فرهنگ و هنر

شهادت سردار سلیمانی نقطه عطف فرهنگی بود/ اثر متقابل قدرت فرهنگی و امنیت ملی بر کسی پوشیده نیست

وزیر کشور دولت سیزدهم در نشست رایزنان فرهنگی 60 کشور گفت: غرب ضعف های بزرگ فرهنگی خود را پشت جذابیت صنعت پنهان کرده است.

به گزارش ایران تودی، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمد وحیدی عصر امروز (12 مرداد) و در سومین روز از دهمین اجلاس رایزنی فرهنگی ایران که در خارج از کشور برگزار شد، گفت: با اشاره به رسالت سخت سربازان فرهنگی نظام در جهان بین الملل: در ابتدا لازم می دانم از اولین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضرت آیت الله تشیری که همواره علاقه مند به توسعه و توسعه فرهنگ با اینکه در پایان عمر حوصله اش سر رفته بود، اما هرگز از رسالت و مسئولیت خود غافل نشد.

رئیس سابق کمیسیون دفاعی-امنیتی شورای راهبردی روابط خارجی گفت: در راستای گسترش علم و معارف اسلامی به جهانیان و تبیین جایگاه انقلاب اسلامی و گسترش روابط فرهنگی با ملت های مختلف. و مردم جهان به ویژه با کشورهای همسایه، جایگاه رایزن فرهنگی در ابعاد مختلف اولین بحث است. چارچوب هایی که اگر درست تحلیل شوند، قدرت ملی را تحلیل و تبیین خواهند کرد.

این واحد ادامه داد: یکی از ابعاد سنجش قدرت ملی، تحلیل توان فرهنگی هر کشور است که به لحاظ میزان دقیق محاسبه این توانمندی، رصد آماری مولفه های نفوذ فرهنگی محسوب می شود. به عبارت دیگر، صرف نظر از طبقه بندی های اجتماعی، زمانی که بتوانیم مخاطبان خود را در سطح منطقه یا جهان به طور کلی و در مواجهه با یک شبهه یا موضوع متقاعد کنیم، نظری به نام افکار عمومی ارائه می کنیم. داده های آماری و تحلیلی ما می خواهیم مکان هایی را جذب کنیم که بتوانیم در مورد نفوذ و قدرت فرهنگی صحبت کنیم.

فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه وجود بازیگران فعال و سناریوی ساختارمند برای ارتقای توان فرهنگی لازم است، تصریح کرد: در شرایط کنونی نظارت و بررسی فعال تک تک مستشاران پوشیده نیست. از همه، اما نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شایسته جایگاه خود هستند. حضور منفعلانه در جایی که ماموریتش انجام می شود، به جای اینکه تحت تاثیر شرایط منطقه و کشور میزبان قرار گیرد، در ساخت بازی و تاثیرگذاری بر توسعه رویدادها موفق است. .

جهوری اسلامی وزیر کشور ایران با تاکید بر تقویت رایزنی ها و روابط فرهنگی کشورمان با کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: این یک اصل مشهور است که هر چه قدرت فرهنگی ما افزایش یابد، امنیت ملی ما نیز افزایش می یابد و مولفه های فرهنگ و امنیت قوی تر می شود. دو روی یک سکه و در این زمینه مشاوران محترم فرهنگی عواملی تلقی می شوند که این قدرت و یا امنیت مورد نیاز را تامین می کنند.

واحدی از رایزنان فرهنگی خواست تا جنبه های تقریبی و توجه حداکثری به موضوع وحدت اسلامی را داشته باشند و گفت: سوالی که اکنون مطرح می شود این است که چگونه باید کنشگر فعال و غیر منفعل باشیم و با چه ظرفیتی این مهم را اجرا کنیم. پاسخ ساده است و توجه شما را به این نکته جلب می کنم که نباید از فرصت های نادر و حتی کمیاب غافل شد. به گفته بسیاری از صاحب نظران عرصه فرهنگ، ما یک ابرقدرت فرهنگی بوده و هستیم و شکی نیست که در رقابت با ملت های مدعی ارزش بیشتری نداریم، ثروت و فرصت کمتری نداریم.

وی افزود: امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران کافی است فقط در بین مردم بزرگ نیجریه مشاهده شود که چگونه در قالب فعالیت یک دانشجوی مدرسه انقلاب اسلامی شگفتی ایجاد کرده است. توجه و البته حمله سازمان های اطلاعاتی غربی و مرتجع عرب و عرب را به خود جلب کرده است بله، این نشانه ها نشانه های قدرت فرهنگی ایران اسلامی است که نیاز به موعظه و تبیین دارد. بهترین و ساده ترین نمونه را که در کلیپی که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهیه کرده و در چارچوب حضور سردار دلها در این سازمان روایت شده است، به شما بگویم. شهادت سردار قاسم سلیمان به ظاهر اتفاقی ساده است اما این واقعه را باید نقطه عطف فرهنگی دانست که در نتیجه آن همبستگی بیشتر جبهه مقاومت شکل گرفت و تصاویر غیرمنتظره زیادی در رسانه های جهان منعکس شد. تشییع پیکر شهید مذکور. ببینید اینها فرصت های فرهنگی است. همین آهنگ سلام کمندت که حیرت خارجی ها را برانگیخت در کشورهای مختلف دنیا طنین انداز شده است.

وحیدی با اشاره به تلاش غرب برای پنهان کردن ضعف‌های بزرگ خود در پشت نقاب صنعت، گفت: غرب برخلاف ارزش‌های معنوی ایران اسلامی، از انسان‌گرایی تا مرز جسمانی نزول کرده و مردم را با تمام اخلاقی و معنوی محدود کرده است. ارزش های. به کالبد مادی ابعاد الهی می بخشد و با استفاده از رسانه و ابزار صنعت زرق و برق این عمل را عادی می کند. در عمق کسانی که از غرب دیده می‌شوند، بن‌بست‌های جدی در عرصه فرهنگ وجود دارد که به‌جای گام‌های مثبت به دلیل کمبود ثروت، ترفندهای مثبت ابداع می‌کنند و به جای بالا بردن منافع خود، سعی در پایین آوردن جایگاه و جایگاه خود دارند. جایگاه اخلاقی و سازماندهی ایران هراسی و اسلام هراسی در عرصه بین المللی است.

وزیر کشور ادامه داد: پس از این اقدامات خصمانه، رایزنان فرهنگی باید سعی کنند روایات نادرست را افشا کرده و واقعیت های مبارزه با ضعف ها را تبیین کنند و به عبارتی چهره واقعی غرب را به جهانیان نشان دهند. از زبان کارشناسان غیرایرانی تا با افشای حقیقت از این مکان، خود به خود امنیت ملی و قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی را تضمین کنند.

وحید تصریح کرد: زمانی که نتوانیم در خاک خود به دشمن حمله کنیم، با اقدامات و فعالیت های تهاجمی ما را به چالش می کشند.

لازم به ذکر است دهمین نشست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پس از وقفه ده ساله و «دیپلماسی فرهنگی علم محور» از اول تا ششم مردادماه در مجتمع امام خمینی (ره) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود. نزدیک شدن، صادرات فرهنگی».

انتهای پیام