حوادث

وجود ۱۲۰۰ معتاد متجاهر در لرستان

ایران تودی/ لرستان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: حدود 1200 معتاد متجاهر در استان داریم که مسئولان از ما می خواهند در بازدیدهای شهرستانی آنها را جمع آوری و درمان کنیم.

اردشیر صفاپور در دومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: در جلسه گذشته چندین مصوبه داشتیم که برخی از آنها اجرایی شده و برخی نیز باید ظرف یک سال اجرایی شود.

وی ادامه داد: سه کمیته حقوقی و قضایی، یک کمیته ضد امنیتی و یک کمیته فرهنگی برگزار شد.

صفاپور گفت: 16 خودرو به سازمان های کاشف اهدا شد و در جشنواره آموزش نوجوان سالم شرکت کردیم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به حضور دانشجویان دانشگاه لرستان در زمینه آسیب های اجتماعی گفت: دوره های آموزشی با سه موضوع مختلف در فضای مجازی در هلال استان برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: اصلی ترین موردی که باید به آن نگاه کنیم استفاده از فرصت های خیرین است که متاسفانه در استان ما وجود دارد و باید در این زمینه تلاش کنیم.

صفاپور گفت: با یکی از خیرین مشهدی که قول حضور در استان را داده بود مذاکراتی انجام دادیم.

وی با اشاره به مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: در حال بحث درمان معتادان متجاهر، شناسایی اموال قاچاقچیان هستیم.

وی گفت: طرح همیاران زندگی در آموزش و پرورش در حال اجراست و اجرای آن در همه اقشار جامعه به ویژه آموزش و پرورش که زیربنای سلامت جامعه است اهمیت بیشتری دارد.

صفاپور در خصوص تکمیل و تجهیز مراکز ماده 16 و تبصره 2 لرستان گفت: یک مرکز ماده 16 ویژه آقایان تحت نظر بهزیستی در مرکز استان داریم، یک سپاه استانی و یک مرکز نظرات. بعد از ماده 16 دو قانون برای زنان معتاد در مرکز استان داریم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: مرکز نور در سال 91 در باباعباس افتتاح شد که شورای برنامه ریزی استان حدود 7 هکتار زمین به ما اختصاص داده است.

وی افزود: حدود 1200 معتاد متجاهر در استان وجود دارد که در بازدیدهای شهرستانی، مسئولان کشوری و شهرستانی خواستار جمع آوری و درمان آنها هستند.

صفاپور گفت: ما منابع ملی را مصرف می کنیم و تاکنون یک ریال از منابع استانی دریافت نکرده ایم.

انتهای پیام/