علمی و پزشکی

جا ماندن ایران از دیپلماسی واکسن در گردشگری

با نزدیک شدن به فصل سفر بهاری و آغاز دیپلماسی گردشگری مبتنی بر واکسن در بسیاری از کشورها ، برنامه سفر گردشگران خارجی به ایران هنوز مشخص نشده است و حدود 15 ماه است که مرزها به روی گردشگران بسته شده است.

به گزارش ایران تودی ، اتحادیه اروپا که مدتها به شهروندان فقط هفت کشور اجازه می داد به دلیل تعطیلات یا دلایل غیرضروری به 27 کشور عضو سفر کنند ، تصمیم گرفته است در ماه های آینده تابستان مرزهای خود را به روی مسافران کشورهای خطرناک ببندد. ویروس کرونا باز است. از طرف دیگر ، برای جابجایی گردشگران و کارگران بین کشورهای اتحادیه ، “گواهی دیجیتال Covid” صادر کنید.

قبل از این توافق نامه کلی در اروپا ، بسیاری از کشورها که اقتصادشان مبتنی بر جهانگردی بود تصمیم گرفته بودند مرزهای خود را به روی گردشگران واکسینه شده یا کشورهای کم خطر از کرونا باز کنند. امارات متحده عربی ، روسیه ، یونان ، اسپانیا ، ایتالیا ، قبرس و مالدیو از جمله این موارد هستند. کشورهای آفریقایی ، از جمله کنیا ، ماداگاسکار و تانزانیا ، مدت ها است که پذیرش گردشگر را با دو آزمایش Covid در هنگام ورود و خروج آغاز کرده اند.

بین کشورها ، چین تمایلی به گشودن مرزهای خود به روی گردشگران و سفرهای غیرضروری ندارد. البته اقتصاد گردشگری داخلی چین به سرعت در حال رشد است. وزارت حمل و نقل چین گفت که حدود 250 میلیون نفر در تعطیلات بهار چین در سال 2021 به داخل کشور سفر کردند. دولت چین که تخمین می زند بیش از 1.5 میلیارد چینی در تعطیلات سفر کنند ، مردم را ترغیب کرده است که از سفر خودداری کنند. تاکنون حدود 467 میلیون دوز واکسن Jovid در چین تزریق شده است. دولت گفت روزانه 14 میلیون نفر را واکسینه می کند. سرعت واکسیناسیون باعث شده است بیش از 200 میلیون چینی در تعطیلات پنج روزه ماه مه ، مصادف با روز جهانی کار ، به سراسر کشور سفر کنند.

ترکیه که حدود 14 درصد از جمعیت خود را واکسینه کرده است ، دیپلماسی گردشگری را بر اساس ایمنی واکسن اعلام کرده است. مهدی عباسی ، متخصص گردشگری و مدیر سابق گردشگری منطقه آزاد ارس به ایران تودی گفت: “با آغاز فصل گردشگری بهاری ، تماس های مکرر و مکرر با وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه و وزارت خارجه ترکیه برقرار است. روسیه ، آلمان و کشورهای جهانگردی انگلستان ، از جمله ایالات متحده ، به منظور نجات صنعت گردشگری در ترکیه ، “الزامات گواهی گردشگری ایمن” را توضیح داده اند.

روزنامه های ترکیه ، “روند واکسیناسیون کارکنان ادارات مرتبط با جهانگردی تا پایان ماه جاری به پایان خواهد رسید”. واکسیناسیون کارگران گردشگری از 70 درصد فراتر رفته است.

وی گفت: “نمایندگان بخش گردشگری ترکیه بر این باورند که با تکمیل واکسیناسیون کارگران گردشگری در این کشور ، آنها در سطح بین المللی به یک مزیت رقابتی دست خواهند یافت.”

رئیس اتحادیه هتلداران ترکیه (TUROB) مبارارا سرسین به یک روزنامه ترکی گفت ، “پایان واکسیناسیون بخش گردشگری ترکیه یک تقویت اخلاقی است.” وی گفت مقامات دولت ترکیه تلاش زیادی برای گشودن جهانگردان بین المللی می كنند. ترافیک برای این بخش دو برابر خواهد شد. این همچنین یک ابزار بازاریابی بسیار مهم برای گردشگری ترکیه در سطح بین المللی است.

آرسین گفت: “انتظار می رود تا پایان قرنطینه کامل ترکیه تعداد افراد مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب در ترکیه کاهش یابد.” “از آوریل 2021 ، واکسیناسیون کامل کارگران گردشگری آغاز شده است.” علاوه بر راهنماهای حرفه ای ، برنامه واکسیناسیون کارکنان شرکت های هواپیمایی ، فرودگاه ها ، مراکز اقامتی ، آژانس های مسافرتی ، رستوران ها ، کافه ها ، وسایل نقلیه تور و ترانسفر ، استراحتگاه های ساحلی ، پارک های تفریحی ، مراکز کنفرانس و مراکز هنری را تحت پوشش قرار می دهد. برنامه ریزی شده است که واکسیناسیون کلیه پرسنل گردشگری در ترکیه تا پایان ماه مه به پایان برسد. واکسیناسیون کارمندان این بخش اعتماد به نفس زیادی را در مهمانان داخلی و خارجی ایجاد می کند.

هدیه Goral Gore ، مدیرعامل یک گروه هتلداری در ترکیه ، امیدوار است که فعالان صنعت گردشگری این کشور از ماه های تابستان با واکسیناسیون کامل سیگنال سفر دریافت کنند. وی به یک روزنامه ترکی گفت: “ما در تلاش هستیم که سریع شروع کنیم.” یونان و اسپانیا مهمترین رقبای ترکیه هستند و ما از نزدیک وضعیت رقبا را رصد می کنیم و در عوض مشتاقانه اقدامات دولت ترکیه را دنبال می کنیم. ما از نقش صنعت گردشگری در کاهش کسری بودجه به نفع اقتصاد ترکیه اطلاع داریم. احیای صنعت گردشگری بسیار مهم است. کشوری مانند مصر که سهم کمی در بازار گردشگری دارد و جایگاه کمی در مسافرت و رزرو هتل دارد ، اکنون توانسته است توجه گردشگران اروپایی را به خود جلب کند ، ما می خواهیم با واکسیناسیون و ارائه گردشگری ایمن ، خود را از چنین رقبا متمایز کنیم . گواهینامه ها.

شکیب آواداگیچ ، رئیس اتاق بازرگانی استانبول نیز پیش بینی کرد که با شروع سفرهای بهاری به ترکیه ، درآمد ماهانه گردشگری این کشور به 7.5 میلیارد دلار برسد. وی گفت: “برای تسریع در جذب ، باید تعداد بیماران ویروس کرونا را کاهش دهیم. جهانگردان خارجی.” روزانه به پنجاه هزار نفر برسید.

وی با اشاره به برنامه ترکیه برای جذب 30 میلیون گردشگر گفت: اکنون اگر اقدامات بعد از پایان قرنطینه را دنبال نکنیم ، ممکن است با 40 یا 50 هزار مجازات قانونی روبرو شویم. ما می توانیم فراتر از مشکلات امروز با چالش هایی روبرو شویم. بنابراین ، ما باید با همدلی و همت به موثرترین روش بر این روند غلبه کنیم.

در ایران ، فعالان گردشگری از دولت خواسته اند که واکسیناسیون صنعت گردشگری را در اولویت قرار دهد. در این زمینه معاون وزیر گردشگری گفت: موضوع اولویت بندی واکسیناسیون کرونا برای فعالان گردشگری از طریق دو کانال وزارت بهداشت و شرکت های محلی واکسیناسیون انجام می شود.

تیموری همچنین گفت که وی با وزارت امور خارجه ، وزارت بهداشت و رئیس جمهور در مورد ورود شهروندان کشورهای واکسینه شده که تهدیدی برای جامعه ایران نیست مکاتبه کرده است.

اگرچه از سال گذشته از گردشگران واکسینه شده خواسته شده تا مرزهای خود را باز کنند ، اما هنوز پاسخ قطعی داده نشده است. ایران ویزای توریستی شهروندان خارجی را در میان شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورد. فعالان حوزه گردشگری می گویند عدم وجود برنامه ای مشخص برای بازگشایی مرزها و ادامه صدور ویزا ، بسیاری از گردشگرانی را كه قبلاً قصد سفر به ایران را داشتند ، به جاهای دیگر منتقل كرده اند.

انتهای پیام