استان ها

خروج منطقه ۱۴ معصوم کرمان از حاشیه

ایران تودی/کرمان منطقه ۱۴ معصوم با وسعتی حدود ۹۳ هکتار جمعیتی تقریبا ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر را در خود جای داده است. این منطقه جزء حاشیه شهر کرمان محسوب می‌شود که اکنون این منطقه در فاز دوم طرح ساماندهی حاشیه‌های شهر کرمان قرار گرفته است.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز ششم خردادماه در حاشیه افتتاح آغاز فاز دوم عملیات اجرایی و ساماندهی حاشیه شهر کرمان طرح اظهار کرد: فاز دوم ساماندهی حاشیه شهر کرمان با محوریت منطقه ۱۴ معصوم آغاز شد.

علی بابایی فرماندار کرمان نیز گفت: ساماندهی مناطق حاشیه‌ای الله آباد، شرف آباد و سعیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با یادآوری ساماندهی منطقه سعیدی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ کیلومتر از منطقه سعیدی گازکشی شده و شبکه آب آن نیز در حال اجراست و برق آن بزودی ساماندهی خواهد شد.

فرماندار کرمان از رفع مشکل الحاق منطقه سعیدی و شرف‌آباد خبر داد و در ادامه گفت: وسعت منطقه الله‌آباد ۲۰۸ هکتار است و حدود ۲۵۰۰ واحد مسکونی در آن وجود دارد و تقریباً ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر ساکن منطقه ۱۴ معصوم هستند و این منطقه بزودی به الله‌آباد الحاق می‌شود.

وی افزود: ۹۳ هکتار از منطقه ۱۴ معصوم به الله‌آباد الحاق خواهد شد و از امروز اجرای شبکه گاز آن آغاز می‌شود.

بابایی بیان کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی ( گاز، آب، برق و معابر) این منطقه هزینه می‌شود.

فرماندار کرمان خطاب به مردم منطقه ۱۴ معصوم گفت: از ایجاد حاشیه جدید جلوگیری کنند و اراضی تحت تصرف خود را تعیین تکلیف کنید و برای تسریع آن میز خدمتی در دهیاری راه‌اندازی کرده‌ایم.

به گزارش ایران تودی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این مراسم با اشاره به الزامات موفقیت کارها گفت: در کنار تدبیر باید برنامه‌ وجود داشته باشد و با برنامه پیش رفت.

وی ادامه داد: در کنار انگیزه تمهیدات مقدمات کار نیز از الزامات است.

امام جمعه کرمان ضمن درخواست همکاری مردم در اجرای این طرح تصریح کرد: تجمیع و هماهنگ کردن همه دستگاه‌ها باعث شد که فاز اول ساماندهی حاشیه شهر با موفقیت اجرا و اکنون فاز دوم آغاز شده است.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز گفت: حدود ۴۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان زندگی می‌کنند.

خروج منطقه ۱۴ معصوم کرمان از حاشیه

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان برای اجرای طرح ساماندهی حاشیه‌های شهر کرمان عنوان کرد: با محوریت مساجد بخشی از مشکلات مردم حاشیه پیگیری و رفع و رجوع می‌شد.

استاندار کرمان بیان کرد: اجرای این طرح در ابتدا از منطقه سعیدی کلید خورد و اکنون منطقه ۱۴ معصوم آغاز شده و در ابتدا مسائل فنی این منطقه حل و شبکه‌گذاری آب و گاز انجام شود.

وی ادامه داد: مردم باید از توسعه حاشیه جلوگیری کنند. همچنین ساکنین این منطقه در اسرع وقت مالکیت‌های خود را تعیین تکلیف و مجوزهای لازم را اخذ کنند.

فداکار  تصریح کرد: با اجرای شبکه‌ها دیگر مشکلات افت برق، آب و گاز حل خواهد شد و معابر ایجاد می‌شود.

خروج منطقه ۱۴ معصوم کرمان از حاشیه

انتهای پیام