علمی و پزشکی

اظهارات طراح واکسن “کووپارس” درباره واریانت “اُمیکرون” کرونا

رازی، مدیر تحقیق و توسعه واکسن و طراح موسسه تحقیقات واکسن و سرم روپ، گفت: «سیستم ایمنی انسان نسبت به قبل از شروع بیماری قلبی عروقی هوشیارتر است.

به گزارش ایران تودی و به نقل از موسسه رازی، دکتر سید رضا بنی هاشمی با بیان اینکه در طول تاریخ همواره جنگ بین سیستم ایمنی و ویروس ها وجود داشته است، گفت: این موضوع برای توسعه هر دو مهم است. : سیستم های امنیتی پیشرفته و سایر تحولات در سیستم های دیگر مدیون این کمپین ها هستند.

وی با اشاره به وقوع بیماری همه گیر کرونا در دو سال اخیر، با اشاره به تغییرات سیستم ایمنی در برابر این ویروس و نسخه جدید کووید 19 (امیکرون) خاطرنشان کرد: سیستم ایمنی شما اکنون به همان سیستم ایمنی تبدیل شده است. دو سال قبل از اپیدمی: “این کووید نیست، و همانطور که می دانید، این سیستم هوشیارتر، قوی تر و مجهزتر به اطلاعاتی است که از طریق آموزش و واکسیناسیون از بیماری های طبیعی به سیستم ایمنی منتقل می شود و در همان اوایل بسته می شود. شروع بیماری و ضعیف نخواهد بود.

وی افزود: جهش در واریانت آمیکرون در نواحی RBD و NTD و همچنین در برش فورین NSP 6، N و S1/S2، همگی با هدف افزایش انتشار و بیماری زایی ویروس است زیرا ویروس از سیستم ایمنی خارج می شود. سیستم و تغییر الگو.” اکنون هیچ گزینه ای از پاسخ های امنیتی میزبان که با نسخه بالاتر و هدفمندتر ظاهر می شوند وجود ندارد.

رازی کوپارس طراح واکسن ادامه داد: این تغییر در تاکتیک ویروس که گاهی به خود ویروس آسیب می رساند، برای اتصال بیشتر به گیرنده ACE2 و نشان دادن و افزایش حساسیت سیستم ایمنی به ویروس RBD است. قدرت اتصال. و شدت.”

بنی هاشمی با بیان اینکه افزایش بیان RBD ممکن است به دلیل تغییر در گلیکوزیلاسیون سطح ویروس پس از جهش باشد، خاطرنشان کرد: در گذشته گلیکوزیلاسیون RBD را استتار می کرد که از مهار کامل ویروس جلوگیری می کرد.

مدیر رازی گفت: به خاطر داشته باشید که برای اینکه ویروس به نوع غالب تبدیل شود، آمیکرون علاوه بر سیستم ایمنی میزبان باید با گزینه های رقیب دلتا و دلتا پلاس رقابت کند و این صرفا یک رقابت است. نوع دلتا مانند انواع آلفا و بتا نخواهد بود و نصب آسان نوع دلتا و تسلط بر نوع برای آن دشوار خواهد بود.

وی جهش‌های زیاد در ویروس را به ایمنی خونریزی‌دهنده و همچنین آنتی‌بادی‌های مونوکلونال (برای درمان) نسبت داد و افزود واکسن‌هایی که هم ایمنی خون‌ریزی و هم ایمنی سلولی را فعال می‌کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود. موفقیت آمیز.

بنی هاشمی گفت: واقعیت این است که اگر دو سال پیش این ویروس مانند ویروس اولیه ووهان سیستم ایمنی داشت، اکنون میزان مرگ و میر شش برابر الان بود.

وی افزود: امروز جای نگرانی نیست و الحمدلله با واکسن و ایمنی طبیعی این مشکل حل شده است.

مدیر تحقیقات و بهسازی موسسه رازی با اشاره به جنبه های مهم واکسیناسیون و واکسیناسیون، بر تکمیل هر چه سریعتر واکسیناسیون افراد واجد شرایط تاکید کرد و گفت: برای این مهم باید از واکسن های موثرتری استفاده شود.

او گفت: «با توجه به جهش در خود RBD، تنها واکسن‌های مبتنی بر RBD یا واکسن‌هایی که با خنثی کردن ویروس، ساختار و پروتئین سطحی RBD را مختل می‌کنند، در این کمپین عملکرد ضعیفی خواهند داشت.»

بنی هاشمی دوز تقویت کننده را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: افرادی که روی پلت فرم سینوفارم واکسینه می شوند باید سه تا چهار ماه بعد از نوبت دوم دوز تقویت کننده را مصرف کنند.

رازی کوپارس طراح واکسیناسیون گفت: این ممکن است آخرین گزینه نباشد و دوزهای تقویت کننده جدیدی در سال های آینده مورد نیاز خواهد بود. در صورت لزوم آن را وارد کنید، بنابراین از واکسن های ویروسی غیرفعال یا پایه های ناقل برای دوزهای تقویت کننده استفاده نکنید.

وی بر لزوم کنترل و قرنطینه بدون استثنا در مرزهای کشور تاکید کرد و تاکید کرد: بر اساس گزینه جدید، افرادی که از کشورهای مشکوک وارد ایران می شوند باید به مدت دو هفته در انزوا نگهداری شوند.

رازی، متخصص ایمونولوژی پژوهشکده واکسن و زرداب با بیان اینکه مردم به رعایت فاصله های اجتماعی، پوشیدن ماسک و اقدام منطقی برای واکسیناسیون افراد زیر هفت سال تشویق شده اند، گفت: اگر این موارد و پروتکل ها رعایت شود، از این کار خودداری می کنیم. مشکل دارند.” .

انتهای پیام/