فرهنگ و هنر

عضویت وابسته در سازمان جهانی گردشگری اصلاح می‌شود

چارچوب قانونی عضویت در سازمان جهانی جهانگردی در حال تجدید نظر است. ایران دارای 18 عضو وابسته در این سازمان جهانی است.

به گزارش ایران تودی ، بر اساس UNWTO ، تعداد اعضای این سازمان بیش از 500 شرکت است. اعضای سازمان جهانی جهانگردی شامل آموزش گردشگری ، ساخت و بهره برداری از مسکن ، روشهای مدرن مانند مهمان نوازی و تفریح ​​، تولیدکنندگان تجهیزات مورد نیاز در زیرساخت های مربوط به گردشگری و سایر مناطق با ایجاد شبکه های ارتباطی موثر هستند. آنها از تجربیات یکدیگر به طور مثر استفاده می کنند.

محمد قاسمی ، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری در وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی که نماینده ایران به عنوان یکی از شش عضو اصلی است ، در اولین جلسه کارگروه WTO در زمینه بهبود چارچوب قانونی عضویت در مشارکت توضیح داد: پس از مشارکت معاون وزیر گردشگری در یازدهمین نشست – اواخر سپتامبر سال جاری – و رایزنی های مربوطه ، این سازمان توانست به عضویت دو كمیته تخصصی موسوم به “كمیته آموزش گردشگری مجازی” درآید و این سومین بازدید ایران از ساختارهای تخصصی سازمان جهانی گردشگری است.

وی یادآور شد که علاوه بر سه عضو گذشته ، وزارت میراث فرهنگی ، کردستان و صنایع دستی مهمترین نهاد تصمیم گیری این سازمان ، عضو هیئت اجرایی سازمان جهانی گردشگری و عضو کمیته نظارت بر عضویت مشارکت بود. بود.

به گفته قاسمینی علاوه بر عضویت کامل و عضو دائمی در سازمان جهانی گردشگری ، یکی از اعضای اصلی این سازمان است که هدف آن ارتقا tourism گردشگری پایدار در جهان با استفاده از دانش و نوآوری است تا گردشگری را مسئولیت پذیرتر و قابل رقابت کند. با اهداف و اصول کد اخلاقی جهانگردی و سازمان ملل متحد شکل گرفته است.

وی در مورد شرایط عضویت در این کمیته گفت: کلیه سازمانهای غیردولتی یا وابسته به دولت ، شرکتهای مدیریت گردشگری و زمینه های مرتبط ، سازمانهای کارگری ، فنی و حرفه ای ، دانشگاهها و سایر م institutionsسسات آموزشی و پژوهشی و اتحادیه های صنفی و انجمن های دارای فعالیت مستقیم و یا کسانی که غیرمستقیم با جهانگردی در ارتباط هستند و فرصت اجرای اساسنامه سازمان جهانی جهانگردی را دارند ، ممکن است عضو UNWTO شوند.

قاسمی تشکیل کارگروه اصلاح چارچوب قانونی عضویت سازمان جهانی جهانگردی را محصول مصوبه هیئت اجرایی سازمان جهانی جهانگردی عنوان کرد و گفت: وظیفه این کارگروه تغییر اساسی “آیین نامه عضویت بسته” است.

وی ادامه داد: انتظار می رود تعریف واضح و دقیق تر شرایط ، شرایط ، ضوابط ، الزامات و رویه های جدید برای پذیرش نهایی متقاضیان عضویت مستقل در خدمت هدف دیگری از این اصلاحات اساسی و برنامه های عضویت آگاهانه ، هدفمند و هوشمند باشد. روند انتخاب نهایی اعضا باید تخصصی و دقیق تر باشد و ادامه فعالیت های هر یک از اعضای نظارت و کنترل شود تا شاهد از دست دادن احتمالی حق عضویت پرداختی توسط اعضا نباشیم و هر یک از اعضا بتوانند از مزایای ویژه این نوع عضویت برخوردار شوند.

مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: اگر اعضای شرکت کننده از قبل آگاهانه و هدفمند به عضویت خود بپردازند و سپس به برنامه بپردازند ، می توانند حق عضویت خوبی از جمله بستر تعاملی ویژه اعضا را پرداخت کنند. تبادل اطلاعات بین شرکا و اعضای کامل ، و همچنین دسترسی به اطلاعات مرتبط ، اعلانات اعضای شبکه برای ارائه پروژه ها ، خدمات و ابتکارات به اعضا و سایر شرکای احتمالی ، آرم ، نشریات و اطلاعات اعضای شرکت کننده و تجزیه و تحلیل مدرن و کتابخانه های الکترونیکی سازمان جهانی گردشگری ، از فشارسنج ها و آمار استفاده کنید.

وی افزود: پیش از این ، اعضای مربوطه سازمان جهانی جهانگردی دارای دو ساختار قانونی در پایین بودند. کمیته “.

به گفته وی ، دستور کار شورا شامل مواردی مانند همسویی اعضا با اهداف ، مأموریت و برنامه های کلی سازمان جهانی جهانگردی ، تشکیل استراتژی های مربوطه و همچنین گنجاندن برنامه های کاری در طرح جامع و بررسی درخواست های عضویت است. این امر به عضویت و انتخاب نهایی آنها بستگی دارد ، اما انتظار می رود با اجرای اصلاحات مورد نظر کارگروه تازه تأسیس ، این دو ساختار تغییر کند.

اداره بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: اولین جلسه کارگروه اصلاح چارچوب حقوقی عضویت بسته سازمان جهانی جهانگردی روی جنبه ساختاری موضوع متمرکز بود و به عنوان اولین گام ، برنامه اقدام به تصویب اعضا رسید. چارچوب قانونی در دو جلسه و در صورت لزوم سه جلسه آینده اصلاح می شود و برای تصویب در بیست و چهارمین مجمع عمومی در اکتبر 2021 نهایی می شود.

قاسمی گفت: همکاری معاون گردشگری به عنوان یک دپارتمان تخصصی وزارت میراث ، فرهنگ ، جهانگردی و صنایع دستی با سازمان جهانی گردشگری استراتژیک و دو جانبه است. به این ترتیب ، از یک طرف ، برای تهیه یک برنامه توسعه ملی گردشگری ، توسعه و ایجاد حساب های ماهواره ای ، استقرار یک خلبان گردشگری قابل دسترسی در تهران ، برگزاری جلسه اعضای مرتبط در همدان و میزبانی یک کنفرانس گردشگری روستا در کرمانشاه ، بهره مندی از مشاوره های فنی و پشتیبانی معنوی از طرف دیگر ، وی به عنوان یک عضو مشاور ، در زمینه های مختلف به دبیرخانه سازمان جهانی جهانگردی کمک می کند.

انتهای پیام