استان ها

لزوم برخورد جدی با کسانی که مانع ساماندهی سگ‌های بلاصاحب می‌شوند

ایران تودی/آذربایجان شرقی صد و نود و نهمین جلسه علنی شورای ششم امروز (یکشنبه) در عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: قوه‌ قضائیه و دادستان با افرادی که مانع اجرای عملیات ساماندهی سگ‌های بلاصاحب می‌شوند به طور جدی برخورد کنند.

وی اظهار کرد: حمله سگ‌های بلاصاحب به دختر کوچک تبریزی موضوعی است که این‌روزها موجب نگرانی خانواده‌های تبریزی شده بود. بنده نیز پس از شنیدن این خبر بلافاصله با عموی این دختر عزیز تماس گرفته و حال این دختر خردسال را جویا شدم که گفت این بچه در بیمارستان بستری است. فقط نگران بروز علائم هاری این کودک هستیم.

لزوم برخورد جدی با کسانی که مانع ساماندهی سگ‌های بلاصاحب می‌شوند

وی بیان کرد: قبلا نیز در این رابطه صحبت کرده‌ام خیلی‌ها به من می‌گویند نسبت به این موضوع حساسیت نشان نده تا باعث کاهش محبوبیت در بین مردم نشود.

برگی ادامه داد: من به دنبال محبوبیت این چنینی نیستم، سکوت در برابر اینکه سگ‌های بلاصاحب به یک کودک همشهری حمله کند و آسیب بزند و ما نیز به دلیل اینکه حامی حیوانات در موردمان انتقاد نکنند سکوت کنیم نه تنها محبوبیت نیست، بلکه منفور شدن است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: من به عنوان نماینده مردم این شهر وظیفه دارم تا در این خصوص صحبت کرده و این مشکل را بیان کنم. این مسئله تنها بر عهده‌ی شهرداری نیست بلکه قوه‌ی قضاییه و دادستان نیز موظفند تا به این موضوع ورود کرده و انفعالی برخورد نکنند.

وی اظهار کرد: با افرادی که برای شهرداری در راستای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب مشکل ایجاد می‌کنند، برخورد قانونی انجام گیرد. من همیشه می‌گویم و خواهم گفت هیچ انتقادی از بنده در فضای مجازی در این خصوص تاثیری بر تصمیم و اراده‌ی بنده ندارد، خیلی‌ها با همین موضوع سگ‌ها صاحب ویلا و خانه شده‌اند، اگر خیلی به فکر سگ‌های بلاصاحب هستند سگ‌ها را برده در ویلاهای خود نگهداری کنند.

برگی تاکید کرد: مردم از بابت سگ‌های بلاصاحب ناراحت هستند حق هم دارند، آسیب دیدن این دختر کوچک و چندین کودک قبل از آن نیز نشان دهنده‌ خطر این موضوع برای مردم است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از افراد به جای اینکه تسلی خاطر خانواده‌ی این کودک باشند، خانواده‌اش را تهدید می‌کنند، قبلا در باسمنج که در اثر حمله‌ی یک سگ یک کودک از دنیا رفت به جای اینکه به خانواده‌ی وی تسلیت بگویند، رفته و از او شکایت کرده‌اند.

برگی افزود: بنده از قوه‌ی قضاییه، دادستانی و شهرداری درخواست می‌کنم تا در مورد این موضوع عنایت ویژه داشته باشند و با هرکسی که مانع اجرای این طرح می‌شود به صورت جدی برخورد کنند.

وی ادامه داد: سگ‌های ولگرد به صورت گله‌ای در شهر می‌گردند و وقتی شهرداری دست به جمع‌آوری این سگ‌ها می‌زند حامیان حیوانات مانع اجرای این اقدام می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: محبوبیت این نیست که اجازه دهیم سگ‌های ولگرد به جان کودکان این شهر بیفتند، حامی حیوانات ببرند در خانه شان نگه دارند وخدواند آن‌ها خانواده‌هایشان را با سگ مهشور کند. ما حاضر نیستیم آرامش‌ کودکان و خانواده‌های شهرمان را با عده‌ای که به برکت همین سگ‌ها درآمدزایی می‌کنند، عوض کنیم

لزوم مناسب سازی معابر شهری برای معلولان

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اهمیت مناسب سازی معابر شهری برای معلولان گفت: حداقل باید یکی دو سالن ورزشی جدید التاسیس در اختیار این قشر از جامعه قرار بگیرد.

یاسین بجانی با اشاره به گلایه معلولان از عدم ارائه تایم سالن ورزشی به این قشر بیان کرد: باید در سالن های ورزشی تایمی برای این افراد اختصاص داده شود که هیچ گاه سرانجامی نداشته است. لااقل باید یکی دو سالن ورزشی جدید التاسیس در اختیار این قشر از جامعه قرار بگیرد.

وی با ارائه ویدیویی از مشکل یکی از شهروندان معلول در مراجعه به شهرداری منطقه یک گفت: مورد مناسب سازی معلولان برای معابر را ۳ سال گذشته پیگیری کرده‌ایم. متاسفانه یک ویدیو برای من ارسال شد که نشان می‌دهد نه تنها معابر مناسب سازی نشده بلکه ساختمان منطقه یک شهرداری هم مناسب سازی نشده است. شهرداری منطقه یک که درحال اجرای پروژه های متعدد عمرانی است حداقل ساختمانش را هم برای این عزیزان مناسب سازی کند.

خواستار پیگیری روند اجرایی زیرساخت‌های ورزشی شهر هستیم

پرویز هادی در این جلسه با قدردانی از عملکرد شهرداری درخصوص توجه به موضوعات ورزشی و مسائل مختلف شهری، اظهار کرد: انتقاداتی از سوی مدیران ورزشی مناطق به گوشمان رسیده است که از ابتدای سال جاری کارها و فعالیت های ورزشی به صورت جدی پیش برده نمی‌شود.

وی ادامه داد: از شما تشکر می‌کنم که برای جمعه‌های ورزشی وقت گذاشته و پیگیر موضوعات می‌شوید، اما هفته‌ی گذشته مدیران ورزشی مناطق در کمیسیون ورزشی شورا گله‌ می‌کردند که در تامین بودجه‌ی رویدادهای ۵۲ هفته‌ی ورزشی دچار مشکل می‌شویم. این موضوع پس از این همه پیگیری‌های مستمر واقعا ناراحت کننده است.

 عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص زیرساخت‌های ورزشی بیان کرد: روز گذشته نیز از روند ساخت چند سالن بازدید کردیم. متاسفانه اقدامات ابتدایی صورت گرفته اما در ادامه پروژه به حال خود رها شده و حتی نگهبانی نیز بر سر کار گذاشته نشده است.

وی با بیان اینکه موضوعات ورزشی اولویت بنده است، گفت: بنده از اولین روز دوره‌ی شورای ششم بیان کرده‌ام که ما با سه هدف پیگیر موضوعات ورزشی شهر هستیم. اولین هدف ما توسعه‌ی زیرساخت‌های ورزشی و هدف دوم فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه بین همشهریان با برگزاری همایش‌ها، رویدادها و جشنواره‌های ورزشی است.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز افزود: سومین هدف ما استعدادیابی و راه اندازی آکادمی‌های ورزشی و تشکیل تیم‌های ورزشی در راستای حمایت از استعدادها و نخبگان ورزشی بومی است و بنده تا زمانی که عضو شورا هستم پیگیر این اهداف خواهم ماند.

وی  گفت: بحث زیرساخت‌ها جزو تکالیف بودجه‌ی سال گذشته است که هیچ‌کدام از ۲۵ سالن ذکر شده افتتاح نشده و در سال جدید نیز روند اجرایی این پروژه‌ها کندتر پیش می‌رود. در بازدید سرزده‌ی دیروز نیز این وضعیت را مشاهده کردیم و درخواست می کنیم آقای شهردار نیز جلسه‌ی ویژه‌ای در این راستا با مدیران مناطق جلسه داشته باشید که هم بحث ۵۲ هفته‌ی ورزشی و هم زیرساخت‌ها در آن مورد بررسی قرار گیرند.

لزوم برخورد جدی با کسانی که مانع ساماندهی سگ‌های بلاصاحب می‌شوند

فریدون بابایی اقدم، عضو شورای شهر تبریز گفت: گزارشاتی مبنی بر قطع درختان در شهرک ارم و چند منطقه دیگر به دست بنده رسیده که ضروری است شهرداری در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

 وی ضمن تشکر از بابت تلاش های عمرانی شهردار تبریز به ویژه تقاطع غیرهمسطح شهید مالک، گفت: در بحث مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب این هفته اتفاقات خوبی افتاد و امیدواریم مسیرهای دیگر نیز تا ایده‌لو هم تکمیل شوند.

وی ادامه داد: در بحث پترو زیست شیمی هم در جلسات گذشته مباحثی را طرح کردیم و مقرر شد جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در این خصوص تشکیل شود.

بابایی اقدم با اشاره به حادثه اخیر برای دختر بچه تبریزی خاطرنشان کرد: از خانواده‌ای که کودکش در اثر حمله‌ی سگ‌ بلاصاحب آسیب دید، عذر خواهی می‌کنم و امیدوارم تدبیری توسط شهرداری انجام گیرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سطح شهر نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: اپراتوهای CNG پیامی را بنده ارسال کرده‌اند مبنی بر اینکه بعد از ۱۷ سال کار در جایگاه CNG با مالکیت سازمان تاکسیرانی، چون کار به پیمانکاران واگذار شده، سختی کار و پایه سنوات در حقوق این نفرات لحاظ نشده و امنیت شغلی آنها نیز تهدید می شود. حقوق دریافتی‌شان نیز ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان است.

اقدامات انجام گرفته در ساماندهی سگ‌های بلاصاحب کافی نیست

لزوم برخورد جدی با کسانی که مانع ساماندهی سگ‌های بلاصاحب می‌شوند

دبیر شورای شهر تبریز گفت: سال گذشته بیش از پنج میلیارد برای جمع آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب در شهرداری هزینه شده که متاسفانه جوابگو نبود.

وی ادامه داد: در خصوص بحث حیوانات شهری و سگ‌های بلاصاحب تعدادی دستور عمل‌ از وزارت کشور صادر شده و تکالیف مشخص است، موضوعات اجتماعی آن هم مستلزم کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: امروز به تدریج بحث از سگ و نگهداری آن گذشته و برخی از افراد حیوانات دیگری را در خودروهایشان حمل می‌کنند. به صورت مداوم و هرسه ماه یکبار موضوع سگ‌های بلاصاحب را در کمیسیون بررسی کرده و گزارش‌های مربوطه نیز ارائه می شود. همچنین بنابر دستورالعمل وزارت کشور پیش می‌رویم که شامل جمع‌آوری، عقیم سازی و رهاسازی است، متاسفانه این دستورالعمل به نفع مردم نیست، وزارت کشور باید به این فکر کنند که عقیم سازی نه تنها موجب کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد نمی‌شود بلکه گاها نتیجه‌ی عکس می‌دهد.

صادقی خاطرنشان کرد: پیچیدگی دیگر ما این است که شهرهای اطراف هم چون محلی برای نگهداری از این حیوانات ندارند، هرچه را که جمع آوری کرده‌اند، در اطراف تبریز رها می‌کنند. از جمله اقدامات شهرداری در بحث سامان‌دهی این موضوع بحث کلینیک حیوانات شهری بود که محل نگهداری و مسائل دیگر این حیوانات باشد، ولی مشخصا خلاء در این بحث وجود دارد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: حامیان حیوانات باید از کودکان هم حمایت کنند، امیدواریم که بر سر هیچ خانواده‌ای بلایی نیاید. سیستم و ساختار مشخصی برای سامان دهی سگ‌های بلاصاحب نداریم. پیشنهاد من این است که برای این کار مشخصا شرکتی مجزا برای جمع آوری دائمی این حیوانات وجود داشته باشد که طبق قرارداد از آن شرکت بازخواست کنیم.

وی با اشاره به حادثه حمله سگ بلاصاحب به یک کودک در تبریز اظهار داشت: چنین اتفاق تلخی، شیرینی تمامی پروژه‌های عمرانی و تقاطع‌ها و اتفاقات خوب را از بین می‌برد. باید به حوزه خدمات شهری هم توجه ویژه ای داشته باشیم، مانند توجهی که بر پروژه‌های عمرانی و ورزشی می‌شود. دریافت گزارش‌های هفتگی در این موضوع می‌تواند جدیت کار را به مسئولان مربوطه القا کند.

صادقی افزود: گلایه‌های مردم بیش‌تر از میزان فعالیت و نتایج حاصل است و اقداماتی که ما در حوزه‌ی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد انجام می‌دهیم کافی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید برای سیستم و ساختار جمع‌آوری سگ های بلاصاحب به صورت مجزا کار تخصصی انجام شود. از فرمانداری نیز درخواست داریم، تا در خصوص سگ های بلاصاحب رهاسازی از سوی دیگر شهرها در محدوده تبریز ورود کند تا این مسئله باعث دو باره کاری برای شهرداری تبریز نشود.

تخصیص ۴۵ میلیارد تومان برای طرح کارت منزلت شهروندی

اصلاحات کمیسیون فرهنگی برای دستور العمل اجرایی کارت منزلت شهروندی در سال ۱۴۰۳ به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

دستور العمل اصلاحی کارت منزلت شهروندی را تصویب کرد و بر اساس این اصلاحیه مبلغ اختصاصی برای هر کارت از ۴۰۰ هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

طرح کارت منزلت شهروندی در بودجه سال جاری شهرداری تبریز با تخصیص اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان آغاز شده است و روند اجرای آن با اعمال تغییرات تسریع خواهد شد.

بر اساس مفاد این اصلاحیه آزادگان، جانبازان و خانواده های شهدا( والدین همسر و فرزندان) بدون در نظر گرفتن شرایط سنی، تمامی معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی، تمامی شهروندان بالای ۶۵ سال و خبرنگاران مشمول این طرح هستند.

در این جلسه پیشنهاد شهردار تبریز مبنی بر اهدای تخفیف عوارض ۲۵ درصد برای دریافت کنندگان کارت منزلت عضو فعال در سامانه بهروب نیز به تصویب شورا رسید.

از دیگر مصوبات این جلسه بهره مندی دارندگان کارت منزلت از خدمات پارکینگ و ورودیه تفرجگاه عون بن علی و تفرجگاه ائل‌گلی بود.

همچنین براساس این مصوبه استفاده از مراکز فرهنگی، فرهنگسراها و کتابخانه‌های شهرداری و موزه های تحت پوشش شهرداری صد در صد رایگان است.

مقرر شد تخفیف کارت منزلت برای سینماها و کنسرت‌های بومی و موسیقی آذربایجانی، ۳۰ درصد حداکثر ۴ مورد در طول سال و در هر فصل سال یک نوبت تخفیف فیلم ارائه شود.

بر اساس مصوبات امروز شورا خبرنگاران نیز در جامعه هدف طرح کارت منزلت قرار می گیرند.

 کارت منزلت دارای مبلغ تعیین شده است و در طول سال یک بار شارژ خواهد شد و سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداری متولی اجرای طرح کارت منزلت خواهد بود.

انتهای پیام