حوادث

کاهش سرقت در سایه مشارکت همگانی/برخورد جدی با مالخران

ایران تودی/سمنان جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان تاکید کرد: با مشارکت مدبرانه مردم با پلیس و حضور میدانی دستگاه های مسئول در این زمینه می توان در حوزه کاهش سرقت، قدم‌های موثری برداشت.

 سید علی میراحمدی ۲۴ خرداد ماه در پنجمین جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت با بیان اینکه استفاده از تجهیزات هوشمند در اماکن عمومی و خصوصی زمینه کاهش سرقت را فراهم خواهد ساخت، اظهار کرد: کنترل سارقان سابقه دار و مجرمان برای پیشگیری از سرقت در راستای امنیت و آرامش روانی شهروندان امری ضروری است.

وی به اندیشیده شدن تدابیر لازم برای پیشگیری از سرقت توسط پلیس اشاره و تاکید کرد: راه برون رفت از آسیب های اجتماعی که می توان سرقت را از مهم ترین بخش های آن ذکر کرد، عزم همگانی و مشارکت دستگاه های مسئول و متولیان امر در این زمینه است.

وی خواستار برخورد قاطع پلیس با مالخران اموال مسروقه شد و افزود: مقابله جدی با این گونه مجرمان که امنیت شهر و جامعه را هدف گرفته اند در راستای کاهش انگیزه برای سرقت یکی از راه حل های مثمرثمر خواهد بود.

جانشین فرمانده انتظامی استان در پایان بر آموزش جامعه هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی درست تاکید کرد و اذعان داشت: اجرای گشت های مشترک و هدفمند پلیس در کنار همکاری مدبرانه شهروندان می تواند در حوزه کاهش این معضل اجتماعی شگفتی ساز شود؛ به شرطی که تمامی این اجزا در کنار هم قرار گیرند و به هدف مشترکی بیندیشند.

شاهرود پایان راه پراید سرقتی

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از کشف یک دستگاه سواری پراید مسروقه با هوشیاری مأموران انتظامی کلانتری ۱۴ رویان خبر داد.

سرهنگ علیرضا شائینی اظهار کرد: مأموران انتظامی کلانتری ۱۴ رویان شهرستان هنگام گشت زنی در شاهرود، به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شدند.

وی افزود: با استعلام ماموران مشخص شد خودرو از شهرستان دامغان به سرقت رفته که بلافاصله پلیس با استفاده از تجهیزات بازدارنده، خودرو پراید را متوقف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به دستگیری سارق گفت: متهم ۳۵ ساله دارای سابقه سرقت به همراه خودرو به مقر انتظامی منتقل و پس از بازجویی و تکمیل پرونده قضایی روانه زندان شد.

شائینی در پایان از تحویل خودرو به مالباخته خبر داد و خطاب به شهروندان گفت: استفاده از تجهیزات بازدارنده و هوشمند نقش بسیار مهمی در کاهش سرقت خودرو و تجهیزات آن دارد.

انتهای پیام

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.