حوادث

خروج برخورد باموادمخدر جزئی،از۱۰ اولویت اصلی پلیس/ کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران وجود ندارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پلیس در گزارش خود اعلام کرده که برخورد با مواد مخدر جزئی، از ۱۰ اولویت اصلی پلیس خارج شده و این نشان می‌دهد که معتادان متجاهر جمع‌آوری شدند و دستاورد خوبی محسوب می‌شود.

به گزارش ایران تودی، پرویز سروری درباره ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در تهران، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی پیچیدگی‌های زیادی دارد و دستگاه‌های مختلفی برای رفع این پدیده باید همکاری کنند تا بتوان شاهد اثرگذاری آن بود.

وی با بیان اینکه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی مسئولیت مستقیم شهرداری تهران نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این آسیب‌ها ضایعه‌ دردآور اجتماعی است، شهرداری نسبت به رفع این دغدغه شهروندان اقدام کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در دهه‌های اخیر بارها نسبت به ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اقدام کرده‌ایم، یادآور شد: موفقیت قابل قبولی حاصل نشده بود و علت آن بود که دستگاه‌های مختلف به صورت جزیره‌ای عمل کرده‌ و اقدامات یکدیگر را خنثی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا شهرداری تهران پیشنهاد شکل‌گیری قرارگاه اجتماعی را مطرح کرد؛ دولت با درک این موضوع که باید هم‌افزایی بین مدیریت شهری و دستگاه‌های دولتی شکل بگیرد، حکم نمایندگی ویژه شهردار تهران برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را صادر کرد و همین باعث شد نوعی هم‌افزایی بین دولت و شهرداری ایجاد شود.

سروری با بیان اینکه امروز شاهد این هستیم که شهرداری اعلام می‌کند که دیگر کلونی‌های معتادان متجاهر در سطح شهر وجود ندارد، گفت: شهرداری تهران تأکید کرده که ما به سمتی پیش می‌رویم که بتوانیم تمام معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم و در همین راستا اقدامات زمینه‌ای را انجام داد و هفت هزار و ۵۰۰ تخت برای معتادان متجاهر فراهم کرد؛ درحالی که تأمین این ظرفیت در گذشته یک مشکل جدی به شمار می‌رفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه با جمع‌آوری و نگهداشتن معتادان مشکل حل نمی‌شود، اظهار کرد: باید در این مسیر زنجیره‌ای از خدمت شکل بگیرد و این زنجیره نیاز به هم افزایی ملی و استانی دارد. البته در حال حاضر تا حدودی این هماهنگی شکل گرفته است. برای مثال شاهد همکاری مسئولانه قوه قضاییه، سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها در کنار شهرداری هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: پلیس در گزارش خود اعلام کرده که برخورد با مواد مخدر جزئی، از ۱۰ اولویت اصلی پلیس خارج شده و این نشان می‌دهد که معتادان متجاهر جمع‌آوری شدند و دستاورد خوبی محسوب می‌شود؛ اما با این وجود، مرحله پس از جمع‌آوری است که اهمیت دارد.

سروری با بیان اینکه اگر قرار باشد معتادان بازگردند با همان سیکل معیوب مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: شهرداری پس از جمع‌آوری و ترک معتادان در مراکز باید آنها را وارد فرایندهای بعدی همچون اشتغال، ایجاد ارتباط مؤثر با خانواده‌ها و افزایش اعتماد به نفس کند که در این رابطه اقداماتی در دست انجام است.

وی تأکید کرد: ما در تلاش هستیم که این اتفاقات رقم بخورد؛ ادعا نمی‌کنیم که کاملاً عملیاتی شده اما این ادعا را داریم که نسبت به گذشته، توانستیم موفقیت‌هایی را به دست بیاوریم.

بر اساس گزارش سایت شهر، نایب رئیس شورا با بیان اینکه شهرداری این شرایط را فراهم کرده که شهروندان در ماه‌های پیش رو در صورت مواجهه با معتادان متجاهر به سامانه ۱۳۷ پلاس اعلام کنند، یادآور شد: این اقدامات اتفاقات خوبی است؛ اما به شرطی که زنجیره تکمیل شود و هم افزایی دستگاه‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.