علمی و پزشکی

مشهد به یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی نیاز دارد

ایران تودی/ خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشهد با پذیرایی از میهمانان امام رضا (ع) برای ارائه خدمات موثرتر و کارآمدتر نیازمند بیمارستان 1000 تختخوابی است.

دکتر بهرام عین اللهی در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان ملک آباد و روستایی اظهار داشت: یکی از مهم ترین اتفاقات دنیا، راهپیمایی عظیم عزاداران رضوی بود و معتقدیم این موکب بسیار بزرگ و میلیونی است. اربعین. حسینی.

وی گفت: تلاش می کنیم با بازدید و بررسی همه بخش های بهداشتی، درمانی و درمانی بهترین نوع خدمات را در تمام بخش های بهداشت و درمان ارائه کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مشهد دارای سابقه طولانی در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: این شهر به برکت امام هشتم (ع) یکی از بهترین شهرهای کشور در این زمینه است. برای ارائه خدمات موثرتر و کارآمدتر به بیمارستان 1000 تختخوابی نیاز و نیازمند بود.

عین اللهی تاکید کرد: با همکاری همه بهورزان بهترین شاخص ها را در ده روز پایانی ماه صفر به ویژه در روزهای 28، 29 و 30 این ماه خواهیم داشت.

دیپلماسی سلامت یکی از نکات مهم دولت سیزدهم است

دکتر بهرام عین اللهی در این مراسم با بیان اینکه هفته گذشته اجلاس G5 با حضور نمایندگان سازمان جهانی بهداشت به میزبانی کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و کشورمان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این نشست رئیس جمهور با کشورهای حوزه دریای خزر در شانگهای، توافقنامه بهداشتی امضا شد که طی آن کشورها در زمینه بهداشت و درمان با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به فرصت ها و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، دبیرخانه شانگهای در وزارت بهداشت تشکیل شد و به زودی از کشورهای عضو برای اجرای برنامه ها و رویدادهای مشترک به تهران دعوت می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این همکاری به دلیل ممتاز بودن حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران و کشورمان یکی از دیپلماسی های موفق در منطقه خواهد بود، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم. مانند کشورهای اروپایی که به دانشجویان و اساتید اجازه عبور آسان از مرزها را می دهند، باید این برنامه را در منطقه اجرا کنیم تا دانشجویان، اساتید و پزشکان در کنفرانس های بین المللی شرکت کنند و بیماران از این فرصت استفاده کنند.

عین اللهی افزود: این برنامه در برخی از کشورهای منطقه اجرا شده و به دنبال اجرای آن در کشورهای عضو شانگهای نیز هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دیپلماسی سلامت یکی از حوزه های مورد علاقه دولت سیزدهم است، گفت: با توجه به اینکه ایران یکی از قوی ترین سیستم های بهداشتی منطقه را دارد و با ترکیه برابری می کند، این فرصت نیز فراهم شد. استفاده مثبت در حوزه دیپلماسی سلامت.

ما در تلاش برای توسعه، گسترش و ارتقاء زیرساخت های بخش های مختلف بخش مراقبت های بهداشتی هستیم

دکتر محمدعلی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این بازدید گفت: از حمایت های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مشهد و امام رضا (ع) تشکر و قدردانی می کنیم. یاری خداوند و لطف امام رضا (ع).

وی افزود: در سال گذشته اقدامات مهمی از جمله افتتاح بیمارستان ولایت و احداث بیمارستان 600 تختخوابی در جاده سرخس انجام داده ایم و در تلاش هستیم تا این پروژه بزرگ را محقق کنیم. درمان به موقع باز می شود و می تواند به خوبی به مردم خدمت کند.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با وجود همه اقدامات انجام شده و تجهیزات تخصیص یافته همچنان نیازمند حمایت نهادهای ملی از این دانشگاه هستیم، گفت: با حمایت مسئولان عالی رتبه به دنبال آن هستیم. تا بتوانیم بیشتر از گذشته کار کنیم خدمت به زائران و بستگان امام رضا (ع).

کیانی خبر داد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ملاک آباد دارای واحد بستری موقت است و همچنین دارای خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، تزریق و پانسمان، رادیولوژی، آزمایشگاه، بهداشت خانواده و بهداشت محیط و حرفه ای است. نیز در این مرکز به مردم ارائه شد.

بهره برداری از اتاق های عمل و بخش مراقبت های ویژه بیمارستان طالقانی مشهد

بر اساس اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتاق های عمل و بخش مراقبت های ویژه بیمارستان طالقانی یکی از مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری رسید. این طرح ها شامل 4 اتاق عمل با 11 تخت توانبخشی در زمینی به مساحت 550 متر مربع و یگان مراقبت ویژه و پشتیبانی 12 تختخوابی با زیربنای 540 متر مربع است.

با بهره برداری از اتاق های عمل بیمارستان طالقانی تعداد اتاق های عمل این مرکز با افزایش 40 درصدی به 10 اتاق و تعداد تخت های مراقبت های ویژه در این مرکز 100 درصد افزایش یافته است.

برای اجرای این طرح های مجهز 460 میلیارد ریال از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزینه شد.

انتهای پیام