استان ها

ساز و کار اجرای انتخابات سالم در مازندران فراهم است

به گزارش ایران تودی از مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در خصوص اهمیت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که امور کشور باید به اتکا آرای عمومی اداره شود اشاره کرد و افزود: در طول انقلاب اسلامی همواره مردم نقش اساسی در انتخابات و تعیین سرنوشت خود داشته‌اند و حضور پرشور مردم در انتخابات، تضمین کننده آینده انقلاب اسلامی است.

گرجی با بیان اینکه ساز و کار اجرای انتخابات کاملاً فراهم است و هیچ مانع و مشکلی وجود ندارد، گفت: ۵۹ حوزه انتخابیه در سطح استان وجود دارد که شامل ۲۲ حوزه اصلی ( فرمانداری‌ها ) و ۳۷ حوزه فرعی ( بخشداری‌ها ) می‌باشد.

وی، خاطرنشان کرد: استان مازندران جلوتر از برنامه زمان بندی داده شده می‌باشد و برخلاف بسیاری از استان‌های دیگر تعداد شعبات روستایی در مازندران بیشتر از شعبات شهری می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری در مازندران با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد شعبات اخذ رای در روستا ها می‌باشند، افزود: ۳۲۲۸ شعبه اخذ رای در استان وجود دارند که این تعداد شامل: ۱۷۷۰ شعبه روستایی، ۲۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار می‌باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه این دوره از انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در ۲۶ مرحله فرایند برگزاری انتخابات ۲۵ مرحله آن به صورت الکترونیکی برگزار و تنها مرحله آخر اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری از ۲۱ خرداد ماه شروع شده است و تا ۷ تیر ادامه دارد، گفت: هر یک از نامزدها که تمایل به بازگشایی ستاد انتخابات در سطح شهرستان‌ها داشته باشند، می‌توانند طی نامه رسمی به فرمانداران اعلام نموده و فعالیت کنند.

وی در خصوص آموزش و توجیه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، اظهار کرد: کسانی که به عنوان مجری انتخابات تعیین می‌شوند، حتماً باید اشراف کامل به قوانین انتخابات داشته باشند و بر این اساس جلسات متعددی برای فرمانداران و بخشداران برگزار شده است.

گرجی با اشاره به آموزش کاربران مستقر در شعب اخذ رای جهت استفاده از دستگاه‌های احراز هویت خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های احراز هویت در سطح استان بروز رسانی شده‌اند.

وی آنتن دهی شعبات اخذ رای را یکی از زیرساخت‌های مهم برگزاری انتخابات ذکر کرد و افزود: این دستگاه‌ها در شعبات اخذ رای به صورت آزمایشی مستقر و تست شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به مشارکت مردم مازندران در دوره های گذشته انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: استقبال مردم برای حضور در شعب اخذ رای، به مراتب بیشتر از دوره‌های گذشته بوده است و مشارکت مجموعه‌های فعال مردمی که مخاطب فراوانی دارند، بیانگر این است که در این دوره از انتخابات حضور پرشور مردم شریف مازندران را پای صندوق‌های رای خواهیم داشت.