ورزشی

تیم ملی به دیدارهای تدارکاتی نیاز دارد/ قول داده‌ام با لباس داماش از فوتبال خداحافظی کنم

محمد گلامی در گفتگو با ایران تودی

به دیدارهای تدارکاتی تیم ملی نیاز داریم/ قول دادم لباس بپوشم و از فوتبال خداحافظی کنم

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال گفت: تیم ملی برای موفقیت در جام جهانی قطر نیاز به برگزاری مسابقات تدارکاتی مناسب دارد.

محمد گلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایران تودی درباره اتفاقات تیم ملی گفت: نه اینکه بگم یه چیزی زشت بود ولی خیلی هم قشنگ نیست. متأسفانه وقتی در شرح وظایف بازیکنان چنین چیزی وجود ندارد، مشاهده می شود که بازیکنان به سرمربی اظهارنظر می کنند و نباید شاهد چنین مسائلی باشیم. بازیکنان هرگز نباید در کار مربی دخالت کنند.

بعدا اضافه کرد: صحبت هایی در مورد حضور مجدد کی روش و جانشینی اسکوچیچ وجود دارد اما با وجود اینکه کی روش مربی بسیار خوبی است باید به این نکته اشاره کنم که چون اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشورمان است اصلا نمی توان چنین صحبت هایی را مطرح کرد. وقتی مسئولان او را انتخاب می کنند باید همه چیز به او داده شود دوست نداشتن از فدراسیون؟ در هر صورت، فدراسیون در انتخابات مداخله کرده و آشفتگی های ناشی از آن می تواند به تیم آسیب برساند. در نهایت امیدوارم پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشد.

یکی از بازیکنان تیم ملی ایران که در سال 2007 در جام ملت های آسیا حضور داشت، آن دوره را با دوره فعلی مقایسه کرد و گفت: در جام ملت های 2007 ما یک تیم یک طرفه داشتیم و اصلا صحبت از چند طرف نبود. تیم ما از نظر فنی خوب بود اما در وقت اضافه به کره جنوبی باختیم. مقابل تیمی که از نظر فنی بسیار خوب است. آماده سازی تیم فعلی؟ ناگفته نماند که در بازی های آتی فیفا باید به بازی های تدارکاتی خوب مقابل حریفان درجه یک فکر کرد. ما خودمان در آن زمان مقابل روسیه و برزیل بازی کردیم که بدون شک در اعتماد به نفس بازیکنان تاثیر زیادی داشت.

506

آیا تیم ملی می تواند از گروه خود صعود کند؟ تحلیل غلامی به شرح زیر است: نظر شخصی من این است که تیم ملی می تواند از مرحله گروهی صعود کند اما در این زمینه کار سختی در پیش داریم. به هر حال حریفان قوی هستند اما به نظرم بازیکنان توانایی خوبی برای صعود از گروه خود دارند. امیدوارم با حمایت درست بتوانیم از مرحله گروهی عبور کنیم.

بازیکن سابق ملوان و چکرز درباره وضعیت فعلی خود افزود: در حال حاضر در تیم “داماش” بازیکن مربی هستم. پیش از این در مصاحبه هایم گفته بودم که قول داده ام با پوشیدن لباس این تیم از فوتبال خداحافظی کنم و حالا می خواهم آن را حفظ کنم. این احتمالا در کمتر از یک ماه اتفاق می افتد. اضطراب مربیگری؟ من چندین کلاس را گذرانده ام و همچنان به دنبال دانش بیشتر هستم. من ایده آل هایی دارم و دوست دارم وقتی وارد این عرصه می شوم دستم پر باشد.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام