فرهنگ و هنر

هجدهمین دوره جشن تصویر سال فراخوان داد

هجدهمین جشنواره سالانه فیلم های زیبا و توصیفی ، با مشارکت خانه هنرمندان ایران مانند گذشته و با تمام مناطق نمایشگاه و خانه هنرمندان ، در زمینه های عکاسی ، گرافیک ، کارتون و فیلم از 2 تا 23 شهریور 1399 اسفندماه سال 2 بین 23 و 23 برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران تودی ، فراخوان هجدهمین دوره نمایش سال و تعطیلات تصویر به شرح زیر است:

مسابقات جوانان زیر 25 سال (جایزه محسن رسول اف)

در هجدهمین دوره تصویر سال و ادامه رویکرد ویژه به جوانان ، جایزه جوانان زیر 25 سال ، یادآور نام هنرمند جوان “محسن رسول اف” است که دوازده سال گذشته در زمینه عکاسی ، گرافیک ، کارتون و فیلم کار کرده است. وی در سال 2008 در سانحه هوایی درگذشت. به هر گروه توسط هیئت داوران ویژه اعطا می شود.

این بخش شامل عکاسی (اخبار ، مستندهای اجتماعی ، ورزشی ، هنری و هنرمندان ، نگاهی دیگر) و دو منطقه کاریکاتور و پوستر و همچنین یک جشنواره فیلم (کمتر از 15 دقیقه و با سن بیش از 15 سال) برای شناسایی و ارتقا استعدادهای جوان کشور است. فیلم ها). دقیقه) برای هر بخش ، مانند دوره های گذشته ، یک تندیس ویژه ، دو دیپلم افتخار و یک جایزه نقدی از بنیاد فرهنگ و هنر محسن رسول اف در نظر گرفته می شود.

مطبوعات سال عکاس از نظر بزرگداشت تصویر سال؛ “جایزه وحدت ابدی”

چهارمین “جایزه وحدت ابدی” در هجدهمین دوره توصیف سال به عکاس منتخب مطبوعاتی سال که نقش و فعالیت خاصی در حوادث ایران و جهان دارد ، اهدا می شود.

در قسمت عکاسی (جوان و آزاد) ، عکاس منتخب از شرکت کنندگان در این دوره توسط هیئت داوران برای تصویر سال انتخاب و اعلام می شود.

برنده این جایزه به عنوان عکاس سال ، 3 میلیون توما پول نقد از یک عکس سال 1399 به همراه تندیس خانواده ساکن وحید سهرابی آباد دریافت می کند.

وحید سهرابی عابد در سال 1989 در همدان متولد شد و از سال 2008 تا 2008 به عنوان عکاس در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایران تودی) کار می کرد. در سال 2009 ، وی جایزه اول و یک تندیس را در بخش “عکاسی ورزشی” در جشن رسمی سال به دست آورد.

بخش عکس

عکس های مربوط به زمینه عکاسی (بخش رایگان و جوانان زیر 25 سال) که شامل مستندهای اجتماعی ، اخبار ، ورزش ، سایر قسمت های تجسمی و هنری و هنری (به استثنای بخشهای دیگر) می باشد باید بین نیمه دوم سال های 1398-1999 گرفته شود. من بوده ام

هزینه ورودی کل 35000 تومان برای هر پنج عکس دسته است که پس از پرداخت آنلاین می توانید بارگیری کنید.

برای شرکت در هجدهمین جشنواره سالگرد ، عکس ها باید در دو مرحله (دو مرحله *) مستقیماً از سایت عکس بارگیری شوند و نیازی به ارسال سی دی یا دیود برای بخش های عکس ، گرافیک و کارتون نیست.

ارسال آثار در این بخش باید توسط متقاضی در قالب بارگذاری تصاویر در سایت عکس حداکثر 100 کیلوبایت (در مرحله اول برای آزمایش) و سپس 60 سانتی متر برای چاپ نمایشگاه و قاب عکس به صورت مربع ثبت شود. باید 150 DPI و 50 سانتی متر طول با حداکثر حجم پنج مگابایت باشد.

اگر عکس بارگذاری شده در مرحله دوم بیش از پنج مگابایت با اندازه اعلام شده 150 مرحله باشد ، می توانید وضوح تصویر را به 120 dpi کاهش دهید.

حداکثر تعداد آثار ارسالی برای هر بخش ، پنج اثر است.

توجه: در صورت ثبت و بارگذاری تصاویر 100 کیلوبایت (در مرحله اول) ، در مرحله دوم باید همان تعداد تصویر یکسان بارگذاری شود ، زیرا تصاویر 100 کیلوبایتی به هیئت منصفه ارسال می شود.

مسابقه عکس “ایران ما”

طی هفت سال گذشته ، مسابقه عکس “ایران ما” با موضوعات زیر برگزار شده است:

• طبیعت ، آب و هوا و جاذبه های گردشگری ایران
• مردم نگاری از اقوام و خانواده های ایرانی
• میراث فرهنگی و آثار تاریخی و مذهبی ایران
• آیینه ها ، مراسم و رویدادهای ملی و مذهبی ایرانی
• وقایع و چهره های مهم فرهنگی و هنری در ایران
• رویدادهای مهم سیاسی ، ورزشی ، علمی و صنعتی در ایران
• عکس های قدیمی از آلبوم های خانوادگی

حداکثر تعداد عکس های ارسالی در قسمت مسابقه “ایران ما” 10 عکس است.

ارسال آثار در این بخش باید با سابقه ای همراه باشد که متقاضی حداکثر 100 کیلوبایت تصویر را در سایت عکس بارگذاری کند (در مرحله اول برای آزمایش) و سپس چاپ نمایشگاه ، بارگذاری آثار در 60 سانتی متر و جعبه جعبه را انجام دهد. طول عکس باید 150 DPI و طول 50 سانتی متر با حداکثر حجم پنج مگابایت باشد.
اگر عکس بارگذاری شده در مرحله دوم بیش از پنج مگابایت با اندازه اعلام شده 150 گام باشد ، می توانید وضوح تصویر را به 120 dpi کاهش دهید.
آپلود عکس در اندازه های اعلام شده اجباری است.
شرکت در این بخش برای عموم آزاد است و نیازی به سن و زمان عکاسی نیست.
در این بخش ، هیئت داوران به هفت اثر برگزیده ، مدرک افتخاری و جوایز نقدی و سه اثر گواهینامه و جوایز نقدی اهدا می کنند.

هزینه ورودی قسمت ویژه عکس “ایران ما” 25000 تومان است که پس از پرداخت آنلاین می توانید بارگیری کنید.

مسابقه و نمایشگاه “تصاویر سیار “

عکس های موبایل سوژه رایگان هستند و برای عکسبرداری به سن و زمان نیاز ندارند.
حداکثر تعداد عکس های ارسالی در قسمت مسابقه عکس موبایل 10 عکس منفرد است.
در این بخش ، هیئت داوران به هفت اثر برگزیده ، دیپلم افتخار و جوایز نقدی و سه اثر گواهینامه و جوایز نقدی اهدا می کنند.
هزینه ورود به بخش ویژه عکس های موبایل 25000 تومان است که پس از پرداخت آنلاین در دو مرحله * قابل بارگیری است.

عکس های بارگذاری شده برای چاپ نمایشگاه در قسمت تلفن همراه باید 30 سانتی متر و 150 dpi طول داشته باشند و حداکثر ظرفیت آن پنج مگابایت باشد.

بخش گرافیک و کارتون

مانند سال های گذشته ، دو قسمت از گرافیک (پوستر) و کارتون با یک موضوع رایگان ساخته شده است. آثار بخش آزاد و جوانان زیر 25 سال توسط هیئت داوران ، توسط انجمن طراحان گرافیک ایران و گروه های کارتون رایگان ارائه می شود و برای نمایشگاه انتخاب می شوند.

ارسال آثار در این بخش باید با ثبت نام متقاضی در سایت عکس به صورت بارگذاری تصاویر با حداکثر اندازه 100 کیلوبایت (در مرحله اول برای بارگذاری) و سپس بارگذاری آثار اصلی به طول 60 سانتی متر با 150 DPI جهت چاپ نمایشگاه همراه باشد. و حجمی معادل حداکثر پنج مگابایت.
حداکثر تعداد آثار ارسالی برای هر بخش ، پنج اثر است.
هزینه ورودی شرکت کنندگان در قسمت گرافیک و کارتون (رایگان و جوان) 25000 تومان است که پس از پرداخت آنلاین می توانید بارگیری کنید.

مانند گذشته ، آثار این نمایشگاه به صورت چاپی و چندرسانه ای در گالری های خانه هنرمندان ارائه می شود ، اما در صورت اعلام شرایط خاص توسط ستاد کرونا ، آثار ارائه می شوند. روشن است که ثبت نام و ارسال آثار به معنای پذیرش شرایط و فرصت های موجود است.

جشنواره فیلم تصویری

مثل همیشه ، جشنواره فیلم تصویر همزمان با توصیف سال در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. تمام فیلم های غیر تجاری ، از جمله مستند ، داستان کوتاه ، فیلم های تجربی ، انیمیشن ، ویدئو آرت و تلفن های همراه هنری ، در دو قسمت ارائه می شوند: کمتر از 15 دقیقه و بیشتر از 15 دقیقه
فیلم های منتخب به مناسبت توصیف سال سالانه در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آیند.
اگر نمایش فیلم در سالن های خانه هنرمندان ایران به دلیل شرایط ویژه نمایش فیلم ها در طی همه گیر شدن کرونا امکان پذیر نباشد ، آثار منتخب این بخش با استفاده از قابلیت های صفحه برای محافظت از حق چاپ در یکی از سیستم عامل های صفحه نمایش مجازی نمایش داده می شود روشن است که ثبت نام و ارسال آثار به معنای پذیرش شرایط و فرصت های موجود است.

شرایط فنی کار:
همه آثار ارسالی باید در قالب DVD و اطلاعات و در هر یک از قالب های زیر باشند:

MOV (H.264) / MP4 (H.264) / MPEG2 همراه با کد رهگیری حاصل از ثبت نام در سایت عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال می شود.
فیلم های ارسالی به عنوان VOB پذیرفته نمی شوند.
سازندگان فیلم فقط یک بار می توانند فیلم های خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند و امکان ویرایش یا ارسال مجدد آنها وجود ندارد و اگر هر فیلم به دلیل پذیرش یک مرحله ای آثار به جشنواره ارسال شود ، سند ارائه شده توسط کارگردان فیلم مستقیماً نمایش داده می شود. بنابراین ، سازندگان فیلم از همان ابتدا باید نسخه نهایی اثر را مطابق با دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.
هزینه ورودی شرکت کنندگان در قسمت فیلم (رایگان و جوان) 35 هزار تومان است ، پس از پرداخت آنلاین پول می توانید اطلاعات و عکس های مربوط به فیلم را در سایت عکس بارگذاری کنید.

جشنواره های جشنواره
بخش “جشنواره ها” مانند گذشته ، با حمایت سازمان سینمایی کشور ، فیلم هایی که در سال 2009 در جشنواره های فیلم ایران برنده شده اند ، به عنوان بخشی از جشنواره فیلم به نمایش در می آیند.

امسال فیلم های برنده و برگزیده جشنواره فیلم حقیقت ، جشنواره فیلم کوتاه تهران ، 1399 اسفندماه 2 تا 23 در تالار نصاری خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی آید.

مهلت ارسال آثار
آخرین مهلت ارسال اولین آثار 20 دسامبر 2016 است.
هنرمندانی که مایل به شرکت در هجدهمین جشنواره سال هنرهای زیبا هستند باید ثبت نام کرده و در وب سایت تصویر بارگذاری کنند.
میدان هفت تیر تهران ، خیابان مفتح جنوبی

شماره تماس دبیرخانه عکس سال:
88824103 – 021
88824373-021

توجه:
* تصاویر اصلی باید در سایت عکس بارگذاری شوند و در هیچ موردی در زمینه عکاسی ، گرافیک و کارتون ، ارسال CD یا DVD به دبیرخانه فیلم پذیرفته نیست.

اگر عکسی که در اندازه های اعلام شده با وضوح 150 ارسال کرده اید بیش از 5 مگابایت است ، می توانید وضوح تصویر را به 120 dPI کاهش دهید.
دبیرخانه تصویر فقط آثاری را در بخش جشنواره فیلم تصویر به صورت فیزیکی (قالب DVD) دریافت می کند. سایر بخشها فقط با بارگذاری در سایت پذیرفته می شوند.
پرداخت یکجا برای هر بخش (فیلم ، عکس ، پوستر و کارتون) کلیه موضوعات آن بخش را پوشش می دهد. به عنوان مثال ، در بخش عکاسی ، می توانید کار خود را برای هر پنج جایزه بارگذاری کنید.

ورودی باید برای بخشهای “ایران ما” و “تصاویر موبایل” جداگانه پرداخت شود.
دبیرخانه جشنواره مسئولیتی در قبال خسارت ناشی از ارسال نادرست آثار توسط شرکت کننده ندارد.
اسامی و شرایط شرکت در بخشهای ویژه عکاسی هجدهمین جشنواره تصویر سال متعاقبا اعلام خواهد شد.

نتایج بررسی و اسامی هنرمندان منتخب فقط از طریق موارد زیر اعلام می شود.
عکس سال http://tassvir.com/
کانال رسمی عکس سال https://t.me/tassvir_image است
تصویر رسمی اینستاگرام https://www.instagram.com/tassvirsal/
توییتر https://twitter.com/tassvirsal
خبرگزاری ها و سایت های معروف

انتهای پیام