عمومی

گشایش اقتصادی، پیش‌کش! – ایران تودی

شکی نیست که دولت تمام تلاش خود را برای گره گشایی از مشکلات مردم انجام می دهد و باید از تلاش های دولت به ویژه در زمینه های بهداشت و درمان و اپیدمی کوید 19 ، درمان بیماران کرونا و نیازهای اساسی قدردانی کرد. اما حقیقت این است که موانع جدی بین آنها وجود دارد. تحریم های ظالمانه و غیرقانونی دشمن ، تأثیرات مخرب تاج تاج در اقتصاد ، برخی سو mis مدیریت در دستگاه های حاکمیتی کشور ، اختلافات سیاسی و تنش ها بین دستگاه ها و جریان های سیاسی میزان موفقیت را کاهش داده است.

به دنبال اعلام طرح گشایش اقتصادی ، به دلیل عدم تخصص دادگستری و مجلس و لزوم بررسی و رسیدگی به مشکلات قبل از اجرا ، گمانه زنی های مختلفی در محافل سیاسی ، اقتصادی و رسانه ای کشور درباره افشای اسناد فروش آتی نفت پدیدار شد. در نتیجه ، سقوط 300 هزار واحدی شاخص بورس منجر به تبخیر صدها میلیارد تومن از سرمایه مردم شد و در ماه های اخیر بورس با اعلام حمایت از دولت و برخی از نهادهای دیگر به پایتخت بازگشت. زیان های گسترده اجتماعی می تواند اعتماد عمومی را تضعیف کرده و بازار سرمایه را که یکی از بهترین بازارها برای افزایش تولید و رفع مشکلات اقتصادی کشور است ، به چالش بکشد. مردم ادامه دادند و موج دیگری از قیمت های رادامان افزایش یافت. این نتایج تأسف آور باعث نگرانی کارشناسان دلسوز می شود که سخنگوی دولت در مورد برنامه هایی که در سال گذشته دولت تأثیرگذار بوده است ، چه می گوید!

در این رابطه ، یادآوری چند نکته ضروری است:
اول از همه به مسئولان توصیه می شود كه سعی كنند كمتر اظهارنظر كنند ، بیشتر صحبت كنند و بیشتر عمل كنند ، زیرا مقامات كشور ، به ویژه رهبران اقتصادی سه قوه ، دیدگاه های متفاوت و منسجم و متأسفانه گاهاً متناقضی دارند كه می تواند به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر شود.

دیگر پیشنهاد شده؛ مقامات کشور به جای استفاده از فعل “آینده” از افعال “گذشته” در بیانیه های خود استفاده می کنند و کارهای انجام شده را نشان می دهند. به عبارت دیگر ، به جای “انجام شده” بگویید “انجام شده”.

و در نهایت مردم شرایط موجود در کشور و موانع پیش روی دولت را درک می کنند و انتظار گشایش اقتصادی و برنامه های موثری را در زندگی خود ندارند در این شرایط مردم انتظار دارند تا حد امکان کاهش نرخ پول ملی را کنترل کنند تا رشد مشکلات را کنترل کنند. از قدرت خرید مردم جلوگیری کرده و تورم کنترل نشده را مهار کنید تا فشار اقتصادی بر مردم افزایش نیابد. پیشنهاد افتتاحیه اقتصادی!
* منتشر شده در روزنامه خراسان. ۱۶ شهریور ۱۳۹۹