عمومی

مرد و نامرد – ایران تودی

اما از نظر تعلق به جناح اصولگرا، تعداد «مردان» این جناح را بیشتر از جبهه رقیب می دانم! اما اظهارات عبدی فارغ از بازی های سیاسی معلم قابل تامل است. سال هاست که مبارزه دو گروه سیاسی کشور بر پایه «ناجوانمردی» است. داستان هولناک «بختاوا» یکی از ناجوانمردانه ترین و شیطنت آمیزترین اعمالی است که در 30 سال گذشته تاریخ سیاسی کشورمان بارها اتفاق افتاده است. علاوه بر این، جنجال های حک شده در مطبوعات سرپوش گذاشته می شود، افشا می شود، تهمت می زند، حریم خصوصی افراد فاش می شود و ….

فکر نکنید اصولگرایان در این مسابقه پیروز شده اند. اصلاح طلبان در واقع هر وقت منافع خود را خواستند شکست نخوردند. خاطره گویی از این جناح در دولت آقای محمد خاتمی و همچنین در دوره ششم مجلس جایز است و بهتر است در روزهای اول سال جدید و ماه رمضان انجام شود. یکی از تاسف بارترین نمونه هایی که اخیرا مطرح شده، اظهارات آقای روح الله مومن نسب (مثلاً رهبر جبهه انقلاب در فضای مجازی) است. اعتراف او به احتمال زیاد آشتی و ثواب خواهد داشت! این ناجوانمردانه ترین روشی است که سالهاست شنیده نشده است. اگر کار به خودش برگردد و اهمیتی نداشته باشد; همانطور که ماهیت واقعی او در اظهارات اخیرش فاش شده است، در فضای مجازی بسیاری مانند او هستند که زیر نوشته های دیگران کامنت های توهین آمیز می نویسند. اما آقای مومنسب، شخصیت حقوقی، به بررسی حساب جاری ارزش های انقلاب و جریان اصولگرا می پردازد.

اگر امروز برخی آسیب شناسان نسبت به خطرات و مضرات فضای مجازی هشدار می دهند، نگرانی خود را از «لیسیدن» و «مهجور ماندن» آن ابراز می کنند و به طور اتفاقی درباره آن صحبت می کنند، با اتفاقاتی چون «مؤمنان» مواجه می شویم که از موضع این فضا این فضا را مسموم کردند. دولت. متأسفانه به دلیل ایمنی و اعتماد موجود، عفونت هایی رخ می دهد که از بین بردن آنها تقریباً غیرممکن است. اگر افراد بالادست او در برابر اعمالی که او می پذیرد و شاید کارهای زشت دیگری که هنوز انجام نداده سکوت کنند و سکوت آنها نه تنها به معنای انقلاب و ارزش های آن است، بلکه به معنای توجیه و تایید او نیز هست. به «شخصیت» هم لگد زدند.

ما باید آدم یکباره باشیم و در مقابل این نامردی ها مقاومت کنیم وگرنه حریف چاره ای جز این نخواهد داشت که خود را در برابر هر بداخلاقی ای که ممکن است رخ دهد محافظت کند و معلوم است مقصر کیست. اگر با این نامردی روبرو نشویم، «نباید آزرده خاطر شویم چون زشتیم».

* چاپ شده در روزنامه «شرق» / 15 فروردین 1401