می خواهیم که مشکل مسکن روزنامه نگاران را پس از یک دهه حل کند و دغدغه های این فعالان رسانه را برطرف کند.”


پیگیری به خروجی رسانه منجر شد

فرضیه فرامرزی از حدیث ما هر هفته می گوید: “برگزاری چنین جلساتی صمیمیت بین رسانه ها و رهبران شهر را تقویت می کند و این حرکت ممکن است الگویی برای سایر سران دستگاه های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی باشد.”

آژانس رسانه ای که از سال های گذشته به دنبال اعطای جایگاهی در پناهگاه برای روزنامه نگاران است ، این بار نیز درخواستی برای خبرنگاران ارسال کرد و این بار از شهردار قزوین درخواست کرد که درخواست روزنامه نگاران را برای آخرین بار و مقبره ای برای فعالان رسانه بپذیرد. اختصاص دهید.

وی اظهار داشت: در این دنیایی که برای گرفتن زمین مشکل داشتیم و کسی کمک نکرد ، حداقل به خاطر ما ، محلی را برای آن اختصاص دهیم که شهردار قزوین با مهربانی این درخواست را پذیرفت و تصمیم بر این شد که حفرهای رایگان بدهند. خبرنگاران در بخش هنرمندان. ” هدیه باشید

مهری غیاثوند از روزنامه جام جم گفت: انتظار دارم شهردار از ظرفیت رسانه ها برای مشورت در توسعه پایدار استفاده کند زیرا افراد زیادی وجود دارند که پتانسیل بالایی دارند و می توانند به صورت رایگان در خدمت شهرداری باشند.

وی افزود: ممکن است روزنامه نگاران متخصص نباشند اما می توانند کمک مؤثری به شهرداری کنند و از تصمیمات نادرست در اجرای پروژه جلوگیری کنند و بهتر است از خبرنگاران رسانه در امور اطلاعاتی استفاده شود.

محمد برزگر ، دیگر فعال رسانه ای ، افزود: ما هیچ منبع رسانه ای معتبری در استان نداریم که بتواند مردم را راضی کند و ما انتظار داریم که خبرنگاران کمی فعال تر شوند و نگرانی های عمومی را در گزارش ها و اخبار مطرح کنند.

امیرعلی رضایی همچنین اظهار داشت: شهرداران قبلی نیز خوب عمل کردند و هرکدام از آنها املاکی داشتند که نصرتی کار خوبی در ساخت گذرگاه ها و پل های غیر سطح انجام داد ، آقای کمالی در ایجاد زیرساخت ها ، حسین جعفری در توسعه شهری و چشم انداز آینده نگر. همچنین ممکن است توسط شهردار جدید ادامه یابد.

مریم کشاورز ، ره آنلاین ، اظهار داشت: انتشارات همیشه نگران انتشار آنها هستند اما باید این سؤال را بپرسیم که چرا رسانه ها ، که مهمترین ستون فرهنگ به حساب می آید ، نمی توانند دارای اعتبار فرهنگی باشند.

وی افزود: انتظار داریم شهردار قزوین برای حل مشکلات روزنامه نگاران اصولاً فکر کند تا بتوانیم با نگرانی کمتر ماموریت خود را انجام دهیم.

حسین ضرابادی ، یک فعال رسانه ای اظهار داشت: امروز مشکلات باعث شده است که روزنامه ها و مجلات پنهانی داشته باشیم که بعضی اوقات به دلیل ترس از بسته شدن ، منتشر می شوند که این باید رویکردی باشد برای حمایت از فعالان رسانه ای که دائما در صحنه حضور دارند. ” باشد.

منیزه زیرک ، از هفتگی داریچه گفتگو ، اظهار داشت: نبود خبرنگاران تخصصی از جمله موضوعاتی در حوزه اطلاع رسانی است که شهرداری می تواند با برگزاری دوره های آموزشی خصوصاً در مدیریت شهری مهارت های فنی خود را ارتقا بخشد.