حوادث

لزوم ارتقای فرهنگ ایمنی در کشور

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به برگزاری ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری، بر لزوم ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایران تودی، کامران عبدولی دبیر اجرایی ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری در ادامه گفت: ما در کشور نیاز داریم تا جامعه ایمنی را تقویت کنیم، هرچقدر تقویت جامعه ایمنی ارتقا پیدا کند مطمئن باشید آسیب‌ها و حوادث و بحران‌های ما کم‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش از فردا با حضور بیش از  ۴۰ تن از اساتید برجسته کشور و همچنین مهمانان خارجی از ۱۴ کشور از جمله بلژیک، استرالیا، کره جنوبی، چین، ترکیه و عراق گفت: بیش از ۲۳۰ مقاله‌ی علمی دریافت شده است. ان‌شاالله بحث‌های تحقیقاتی مقاله‌ها و پایان‌نامه‌ها موضوعات ایمنی و آتش‌نشانی که دغدغه همکاران بنده در آتش‌نشانی‌های کشور است بتواند در دانشگاه‌ها یک سمت و سویی بگیرد و اساتید دانشجویان را به این سمت سوق دهند و با تحقیقات و کارهای پژوهشی که انجام می‌شود بخشی از مشکلات آتش‌نشانی کشور حل شود.

دبیراجرایی همایش به برنامه‌های علمی و عملیاتی این رویداد نیز اشاره کرد و افزود: امسال در بخش عملیاتی همایش مانور هوایی اطفای حریق با بالگرد و مانور نقطه زنی حریق با پهپاد را خواهیم داشت و البته مانور ویژه آتش‌نشانان خانم سازمان را داریم که در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد.

عبدولی در خاتمه ارتقای فرهنگ ایمنی، ارتقای سطح مدیریت در عملیات آتش نشانی، بستر سازی برای هم اندیشی و تبادل دانش و تجربه با آتش نشانی‌های داخلی و خارجی، ارتقای سطح دانش مهندسین ناظر و فعالان عرصه ساخت و ساز با موضوع ایمنی و آتش نشانی، آشنایی و دستیابی به آخرین دستاوردها و فناوری‌های روز دنیا در حوزه صنعت ایمنی و آتش‌نشانی، شناسایی چالش‌ها و مشکلات در حوزه ایمنی، ارتباط و تعامل دانشی و مهارتی بین سازمان‌های آتش‌نشانی و دانشگاه‌ها و دانشجویان، هم افزایی دانش بین سازمان‌های امدادی و اضطراری )آتش‌نشانی‌های کشور، بحران‌ها، امدادونجات، هلال احمر)،  بهره‌مندی از توان و پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان حمایت از تولید داخل و اشتغال‌زایی و در نهایت خود کفایی و بی نیازی به واردات تجهیزات ایمنی و آتش نشانی را از مهمترین اهداف این همایش بیان کرد.

ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری از فردا به مدت سه روز در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام