حوادث

ماجرای انتقال تجهیزات خانه پزشک روستای تیزاب چه بود؟

در پی انتشار تصاویری مبنی بر نگرانی از انتقال تجهیزات خانه پزشک روستای تیزاب به انبار شبکه بهداشت و درمان داراب، رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب در این خصوص توضیحاتی ارائه منتشر کرد.

ماجرای انتقال تجهیزات خانه پزشک روستای تیزاب چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

در انتشار ویدئویی با ادعای افتتاح خانه پزشک درمانگاه روستای تیزاب داراب فارس با حضور مسئولان وزارت بهداشت و با اموال امانی، وزارت بهداشت در توضیحاتی اعلام کرد: اولا وزیر بهداشت و هیچ یک از دیگر مسئولان این وزارتخانه، نه تنها هرگز از خانه پزشک مذکور بازدید نکرده‌اند، بلکه برنامه و بنایی هم برای این بازدید وجود نداشته است؛ در عین حال بنا به اعلام شبکه بهداشتی، درمانی، آموزشی داراب با توجه به اینکه پزشک درمانگاه به دلیل سکونت در منزل شخصی نیازی به استفاده از خانه پزشک درمانگاه نداشته، شبکه بهداشت و درمان به منظور جلوگیری از تخریب و آسیب دیدن وسایل بیت المال قصد انتقال تجهیزات به نام درمانگاه تیزاب به انبار مرکزی شبکه جهت نگهداری در شرایط مناسب را داشته و بنا بر این بوده است که در صورت استقرار پزشک در خانه پزشک درمانگاه، تجهیزات به درمانگاه منتقل شود. همچنین تمام تجهیزات از اموال شبکه بوده و هیچ گونه انتقالی صورت نپذیرفته است. همچنین امانی بودن تجهیزات این خانه پزشک صحت ندارد.

سجاد رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب نیز با اشاره به انتشار این کلیپ در فضای مجازی گفت: خانه پزشک روستای تیزاب از جمله پروژه‌های افتتاح شده جدید در شهرستان داراب است که با توجه به استقرار پزشک مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تیزاب در شهرستان داراب و اعلام پزشک مبنی بر عدم نیاز به خانه پزشک روستا، موضوع انتقال تجهیزات پیش‌بینی شده برای این خانه پزشک به انبار مرکزی شبکه به دلیل حفظ امنیت و پیشگیری از هرگونه آسیب، در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب محتوای انتشار یافته در این کلیپ و ابراز نگرانی افراد منتشرکننده در این زمینه را ناشی از عدم آگاهی صحیح از علت موضوع دانست و گفت: تجهیزات خانه پزشک این روستا جزو اموال مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب و به نام خانه پزشک روستا بوده و مجموعه نسبت به حفظ و نگهداشت صحیح، پاسخگو خواهد بود.

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.