حوادث

۱۰۰ سوله بحران در تهران / ۱۵ هزار قبر برای مواقع اضطراری

آفتاب نیوز:

عطایی در گزارشی اظهار داشت: “شهرداری تهران جلسات منظمی را برای نظارت بر مسائل در مناطق مختلف برای پاکسازی ، دفن و تأمین تجهیزات لازم برای بحران در مناطق مختلف برگزار می کند.”

سخنگوی شهرداری تهران در پنجمین جلسه دستورالعمل پیشگیری ، هماهنگی و عملیات برای پاسخگویی به بحران استان تهران اضافه کرد: علاوه بر گورهای اضطراری ، در صورت نیاز می تواند کمک مهمی باشد.

وی ادامه داد: ما 2 هزار آمبولانس را برای موارد اضطراری مجهز کرده ایم و 100 پناهگاه بحرانی در تهران وجود دارد. ناوگان مدیریت پسماند از جمله 319 نوع وسیله نقلیه مختلف از جمله کامیون کمپرسی ، قرقره ، بیل مکانیکی ، لودر و پانک در 22 بخش تهیه و توزیع شده است.

وی ادامه داد: این سازمان به منظور جمع آوری زباله های معمولی با استفاده از 51 دستگاه برای جمع آوری زباله و 1185 دستگاه به پیمانکاران در 22 منطقه خدمات را در اختیار سازمان قرار می دهد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ضمن ارائه گزارشی از کارهای انجام شده از سوی سازمان آتش نشانی برای مقابله با بحران ، افزود: جلسات کارگروه نجات برای تصویب شرح وظایف این کارگروه. کار آتش نشانی در حال انجام است. همچنین آموزش آتش نشانی ، امداد و نجات بسیجی شهرداری تهران برای سه ماه بیش از 2 هزار نفر برگزار شد.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته و در کنار 30 سال گذشته تجهیزاتی از قبیل آسانسور فراهم شده است و امروز 7000 پرسنل آموزش دیده در شهرداری تهران درگیر هستند.

بعد از شنیدن گزارش مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ، انوشیروان محسنی بندپی ، استاندار تهران با تأکید بر لزوم آموزش عمومی ، با تمرکز بر ساختارهای منسوخ در استان تهران ، گفت: این موارد شامل نوسازی سازه های منسوخ شده و افزایش مقاومت در سطح شهر است.

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه مساحت وسیعی از بناهای مخروبه در تهران است ، افزود: باید در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم. همانطور که صندوق مسکن در استان های دیگر انجام می دهد. ساختار خراب که 3 هزار و 200 هکتار را در خود جای داده و بیش از 1.5 میلیون نفر در آن زندگی می کنند برای شهرداری تهران در اولویت قرار دارد و برای تقویت اقدامات پیشگیرانه باید اقدامات لازم برای نوسازی سازه های مخروبه انجام شود.