فرهنگ و هنر

طراحی المان شهید گمنام رزن در حال انجام است

ایران تودی/همدان فرماندار شهرستان رزن با بیان اینکه قرار است اعتبار ساخت المان شهید گمنام شهر رزن توسط دفتر فنی استانداری از محل سفر ریاست جمهوری تأمین شود، گفت: طراحی المان شهید گمنام رزن در حال انجام است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در جلسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان رزن، اظهار کرد: رزن از جمله شهرستان‌هایی است که از داشتن شهدای گمنام به علت نداشتن محل و شرایط  مناسب برای تدفین شهید محروم بود که این امر در سال گذشته به عنوان یکی از مطالبات مردمی میسر و محقق شد.

وی با اشاره به ساخت المان مزار این شهید والا مقام گمنام و تسریع در روند عملیات اجرایی آن در فصل کاری افزود: پارک محل مزار شهید گمنام شهر رزن باید بر مبنای المان طراحی و با آغاز هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی با توجه به مساعد بودن شرایط هوایی، این طرح آماده شود ضمن اینکه این المان بر جسته ترین بنا در این پارک خواهد شد.

غفاری‌آثار با بیان اینکه مزار و قبور شهدای شهر رزن از نظر هم سطح بودن وضعیت نامناسبی دارند، گفت: سال گذشته در این ارتباط جلسه‌ای با شهرداری داشتیم و قرار شد با هیأت امنا و خانواده شهدا جلسه ای با امام‌جمعه داشته باشیم و با دریافت مجوز لازم سطح مزار و قبور شهدا را همسطح کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سه میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری برای مزار شهدای استان همدان اختصاص داده شده که باید برای تخصیص بیشتر اعتبار به منظور مرمت و ساماندهی مزار شهدای رزن اقدام و پیگیری لازم را انجام دهیم تا نخستین شهرستان در استان باشیم که تمام مزار شهدا را براساس تعهد و قول خود مرمت و ساماندهی کرده باشیم.

غفاری‌آثار با بیان اینکه رزن در بین شهرستان‌های استان در سال گذشته بالاترین تعداد برگزاری یادواره شهدا را داشته است، تصریح کرد: در بحث جغرافیای حماسی قرار است براساس ضوابط همکاران حفظ آثار یک المان کوچک حماسی در داخل محوطه آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روستای سرتجین با ۳۲ شهید والا مقام بالاترین شهید را در سطح روستاها دارد، گفت: در سال گذشته ضمن برگزاری یادواره شهدای این روستا ذیل کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان، اقدامات عمرانی ارزنده ای از جمله احداث کتابخانه، آسفالت معابر روستا و هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در خارج روستا انجام شد.

انتهای پیام