فرهنگ و هنر

تاخت و تاز کرونا در آلمان

روزنامه های امروز روابط چین و آمریکا، جهان پس از کرونا و تاج گذاری در آلمان را پوشش می دهند.

نشست مجازی چین و آمریکا

اشغال کرونا در آلمان

اکونومیست: شی جین پینگ و جو بایدن قول داده اند که همکاری را گسترش دهند، نه رویارویی چین و ایالات متحده. این دیدار رو در رو بین دو رهبر چین و ایالات متحده بود. البته در این نشست در فضای مجازی و فضای آزاد البته به سختی های این گسترش اشاره ای نشد. در مورد موضوع تایوان، شی گفت که مداخله آمریکا در استقلال تایوان مانند بازی با آتش است. اگرچه کاخ سفید می گوید بایدن معتقد است که این یک طرفه است، اما از بن بست خارج خواهد شد. چند ساعت بعد، بایدن وام با صدای بلند زیرساخت را امضا کرد. در پاسخ به سوال کنگره و کنگره آمریکا، او پاسخ مثبت داد. شهرت بلندپروازانه ای برای سوق دادن حزب دموکرات به سمت چپ. بودجه 1 تریلیون دلاری آمریکا برای ایجاد، سبز کردن و ایجاد دموکراسی طراحی شده است. دموکراسی می تواند بهانه ای برای حمله به مرزهای ایالات متحده و فراتر از تایوان باشد. این امر باعث خشم چین و پایان دادن به وعده های داده شده در فضای مجازی خواهد شد. در دنیای واقعی «ابژه» بازی با آمریکا و آتش است.

موج کرونا در آلمان

اشغال کرونا در آلمان

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه می نویسد: «آخرین موج کووید 19 در حال هجوم به کشورهای آلمانی زبان است. انگشت اتهام این موج به سمت اتحاد ضد واکسیناسیون و راست افراطی علیه واکسیناسیون می رود. آلمان، اتریش و سوئیس بیشترین تعداد افراد واکسینه نشده را در اروپای غربی دارند.

موشک های روسی
گاردین با نگاهی به خاک روسیه می نویسد: روسیه موشک های ضد ماهواره را آزمایش کرده است. موشکی که ماهواره خود را در فضا هدف قرار می دهد.
روزنامه انگلیسی اکونومیست نیز گزارش داد که موشک ضد ماهواره روسیه باعث ایجاد وحشت در ایستگاه فضایی شده است.

ترامپ فرانسوی

اشغال کرونا در آلمان

روزنامه فرانسوی فیگارو در گزارشی نوشت: اریک زمور سیاستمداری است که می خواهد دونالد ترامپ فرانسه باشد. پوپولیست ضد مهاجری که مارین لوپن را با افراط گرایی سرنگون کرد.

در حاشیه خبر امروز:
دوره بعد از کرونا

اشغال کرونا در آلمان

اکونومیست می گوید: «در دنیای پس از کرونا، رقابت بین ایالات متحده و چین خواهد بود. این رقابت دوره جدیدی را رقم خواهد زد. این یک کاریکاتور تمسخر آمیز از آلوارو برنیس در برابر نقشه جهانی است که توسط بازی سایه دست ها ایجاد شده است. در این مقاله آمده است که توسعه سریع دانش در دوران کرونا نشان می دهد که جهان با قدرت دانش و فناوری تغییر خواهد کرد. صنعت فناوری از دهه 1970 تا این حد رشد نکرده است. اتفاقی که در زمان تاج گذاری افتاد.

انتهای پیام/