علمی و پزشکی

پیام تسلیت دانشگاهیان در پی درگذشت «آیت الله مصباح یزدی»

به گفته شفافا آیت الله محمدتقی مصباح یزدی ، استاد حوزه علمیه شن و عضو مجلس خبرگان ، امشب در سن 86 سالگی به دلیل ضعف شدید جسمی و تشدید بیماری مزمن دستگاه گوارش درگذشت. در پی این خسارات ناگوار ، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد و حجت والمسلمین رستمی رئیس دفتر مقام معظم رهبری درگذشت این جهان را تسلیت گفتند.

رئیس دفتر رحیری در پیام تفصیلی اعلام کرد: “روح آسمانی فیلسوف بزرگ و مجاهد انقلابی آیت الله مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست و عمر پربرکت این جهان فرزانه سالها در راه اسلام و تقویت انقلاب اسلامی سپری شد.

وی در سالهای قبل از انقلاب در مبارزات تشکیلاتی انقلاب سابق شرکت کرد و سالها دکتر وی با بزرگانی چون بهشتی به عنوان کادر انقلاب اسلامی کار کرد. آیت الله مصباح را باید معمار فضای عقیدتی و سیاسی بسیاری از نیروهای انقلابی دانست. در فضای فکری تشکل های دانشجویی رشد چشمگیری داشته است و امیدوارم که چنین شود.

وی دستیابی به عدالت سیاسی و ایدئولوژی را پیشه خود قرار داد و در حملات سنگین برخی از سیاستمداران و اصطلاحات روشنفکر با صمیم قلب از انقلاب دهه هفتاد و هشتاد دفاع کرد. چشم خود را بر انحراف برخی از عناصر شناخته شده دولت دهم ببندید و در حالی که مرزها را با اختلاف تعیین می کنید ، با انحرافات مبارزه جسورانه کنید.

مرگ این دنیا برای حوزه و دانشگاه ضرر بزرگی است.

به رهبر انقلاب و بیت مرحوم آیت الله مصباح یزدی و شاگردان و هواداران وی تسلیت می گویم.

رئیس دانشگاه آزاد در پیام دیگری نوشت: “درگذشت خاخام بزرگ و فیلسوف و فقیه آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ، بنیانگذار م Instituteسسه آموزش و تحقیقات امام خمینی (ره) موجب اندوه و اندوه شده است.

این فقیه متفکر در طول زندگی پربرکت خود به عنوان یک استاد برجسته حوزه علمیه ، نقش م influثری در توسعه فلسفه اسلامی ، تزکیه آثار ارزشمند علمی و دانشجویان متفکر داشت و بدون شک تألیفات وی راهنمای خوبی برای دانشجویان این عالم ارزنده خواهد بود.

وی اظهار داشت: این ضایعه را به مقام معظم رهبری ، خانواده معزز محترم و حوزه علمیه تسلیت گفته و از خداوند مهربان و مغفرت برای خداوند متعال برای این عالم ربانی و رحمت الهی ، برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می کنم. “

انتهای پیام /