عمومی

فرامین ماندگار کمیته بحران کرونا و تسلیت برای ٦٠ هزار فوتی

در نتیجه دستورات پزشکی و اداری صادر شده توسط وزارت بهداشت و کمیته کرونا ، خاطرات ، در صورت وجود ، به شرح زیر خلاصه می شود:

2- دستورالعمل ها را دنبال کنید ، فاصله اجتماعی را رعایت کنید ، دستان خود را به خوبی بشویید
3- نیمه اول ماسک لازم نیست ، نیمه دوم اجباری است ، این روزها هر دو ماسک مناسب است
2- تحقیق انجام شده توسط دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مورد کرونا بی اثر بود ، الگویی را ارائه دهید که پیش بینی ها درست باشد! هیچ یک از پیش بینی ها درست نبود
3- ما کاری کردیم ، کارستون
ط – نحوه تهیه ماسک از لباس زیر و در خانه
3- وزارت بهداشت عالمانه ترین شکل مدیریت را فراهم کرده و اقدامی بدون برنامه ریزی انجام نداده است ، اما کووید مشکلی در سیستم مراقبت های بهداشتی ندارد.
3- ویروس به طور مرتب با ما شطرنج بازی می کند
2- فاجعه های تاجگذاری بعد از حوادث کربلا بزرگترین اتفاقات افتاد
2- پاییز و زمستان ما را نگران می کند
3- نیمه اول فقط واکسن خارجی است ، نیمه دوم فقط واکسن ایرانی است ، این روزها ترکیب آنها نیز مناسب است
2. ما ماه هاست که تاج انگلیس را مدیریت می کنیم
2- برای ماسک های کودک که هم اندازه صورت هستند و از پارچه ای رنگارنگ و جذاب استفاده می کنند ، توصیه می شود
3- به زودی واکسن را صادر خواهیم کرد
3- مارس و آوریل ما را نگران کنید

من نمی دانم چند سال دیگر با این دستورات ادامه خواهیم داد ، هم در سطح ملی و هم از نظر جسمی و روحی! یک سال پیش ، در همان سایت ، در همان روز ، در مورد خطاهای مدیریت کمیته نوشتم: ویروس مدیریت بحران زلزله کرونا و سپس همه برنامه های مدیریت بحران کرونا باید تغییر کند! کرونا به بررسی فوری برنامه های مدیریت بحران نیاز دارد

ای کاش امروز مهم ، اشتباه و مغرضانه تلقی می شد و قضاوت می کردم! رسماً یا به گفته برخی مقامات چه کاری انجام نمی دهد ، به 1.5 ایرانی ، 2.8 هموطن ما که به دلیل تاجگذاری جان خود را از دست داده اند ، تسلیت می گوید!
من فکر می کنم بد نیست نگاهی دقیق به مسائل و روندها در اولین سالگرد این فاجعه ملی داشته باشیم! امیدوارم دیر نشده باشد ، اما کاش آن روز سخنان بنده جواب می داد و برنامه ها با جدیت مرور می شدند! به خدا اعتماد داشته باش.

* همکار ارجمند من در انستیتوی بین المللی لرزه نگاری و مهندسی زلزله که به مهندس فقید اکبر عندلیبی و خانواده وی تقدیم شده است ، در تمام عمر خود در نصب و راه اندازی آزمایشگاه های مهندسی لرزه نگاری و لرزه نگاری خدمت کرده است و متأسفانه بر اثر بیماری کوید -1 درگذشت.

* استاد نمونه مهندسی سازه ، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار پایداری و مدیریت بحران