استان ها

۵۴۰۰ ناظر بر فرایند انتخابات در کرمانشاه نظارت می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایران تودی کرمانشاه، محسن مفید ظهر امروز جمعه (هشتم تیرماه) در ستاد انتخابات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بنابر اصل ۱۳۱ قانون اساسی معین شده بود که رئیس جمهور بعدی ظرف ۵۰ روز معین شود.

وی افزود: هم اکنون شاهد فعالیت نیروهای اجرایی در انجام فرایند انتخابات هستیم، تا کنون مشارکت دارای آمار مطلوبی بوده و امید است طی ساعات آتی همچنان شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه تصریح کرد: آنچه مهم است تحقق راهبردهای رهبر معظم انقلاب در این امر بود که تلاش کردیم با هم افزایی و جدیت به وظایف خود عمل کنیم.

وی ادامه داد: اقداماتی مانند جانمایی شعب، تشکیل هیئت‌های نظارتی و اجرایی، صدور احکام و شناسایی عوامل نیز در موعد مقرر صورت گرفت.

مفید تشریح کرد: تفاوت‌هایی میان قوانین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری وجود داشت، لذا تلاش کردیم که امور درست و به جا اجرا شود.

وی عنوان کرد: امروز روز تعیین سرنوشت مردم به دست خود ایشان است، لذا لازم است که مردم در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند و در همین فرصت ۱۰ ساعته رأی خود را به صندوق‌ها بیندازند.

مفید خاطرنشان کرد: لازم است که مردم علاوه بر مشارکت خود، به انتخاب اصلح توجه ویژه داشته باشند و دقت کنند کسی را انتخاب کنند که موجب پیشرفت کشور شود.

رئیس دفتر شورای نگهبان در پایان گفت: سامانه مردم ناظر، سامانه ثبت تخلفات توسط مردم است و مردم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند از طریق ثبت آن در سامانه شورای نگهبان را برای اقدامات بعدی در جریان قرار دهند.