فرهنگ و هنر

پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به گردهمایی «آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران»

آیت الله مکارم شیرازی (دامت برکت) با تأکید بر “مراسم اعطای تندیس ملی ایثار به دانشجویان ایرانی” که به این نشست اعزام شد ، تأکید کرد: “ایثار” یکی از ویژگی های برجسته انسانی فردی است که کاری “بدون چشم” و بدون انتظار انجام می دهد . به جامعه پاداش می دهد. این ویژگی است که فقط اولیای خدا و م believeمنان پاک و مخلص آراسته اند.

به گزارش ایران تودی ، در این پیام آمده است:

به نام خدا

… وَيُؤْثِرُونَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ (حشر: 9)

اول از همه ، من به همه شرکت کنندگان و ذینفعان برگزاری این کنفرانس بزرگ را تبریک می گویم.

“ایثار” یکی از خصوصیات برجسته انسانی است که فردی “بدون چشم” کاری انجام می دهد و از یک فرد یا جامعه پاداش می خواهد. این ویژگی است که فقط اولیای خدا و م believeمنان پاک و مخلص آراسته اند.

شخصی که به خدا ایمان دارد با از خودگذشتگی ، از خودگذشتگی و از خودگذشتگی نسبت به مردم به دنبال تأیید خدای متعال است و خود را نمی بیند یا نمی شناسد ، بگذارید به طمع بپردازد. و این ، همانطور که در زندگی نامه رهبران بزرگ می بینیم ، گاهی اوقات “مرحله نابودی” نامیده می شود.

پذیرفتن مفاهیم ایثار ، گذشت و کمک به فقرا در فداکاری ها و احادیث ، مبتنی بر بسیاری از آموزه ها و آموزه های اسلامی مانند خود در مورد دیدگاه های اجتماعی و اقتصادی ، بی دلیل نیست. -ایثار ، عدالت ، از خودگذشتگی و عطوفت. برای دستیابی به عدالت اقتصادی و اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی طراحی شده است.

من از همه شرکت کنندگان در این کنفرانس که با تلاش و دلسوزی فراوان “ارزش اهدا و تندیس ایثار ملی به دانشجویان ایرانی” را تبلور و شکل داده اند صمیمانه تشکر می کنم و از خداوند متعال برای موفقیت های بیشتر آنها مسألت دارم.

درود بر شما و رحمت و برکات خداوند بر شما باد

قم – ناصر مکارم شیرازی

20/12/1399.

انتهای پیام