علمی و پزشکی

۷هزار قربانی اُمیکرون در ایران / مدیر پشت میزنشین نمی‌خواهیم

وزیر بهداشت گفت: موج امیکرون در چهار ماه گذشته حدود 200 هزار نفر در آمریکا و حدود 25 هزار نفر در آلمان که جمعیتی مشابه ایران دارد، کشته است. کارهای خوبی با کمک مردم در کشور انجام شده است.

به گزارش ایران تودیدکتر بهرام عین اللهی روز گذشته در نشست با اعضای فراکسیون پیشرفت و توسعه جنوب کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از زحمات طاقت فرسای نمایندگان به عنوان تاییدیه 1401 تشکر می کنیم. بودجه. روسا و معاونان وزارت بهداشت باید مدیران حوزه باشند. بارها گفته‌ایم که نمی‌خواهیم مدیری پشت میز باشد.

وی افزود: سال گذشته تلخ ترین سال برای وزارت بهداشت بود. در دوران دفاع مقدس حدود 240 هزار شهید در انقلاب به شهادت رسیدند، اما تاکنون حدود 140 هزار بیمار در کرونا و تأثیر کرونا بر وزارت بهداشت در حوزه منابع و دارو جان خود را از دست داده اند. در ابتدای کار روزانه بیش از 700 قربانی و بیش از 50 هزار نفر به بیماری عروق کرونا ویروس مبتلا می شدند، اما با تلاش های انسانی و مشارکت گسترده در واکسیناسیون شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر و دو رقمی شدن آن بوده ایم. بیشتر روزها در ماه ها اخیرا بوده ایم.

وزیر بهداشت یادآور شد: در 4 ماه گذشته حدود 200 هزار نفر در آمریکا و آلمان جان خود را از دست دادند، حدود 25 هزار نفر در جمعیتی مشابه ایران و حدود 7 هزار نفر در ایران در مایکروویو جان خود را از دست دادند. ما به خانواده این عزیزان تسلیت می گوییم و دلیل اصلی این امر واکسن موثری بود که با کمک مردم به خوبی در کشور اجرا شد.

عین اللهی با اشاره به سابقه اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور گفت: محرومیت هایی را در نقاط مختلف کشور دیده ایم و این محرومیت ها زیاد است و وظیفه ماست که برای رفع آن تلاش کنیم. یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت برخورد با پرداخت های پزشکی غیر سنتی است و این خط قرمز ماست.

وی گفت: افزایش بیمه دولتی یکی از مهم ترین برنامه های دولت است و مجلس در این زمینه اعتباراتی را تخصیص داده است. امسال همه افراد فاقد بیمه باید بیمه شوند و اقداماتی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران انجام شده است.

وزیر بهداشت گفت: تلاش و هدف ما استفاده از فرصت ها و صندلی های پزشک و دستیار است. قبلاً به دلیل مشکلات قوانین، قوانین و برنامه ها پر نبود. مثلاً در سطح تخصصی دانش آموزان باید در سه گروه امتحان می دادند و فقط 10 رشته را حق انتخاب داشتند و فرصت های زیادی از دست می رفت. پارسال از 4000 پست کمکی 1000 پست خالی بود که با تغییرات و برنامه ریزی های ما اعلام شد که ظرفیت تکمیل می شود و 250 پست دیگر تکمیل شد. اما با تغییراتی که امسال در شورای آموزش پزشکی و حرفه ای ایجاد کردیم امیدواریم فرصت ها خالی نماند.

عین اللهی گفت: مشکلات کارگری به ویژه در وطن از طریق نیروهای بومی حل می شود. زیرا در آن مناطق دائمی هستند و وزارت بهداشت نیز برنامه های جامعی در این زمینه دارد.

وی گفت: در وزارت بهداشت سه کمپ شامل کمپ جمعیتی، تقویت شبکه بهداشت و درمان و پزشکی، تمرکز بر حل مشکلات و تقویت این سه حوزه راه اندازی کرده ایم.

انتهای پیام/