حوادث

برخورد با بر هم‌زنندگان نظم و آرامش در ایام انتخابات/ پلیس در انتخابات بیطرف است

فرمانده پلیس تهران بزرگ تأکید کرد که در زمینه مبارزات انتخاباتی ، آنها مقررات ستاد ملی ضد کرونا را رعایت می کنند و در عین حال با هرگونه بی اعتمادی و بی نظمی روبرو می شوند.

به گزارش ایران تودی ، سردار حسینی رحیمی در دیدار مردم و فرماندهان پلیس پایتخت در مرکز نظارت عمومی 197 اظهار داشت: این اولین جلسه علنی با فرماندهان پلیس پایتخت در سال 1400 بود. روسای پلیس ویژه در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه پروتکل های مربوط به کرونا در این جلسات کاملاً رعایت شده است ، گفت: “در این جلسه مشکلات 55 شهروند از طریق تلفن برطرف شد و 35 نفر مشکلات و نگرانی های خود را شخصاً مطرح کردند. مربوط به پلیس محلی و راهور بیشترین تماس با پلیس بود.

افزایش 12 درصدی رضایت عمومی از پلیس

رحیمی با تأکید بر اینکه ارتباط رو در رو و مستقیم با مردم بسیاری از مشکلات را برطرف می کند ، گفت: “متأسفانه در مورد تاج و لزوم رعایت چندین پروتکل بهداشتی ، سعی کردیم در این دوره منظم پلیس با برخی از مشکلات تماس بگیریم. “لطفا

وی افزود: بررسی های انجام شده در دو ماه گذشته نشان می دهد که میزان قدردانی و قدردانی از افسران پلیس و رضایت مأموران ما 12 درصد افزایش یافته است.

در انجام کارزار انتخاباتی منوط به تأیید ستاد کرونا هستیم

رحیمی در حاشیه این نشست همچنین در پاسخ به سوال ایران تودی درباره آمادگی پلیس برای انتخابات آینده گفت: پلیس هنگام بحث در مورد انتخابات مسئولیت های مختلفی داشت و این مسئولیت ها و وظایف را می توان به چند قسمت کلی تقسیم کرد. قسمت اول مربوط به زمان بررسی صلاحیت است ، به عنوان اولین سازمانی که نظر سنجی را دریافت کرد ، ما سوابق افراد را به دستگاه های مناسب ارسال کردیم.

وی با اشاره به اعلام اسامی افراد واجد شرایط در انتخابات گفت: البته بحث در مورد تبلیغات نامزدها با اعلام رسمی نامزدها آغاز می شود. در این راستا ، ما مشمول کار گزارش شده توسط ستاد ملی کرونا هستیم و هر کاری را که به ما بگویند انجام خواهیم داد.

رحیمی افزود: روز گذشته دستورالعمل به پلیس تحویل شد و به دست ما رسید. ما در رابطه با تجمعات و تجمعات انتخاباتی مطابق با آن عمل خواهیم کرد و دستورالعمل های اصلی برای ما دستورالعمل های ستاد ملی تاج است.

رحیمی افزود: علاوه بر این موارد ، پلیس هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی با تخلف و خارج از قانون انتخابات کار خواهد کرد.

وی گفت: “آخرین قدم ما تأمین امنیت مراکز رای دهی بود.” شب گذشته ما وضعیت نهایی صندوق های رای را اعلام کردیم و برنامه ریزی برای صندوق های رای را آغاز کردیم. “همانطور که می دانیم ، امنیت انتخابات کاملا متعلق به به پلیس و ما آماده خواهیم بود.

وی افزود: در این دوره از انتخابات ، شاهد انتخابات میان دوره ای مجلس رهبران و مجلس شورای اسلامی هستیم و این دو انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شهرداری تهران برگزار می شود.

رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پلیس می تواند برای نامزدهای رد صلاحیت شده در تجمعات احتمالی شرکت کند یا خیر. وی گفت: وظیفه پلیس حفظ نظم و قانون است ، بنابراین با کسانی که خارج از قوانین می خواهند نظم عمومی را بر هم بزنند برخورد خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه پلیس در هیچ گروه و جنبشی عضو نبوده و در انتخابات بی طرف بوده است ، اظهار داشت: اما ما به عنوان یک مأمور امنیت عمومی با هر شخص یا گروهی که بخواهد امنیت عمومی را بر هم بزند ، برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام