حوادث

۵۰۰ هزار سرباز آموزش‌های امدادی هلال‌احمر را فراگرفتند

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در مراسم امضای تفاهم‌نامه با هلال‌احمر گفت: از زمان تشکیل قرارگاه، حدود ۵۰۰ هزار سرباز وظیفه، آموزش‌های خودامدادی هلال‌احمر را فراگرفته‌اند.

به گزارش ایران تودی، سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در مراسم امضای تفاهم نامه میان جمعیت هلال احمر و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح که صبح امروز ۲۵ آذر ماه در ساختمان صلح برگزار شد اظهار کرد: از زمان تشکیل قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، جمعیت هلال احمر کمک خوبی کرده و نزدیک به ۵۰۰ هزار سرباز وظیفه در چند سال گذشته دوره‌های مهارتی را از سوی هلال احمر طی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما تدابیر متعددی از مقام معظم رهبری برای توانمند سازی سربازان داریم افزود: باید از مدت زمان خدمت سربازی برای جوانان استفاده بهینه کرد و تلاش شود موضوع توانمندی سربازان محقق شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: با ارتقاء توانمندی سربازان، زمینه‌ای برای اشتغال پذیری جوانان ایجاد می‌شود. ما یک مهارت تخصصی و ۵ مهارت عمومی نظیر امداد و نجات، سبک زندگی و… برای سربازان داریم و قصد داریم سربازان ۵ مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی را کسب کنند.

وی ادامه داد: مهارت های خود امدادی برای زندگی جوانان بسیار ارزشمند است که امروز به سربازان وظیفه آموزش داده می‌شود، سال ۹۷ اولین تفاهم نامه میان جمعیت هلال احمر و قرارگاه منعقد شد و امروز قرار است برای باری دیگر این تفاهم نامه به امضا برسد.

سردار زاده کمند بیان کرد: امروز علاوه بر مهارت های عمومی این آمادگی را داریم که در حوزه آموزش های تخصصی نیز دامنه همکاری را با جمعیت هلال احمر توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر توفیقات زیادی در داخل و خارج از کشور کسب کرده که جای تقدیر دارد افزود: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه زمینه همکاری بیش از بیش فراهم شود و گزارشی با عملکرد بالا را ارائه دهیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: ما روی کیفیت دوره‌های مهارت آموزی بیش از بیش تاکید داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

کمند زاده گفت:  هلال احمر در قرارگاه مهارت آموزی برای توانمند سازی کارکنان وظیفه  موفق عمل کرده و تکلیف مدارانه در حوزه توانمند سازی سربازان ورود کرده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.