حوادث

آماده‌باش مدیریت بحران برای موج جدید بارش‌ برف در تهران/کوهنوردی و سفر غیرضروری ممنوع

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از آمادگی مدیریت بحران برای موج جدید بارش برف و کولاک در این استان خبر داد.

به گزارش ایران تودی، حامد یزدی آنلاین به صدور اخطاریه زرد رنگ هوا برای تداوم بارش برف، کولاک و وزش باد در استان تهران از شامگاه شنبه اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، روز یکشنبه در استان تهران از عصر روز شنبه در استان تهران ادامه دارد. به خصوص در نیمه شمالی آن شاهد برف، مه، وزش باد و کولاک خواهیم بود، بنابراین مدیریت بحران در حالت آماده باش است.

یزدی آنلاین با بیان اینکه در نتیجه این شرایط جوی احتمال اختلال در سفر، کاهش دید و لغزندگی جاده ها وجود دارد، گفت: با این مخاطرات، اختلال در سفر و کاهش دید و لغزندگی جاده ها دور از انتظار نیست. لازم است از مردم عزیز جلوگیری شود از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران توقف فعالیت های کوهنوردی حتی برای کوهنوردان حرفه ای را ضروری دانست و گفت: مدیریت مصرف انرژی نیز بسیار مهم است و لازم است مردم با این موضوع همراهی کنند.

وی همچنین درباره جزئیات آماده باش مدیریت بحران گفت: تمامی عوامل مدیریت بحران و ساختارهای اجرایی مسئول و امداد رسان آماده شده و مشاوره و راهنمایی های لازم داده شده است. همچنین بر لزوم پاکسازی و تعمیق کانال و شبکه جاده ای تاکید شد.

یزدیمهر افزود: رانندگان در صورت حمل و نقل ضروری نیز برای عبور از جاده های استان تهران به همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ به ویژه محورهای نیمه شمالی و کوهستانی توجه داشته و به میزان سوخت و گرم کردن خودرو توجه کنند. قبل از رانندگی سیستم، وضعیت لاستیک ها و وضعیت فنی خودرو را بررسی کرده و سپس سفر کنید.

بیشتر بخوانید:


این نکات را هنگام رانندگی در روزهای برفی و بارانی جدی بگیرید


توصیه و هشدار پلیس به عابران و رانندگان در روزهای برفی و بارانی

یزدی آنلاین از شهروندان خواست از پارک خودروهای خود در زیر درختان خودداری کنند و گفت: در سراسر استان تهران اکیپ های شهرداری برای برف روبی و پاکسازی معابر درون شهری برای تسهیل تردد خودروها فراخوانده شده اند.

انتهای پیام