علمی و پزشکی

اُمیکرون از رگ گردن به بچه‌ها نزدیک‌تر است / ابتلای ۳ نفر از فرزندان اعضای سفارت

سفیر ایران در آفریقای جنوبی با بیان اینکه Omicron بیشترین کودکان را هدف قرار داده است، افزود: تعداد بیماران عروق ویروس کرونا قلب در آفریقای جنوبی که کمتر از 500 نفر در روز است، دیروز به بیش از 16000 نفر افزایش یافت.

به گزارش ایران تودی، مهدی آقا جعفری در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به شیوع «نوع جدید اومیکرون» در این کشور آفریقایی نوشت:

«حدود 10 روز از کشف نوع جدیدی از تاج به نام omicron در آفریقای جنوبی می گذرد. خطوط هوایی بلافاصله پروازهای خود به آفریقای جنوبی را به حالت تعلیق درآوردند و جهان نگران گسترش این تاج جدید است.

در آفریقای جنوبی تعداد مبتلایان به بیماری عروق ویروس کرونا قلب کمتر از 500 نفر در روز بود، اما دیروز به بیش از 16000 نفر رسید. خوشبختانه روز گذشته تعداد کشته شدگان به 21 نفر محدود شد.

نکته اصلی Omicron این است که بیشتر کودکان را هدف قرار می دهد. کودکانی که واکسینه نشده اند یا فقط یک دوز تزریق کرده اند. البته این امر بر بزرگسالانی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، تاثیر می گذارد. الحمدلله این نوع کرونا علائم خفیف تری دارد و کمتر در بیمارستان بستری می شود، اما روز گذشته نیز اعلام شد که کودکان زیر پنج سال نیز بستری شده اند.

هفته گذشته سه فرزند کارکنان سفارت به این ویروس مبتلا شدند. به احتمال زیاد از مدرسه گرفته شده است. خدا را شکر مشکلی از نظر مجاری تنفسی و ریه وجود ندارد. Omicron در حال حاضر در بیش از 40 کشور در گردش است و در ایران همسایه مشاهده شده است

سازمان جهانی بهداشت می گوید همه کشورها باید برای میکرون آماده باشند. لذا خواهشمند است پروتکل های بهداشتی را به ویژه کودکان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان عزیز که اخیراً در ایران به مدرسه رفته اند، رعایت کنید.

این بار Omicron بیشتر از شریان کاروتید به کودکان نزدیک است. »

انتهای پیام/