اقتصادی

نمره صنایع داخلی در شرایط تحریم ۲۰ است؛ مبادا به تحریم عادت کنیم!

به گفته معاون دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت (سمت) ، رونق تولید در بخش تولید از نظر افزایش تولید در شرایط تحریم برای ما قابل قبول بود ، اما آنچه قابل تحسین و تحسین بود. اوقات دشوار ، چالش ها و محدودیت ها در صنعت و صنعت معدن و به طور کلی مدیریت بحران.

درست است که در سال های اخیر ، تحریم ها اوضاع را برای اقتصاد ایران بسیار دشوار کرده و فرصت حضور در بسیاری از بازارهای جهانی را از آن گرفته است ، اما این امر باعث شده است که صنایع در بسیاری از زمینه ها به خودکفایی برسند و از توان داخلی استفاده کنند. بر موانع و مشکلات غلبه کنید فرصت را غنیمت بشمارید معاون دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت در مورد نقش تولید داخلی در برابر تحریم ها در سال رونق به ایران تودی گفت: “بحث اصلی در مورد تحریم ها تقویت آن است ؛ در غیر این صورت ، تحریم ها که دوقلوها بوده اند اقتصاد ایران از سال 1980 و 1981 ، فقط بر اساس شرایطی که در آن زندگی می کنیم تغییر کرده است. به همین دلیل ، اقتصاد و صنعت ما همیشه در جهت توانایی ما در مقاومت و مقابله با ناملایمات ، ناملایمات و مشکلات و سیاست ها حرکت کرده است. برای شرایط سخت طراحی و تنظیم شده اند.

آرمان خالقی گفت: هرچه اقتصاد ما دشوارتر باشد ، فعالان بخش تولید کشور دشوارتر می توانند برای خود تعیین تکلیف کنند. این ممکن است شامل تأمین نیازهای کالا یا تأمین ارز و نقدینگی مورد نیاز برای صادرات کشور باشد. به ویژه در سال گذشته ، که کشور شاهد مشکلات بیشتر و تحریم های شدیدتر بوده است. بنابراین ، خسارات وارده به آن افزایش یافته و تأمین کنندگان مواد اولیه و ماشین آلات بخش صنعتی را با مشکل مواجه کرد.

وی هدف از این تحریم ها آسیب رساندن به اقتصاد کشور دانست و افزود: با وجود محدودیت ها ، تولیدکنندگان راه های مختلفی را برای دور زدن تحریم ها مانند تأمین منابع از کشورهای دیگر و شرکت های مختلف طی کرده اند. همزمان بحث ادامه صادرات کالا نیز مطرح شد و تلاش شد صادرات متوقف نشود. ما همچنین مجبور شدیم طوری عمل کنیم که تولیدات را مسدود نکنیم.

نیازهای تأسیسات تولیدی را با تکیه بر قدرت تأمین کنندگان محلی تأمین کنید

معاون دبیرکل خانه صمت ادامه داد: حتی قبل از تحریم ها کشور به برخی کالاها مانند قطعات و ماشین آلات وارداتی از خارج از کشور احتیاج داشت و ظرفیت تولیدکنندگان ماشین سازی معطوف به تأمین ماشین آلات مورد نیاز بنگاه های تولیدی بود. کسانی که متقاضی این ماشین ها بودند کارخانه های محلی بودند که برای تهیه ماشین آلات و قطعات مورد نیاز خود ، ترجیحاً از طریق یک تولید کننده داخلی ، به تهیه کنندگان محلی مراجعه می کردند.

خالگی با اشاره به اینکه هم اکنون تهیه ماشین آلات و حتی فناوری کار آسانی نیست ، گفت: “خارجی ها فناوری نمی فروشند و به ما نمی دهند.” بومی سازی دانش یکسان ، مهندسی معکوس و حتی کپی برداری به هر طریقی و به هر طریقی ، در عین حال توانسته است زمینه تولید ما را از نظر قدرت فنی و عملکرد در مکانیزاسیون گسترش دهد.

وی افزود: قسمت دیگر مربوط به کالاهای مصرفی مردم از لباس گرفته تا غذا است. در گذشته ، واردات پوشاک آسان بود ، اما به تدریج سیاست وزارت صمت که تحریم هایی را اعمال کرد ، شروع به ممنوعیت واردات پوشاک خارجی کرد اگر این برند نماینده تولید در ایران باشد و نمی خواهد بخشی از آن را انجام دهد از تولید آن در کشور ما. ورین این تولید کنندگان لباس را احیا کرد و بخش نساجی را فعال تر کرد. زیرا نیازهای آنها در داخل برآورده می شد. ما شاهد رونق بیشتری در زمینه های دیگر مانند لوازم خانگی هستیم.

به گفته این مقام مسئول صنعت ، یکی از مشکلاتی که مردم را تحت فشار قرار داده است ، کاهش ارزش پول ملی است که گرانتر از پول ملی است و دیگر لوازم خانگی مورد نیاز خانوارها به راحتی در کشور تامین نمی شود. کشور با این حال ، این مسئله راه ورود تولیدکنندگان داخلی ، افزایش تولید و کار با ظرفیت بالا را باز کرده است. آنها علاوه بر توانایی کنترل قیمت تا حدودی ، توانستند محصول خوبی تولید کنند. به همین دلیل محصولی با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه تر از رقبای خارجی در معرض دید عموم قرار گرفت.

خالقی گفت: وقتی یک مارک خارجی از بازار خارج می شود ، تقاضای کالای داخلی وجود دارد ؛ متأسفانه در سالهای اخیر قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است. بنابراین ، اگر بعضی وقایع را به طور کلی نمی دیدیم ، شرایط بهتری فراهم می شد ، اما متأسفانه مردم نمی توانند کالاهای مصرفی با دوام بیشتری را در گروه لوازم خانگی ، فرش ، مبلمان و هر چیز دیگری در داخل و خارج تهیه کنند. غذا و دارو می گیرد و تهیه می کند.

افزایش گردش مالی واحدهای تولیدی به معنای افزایش تولید نیست

وی افزود: “البته ، نباید فراموش کنیم که علی رغم اینکه بخش تولید خوب عمل می کند و در واقع به خوبی به تحریم ها و شرایط سخت واکنش نشان می دهد ، فروش به طور قابل توجهی افزایش می یابد (نه به ریال). همه کالاها مشمول نیستند به افزایش قیمت. گردش مالی نیز افزایش یافته است ، اما این به معنای افزایش اندک تولید نیست. به عنوان مثال ، سال گذشته گردش مالی 100 میلیارد تومان بود و امسال 200 میلیارد تومان است ، با وجود دو برابر شدن گردش مالی ، اما نه با افزایش تولید.

معاون دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت گفت: اما از نظر بقا terms بخش صنعتی کشور در شرایط سخت و پاسخ مناسب و پاسخگویی مناسب و قابل تحسین بودن. در بعضی از کارخانه ها افزایش تولید ، در برخی دیگر کاهش تولید وجود داشت. بنابراین ، هر صنعت و کارخانه سوابق مستقل خاص خود را در مورد نوع واکنشی که می تواند به شرایط در حال تغییر سریع و شدت معلولیت پاسخ دهد ، دارد.

خالقی تأکید کرد: به طور کلی مدیریت بحران در صنعت و معدن ما بسیار عالی است و از نظر تولید نیز عملکرد مطلوبی داشته ایم اما همانطور که گفته شد در صورت عدم محدودیت می توان به رشد بهتر و اقتصادی بیشتری دست یافت. خوشبختانه آنها در برابر تحریم های اقتصاد و صنعت ما موفق نبودند و انتظار داشتند که رکود اقتصادی در ایران رخ دهد و بخش تولید سفید کشور ظهور کند.

اطمینان حاصل کنید که تاب آوری در شرایط دشوار و بحرانی باعث نمی شود که روزانه به حداقل برسیم.

این مقام صنعت در مورد سیاست اتخاذ شده در هنگام لغو تحریم ها و زمان آزادسازی واردات و صادرات ، با بیان اینکه نباید موفقیت چنین تحریم هایی تضعیف شود ، گفت: “این بسیار مهم است و باید تلاش کنیم گرفتار نشویم ، ما باید از اقتصاد مراقبت کنیم. ما در یک گلخانه فعال هستیم ؛ این بدان معناست که نه واردات و نه صادرات آسان نیست و محصول برای تأمین نیازهای داخلی و برای تعدادی از مشتریان خاص تولید و صادر می شود. ما با شرایط خاص کار می کنیم ، مشتریان ما محدود هستند و ما در یک بازار تجارت جهانی رقابت نمی کنیم.

وی گفت: اینها نباید منجر به تغییر ارزش صنعت ما و بخش تولیدی کشور از صفر به 100 (از مزرعه یا معدن به مشتری) در مسیری شود که ارزش محصولات جایگاه رقابتی و جهانی خود را از دست بدهد شرایط زندگی روزمره یا نوعی تنبلی) تصور اینکه تقاضا وجود داشته باشد و مصرف کننده مجبور به خرید شود در آینده ما را سخت متضرر خواهد کرد.

خالقی افزود: اگر به این طرز تفکر سمی برسیم و به تدریج خود را با کالاهایی با هر کیفیت و به هر قیمتی مسموم کنیم ، زمستان امسال با لغو تحریم ها منجر به باز شدن گلخانه می شود و بنابراین همه گلها یخ می زند. ، ما می توانیم باید آن را به وضعیتی برسانیم ، اما وقتی شرایط دشوار برداشته شود ، نیازی نیست که ببینیم قیمت های ما دیگر در دنیا عادی نیست و ما خیلی فاصله داریم. بازارهای جهانی.

وی افزود: اگر بعضی از قطعات یا مواد اولیه را ارزان تهیه کنیم ، فردا رقبای ما تمام محصولات ما را از بازار جمع می کنند. به عنوان مثال ، گوجه فرنگی یا پیاز با شرایطی روبرو می شوند که ارزش پول ملی در بازار در بازار داخلی کمتر باشد ، یا مرکبات ما را منفجر خواهد کرد ، زیرا هزینه زیادی ندارد و آنها می توانند محصول ما را با کمترین قیمت تهیه کنند . این مکانی است که نیروگاه های فرآوری انرژی خود را از دست می دهند زیرا مشتریان خارجی همه محصولات را با قیمت پایین خریداری می کنند.

در پایان معاون دبیرکل خانه سکوت تأکید کرد: ما باید کل زنجیره اقتصادی را تقویت کنیم ، اما آماده لغو تحریم ها هستیم تا آن روز رنج نبریم. علاوه بر کیفیت ، باید به قیمت نیز توجه داشته باشیم تا تنهایی ، تنبلی و سو abuse استفاده از وضعیت اقتصادی فعلی را نداشته باشیم. سپس فقط توافقات منطقه ای ، تعرفه های متقابل ، سیاست های تجاری و غیره باید به فکر باشیم.

انتهای پیام