حوادث

تمهیدات مدیریت بحران برای نمایشگاه کتاب

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران از تهیه دستورالعمل تشکیل کمیته امنیتی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش ایران تودی، مجید آرون وی با اشاره به اینکه کمیته حراست نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هر سال قبل از برگزاری نمایشگاه با حضور نمایندگان دستگاه های امنیتی و اورژانس شهری تشکیل می شود، گفت: به سازمان مدیریت موظف شد کمیته حراست نمایشگاه با مشارکت دستگاه های ذیربط تشکیل شود. سازمان ها و نهادها.

وی افزود: تا امروز دو جلسه کمیته حراست نمایشگاه با حضور نمایندگان تشکل های تخصصی برگزار و مقدمات لازم از جمله دستورالعمل تشکیل کمیته حراست سی و سومین بین الملل تهران فراهم شده است. سازمان. برپایی نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره) نیز در دستور کار قرار دارد، «همچنین سفر میدانی با حضور اعضای کمیته حراست، سازمان ها و دستگاه های تخصصی ارزیابی محیط زیست در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی گفت: همانند سال های گذشته مشارکت فعال اعضای تخصصی کمیته حراست در آماده سازی و برگزاری نمایشگاه با همکاری سازمان آتش نشانی شهرداری تهران برای پیشگیری از حوادث احتمالی قبل از برگزاری نمایشگاه و انجام آموزش های میدانی در خصوص تخلیه اضطراری و خدمات ایمنی، هلال نشینان، قرمز استان تهران و اورژانس تهران پیش بینی می کنند که مجموعه ای از این اقدامات برای تامین امنیت نمایشگاه ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت بحران شهر تهران، آرون افزود: خروجی های اضطراری، مناطق تخلیه امن، مسیرهای ویژه امداد و نجات، بالگرد و پیش بینی هوا بر اساس جلسات کمیته امنیتی و سفرهای میدانی در حال بررسی است. همچنین مقرر شد قبل از برپایی نمایشگاه با هماهنگی سازمان آتش نشانی، جمعیت هلال احمر تهران و مدیریت اورژانس تهران، آموزش های لازم در زمینه اطفاء حریق، تخلیه اضطراری و کمک های اولیه به مدیران و غرفه داران آموزش داده شود.

به گزارش ایران تودی، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 31 تا 31 اردیبهشت ماه 1401 به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی (ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می شود.

انتهای پیام/