عمومی

پیام تسلیت آیت الله اختری در پی حادثه تروریستی افغانستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری ،

رئیس شورای عالی اهل بیت (ع) آیت الله محمدحسن اختری در پیامی شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از نمازگزاران شریف و مذهبی را در مسجدی شیعه نشین در ولایت قندوز افغانستان تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

“به نام خدا
ما آنها را از شر آنها نجات می دهیم تا زمانی که به معبود محبوب خدا ایمان بیاورند.
حقیقت خداوند متعال

فاجعه غم انگیز و غم انگیز کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نمازگزاران شریف و مذهبی در مسجدی شیعه نشین در ولایت قندوز افغانستان پس از حمله انتحاری عوامل کور گروه های تکفیری در جمعه گذشته ، اندوه و اندوه بزرگی را در جوامع بشری به دنبال داشته است. جهان ، به ویژه مسلمانان و شیعیان.

تسلیت من به مردم شریف ، نجیب و مظلوم افغانستان و خانواده های محترم کشته شدگان در این حادثه تلخ ، و از خداوند می خواهم که خالق را شفا دهد.

این جنایت وحشیانه و غیر انسانی نقطه سیاه دیگری را در یادداشت های سیاه این جنایتکاران بی رحم و نادان نشان داد و نشان داد که این جنایتکاران در مکان مقدسی که م believersمنان در آن عبادت و دعا می کردند ، نفرت خالص از اسلام نشان دادند. متأسفانه در سالهای اخیر ، مبلغان وهابی و متحجر شدند. سلاطین با صدور عقاید و فتواهای تکفیری شرایطی را برای ارتکاب چنین جنایاتی در کشورهای اسلامی ایجاد کرده اند.

من به نمایندگی از اعضای محترم مجمع جهانی اهل بیت (ع) این اقدام تروریستی را محکوم می کنم و نگرانی عمیق خود را از ادامه این اقدام توسط جامعه بین المللی و سازمان های حقوق بشری برای ایجاد نزاع مذهبی و قومی ابراز می کنم. و نماینده سازمان ملل متحد در مورد افغانستان ، هنگامی که این جنایتکاران شناسایی و مجازات می شوند ، ما خواهان محاکمه آنها به دلیل جنایات خود و همچنین حامیان و مجرمان آنها در دادگاه های بین المللی می شویم. امنیت و امنیت اقلیت های مذهبی و قومی را تضمین می کند. آنها نباید افغانستان و اقلیت شیعه هزاره را تنها بگذارند و چشم خود را بر جنایات هولناک ببندند. امنیت و وعده های شیعیان هزاره نه تنها حداقل تا به امروز محقق نشده ، بلکه امنیت و عدالت و مشارکت آنها را تضمین نکرده است.

بار دیگر این فاجعه و فاجعه هولناک را تسلیت می گویم و به روح پاک همه شهدای اسلام و شهدای این حادثه دلخراش تسلیت می گویم و علو درجات را در پیشگاه اولیای خدا آرزومندم. و ائمه معصوم و شهدای گرانقدر.

ما برای خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم
محمد حسن اختری
رئیس شورای عالی اهل بیت علیهم السلام