بین الملل

جوزپ بورل: اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کنیم

یک مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه شب اعلام کرد که تحریم های جدید علیه ایران در حمایت از ناآرامی های اخیر بازنگری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم ها علیه ایران است.

بورل گفت: «ما به بررسی همه گزینه‌های موجود، از جمله اقدامات محدودکننده در رابطه با قتل مهسا امینی و نحوه واکنش نیروهای امنیتی ایران به اعتراض‌ها ادامه خواهیم داد».

بورل به معنای اقدامات محدود کننده، تحریم علیه ایران است. دیپلمات ها گفتند که انتظار می رود این اقدامات در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در 17 اکتبر (دوشنبه، 25 اکتبر) به تصویب برسد.

روز سه‌شنبه، وزیر امور خارجه فرانسه از معترضان حمایت کرد و گفت اتحادیه اروپا در تلاش است تا دارایی‌های خود را مسدود کند و برخی از مقامات ایرانی را ممنوع الخروج کند.

«کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه به قانونگذاران فرانسوی در پارلمان این کشور گفت: این اقدام فرانسه در اتحادیه اروپا به ادعای وی هدف قرار دادن افرادی است که در مقابل مردم (اغتشاشگران) قرار دارند.

رئیس مهم ترین سازمان اطلاعاتی آمریکا آشکارا از ناآرامی ها در ایران حمایت کرد. مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز بر حمایت این کشور از ناآرامی های روز سه شنبه تاکید کرد.

ویلیام برنز در بخشی از مصاحبه خود با شبکه سی بی اس درباره رویدادهای اخیر ایران گفت: می توانم بگویم که به عنوان یک دولت، حمایت ما از جریان آزاد اطلاعات همچنان قوی خواهد بود.

کارشناسان بر این باورند که آمریکا و کشورهای اروپایی قصد دارند با تحریک افکار عمومی و دعوت به هرج و مرج در ایران در شرایطی که گزینه هایی در خصوص دست بالا ایران در مذاکرات لغو تحریم ها در وین وجود نداشته باشد، اهرم فشاری برای خود ایجاد کنند. .

310310