فرهنگ و هنر

ثمره شهادت سردار سلیمانی و فخری‌زاده بیداری اسلامی است

دانشمند برجسته اهل سنت شیخ خلیل افرا در دیدار با خانواده بیست عالم برجسته کشور ، شهید محسن فخری زاده ، اظهار داشت: ثمره شهادت سردار سلیمانی و محسن فخری زاده ، بیداری اسلامی است.

به گزارش ایران تودی ، حجت الاسلام محمدتقی سیفایی مدیرکل سازمان ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با خانواده بیست عالم برجسته اهل سنت شهید فخری زاده گفت: چهره های خارج از کشور ، دشمن می تواند چهره های علمی ما را تحمل کند. “و رشد و توسعه این انقلاب را در زمینه های مختلف مانند علم نشان می دهد و امروز شخصیت های علمی انقلاب به چشم دشمن تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه هدف از این نشست ابراز وفاداری علما و فرهیختگان اهل سنت به شهید فخری زاده بود ، تأکید کرد: خون پاک شهید فخری زاده عامل شکوفایی است و تاریخ نشان داده است که دشمنان نمی توانند جلوی حرکت بزرگ را بگیرند. خون بزرگان ما ، انقلاب. “

مدیرکل دفتر ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نقشه های دشمن برای از بین بردن وحدت به شکست انجامیده و وحدت این میراث بزرگ امام خمینی (ره) دائمی و تفکیک ناپذیر است ، گفت: زمان شهادت فخری زاده. من به بسیاری از علمای برجسته اهل سنت تسلیت گفتم این ابراز همدردی نشان داد که هموطنان شیعه و سنی ما یک بدن هستند و یک چیز مشترک دارند.

نه تنها علمای اهل سنت ، بلکه همه اعضای فرقه اسلامی در ایران به وجود شهید فخری زاده افتخار می کنند

در این مراسم شیخ خلیل افرا رئیس هیئت افتای بوشهر برای رهبر معظم انقلاب آرزوی موفقیت و طول عمر کرد و نه تنها علمای اهل سنت به شخصیت فخری زاده بلکه همه برادران شیعه و سنی و همه افتخار می کنند فرقه های اسلامی به وجود افراد ایثارگر افتخار می کنند. آنها مانند اهل بیت و اصحاب پیامبر برای اسلام زندگی می کنند.

شیخ خلیل افرا ادامه داد: سلام و درود به خانواده شهید فخری زاده که در مقابل این واقعه صبورانه ایستادند اما واقعه شهادت فخری زاده باید نکته بسیار مهمی باشد و اخلاص در رفتار شهدا وجود دارد. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: لازم به گفتن است که اخلاص نه تنها نتیجه عبادت قلبی است ، بلکه ثمره پرستش قلب است. ابن صاحب مالکی در صحیح بخاری نقل کرد: اخلاص سطح آن است یک فرشته. او قدرت درک ندارد و اگر اخلاص داشت شیطان نمی تواند او را کنترل کند.

امام جمعه کنگا گفت: اخلاص پیام شهادت قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده برای جامعه مسلمان بود. پیامبر (ص) همچنین فرمود: “هرکس از خدا اخلاص و شهادت بخواهد ، خداوند شهید شود ، حتی اگر روی فرش باشد.” “بگذارید خانه اش بمیرد.” شهید محسن فخری زاده نیز با خدا و الله عهد بست مشتری اخلاص و شهادت او شد؛ او به فخری زاده افتخار و بهشت ​​بخشید.

شیخ افرا در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: وی فکر می کند از دست دادن شخصیت هایی چون دشمن ، شهید فخری زاده و شهید سلیمانی موجب تضعیف امت اسلامی خواهد شد ، اما ثمرات شهادت سردار سلیمانی و محسن فخری زاده بیداری اسلامی است. و امت اسلامی از این شهدا درس گرفته اند و همیشه بیدار و آگاه هستند.

حضور 11000 شهید اهل تسنن نشان دهنده ایمان اهل سنت ایران به انقلاب و رهبری است

در بخشی دیگر از این نشست ، ایسام الدین گوگلان ، رئیس حوزه علمیه اهل سنت چنارلی گفت: حاج محسن فخری زاده برای انتشار كلام خدا و كلام انقلاب اسلامی بسیار تلاش كرد. با شهادت انقلاب و بزرگان آن ، روشن شد که ایران متخاصم اسلامی و ابرقدرت ها تلاش زیادی برای جلوگیری از موفقیت انقلاب کردند ، اما شهادت حاج محسن عزیز ثابت کرد که انقلاب متوقف نشد ، بلکه رشد چشمگیری داشت. در زمینه های مختلف مانند علوم هسته ای و بسیاری از علوم دیگر.

وی افزود: ایران کشوری است که علم و فناوری زیادی را به کشورهای همسایه صادر می کند و این باعث افتخار است و تلاش های افرادی مانند شهید فخری زاده قدرت ایران اسلامی را به جهانیان نشان داده است.

رئیس حوزه علمیه اهل سنت ، چانارلی ادامه داد: “چندی پیش گفته شد كه ایالات متحده به ایران حمله می كند ، اما مقام معظم رهبری مانند امام خمینی (ره) فرمودند: ایالات متحده هیچ غلطی نمی تواند بكند ، می تواند گسترش یابد نفوذ ایران اسلامی در جهان جانشین شایسته وی امام خامنه ای است.

وی بابیان اینکه بسیاری از اهل تسنن اعتقاد جدی به انقلاب و رهبری دارند گفت: هموطنان سنی ما در مناطق و میادین مختلف انقلاب همراه با برادران شیعه خود در حفظ وحدت فداکاری کردند و نقش داشتند و این یک نمونه است. 11000 شهید اهل سنت از جمله 100 روحانی اهل سنت در کشور وجود دارد.

در پایان جلسه ، حمد فخری زاده فرزند شهید محسن فخری زاده از حضور علمای اهل سنت در منزل شهید ابراز خرسندی کرد ، ما شاهد ملاقات افراد مختلف بوده ایم و این یکی از اهداف این ملاقات است. شهدا “تمامیت ارضی ، میهن پرستی و ، تا حد بیشتری ، عزت و عزت اسلام”. آنها می روند و شهادت آنها عاملی در تقویت وحدت است. علاوه بر این ، نگاه شهید فخری زاده به هموطنان دیگر ادیان سرشار از عشق ، عطوفت و برادری بود.

شهید فخری زاده کاملاً به وحدت بین شیعه و سنی اعتقاد داشت و به دنبال راه های جدید برای تقویت آن بود.

حمد فخری زاده ، فرزند شهید محسن فخری زاده با ابراز خرسندی از حضور علمای اهل سنت در منزل شهید اظهار داشت: از دو جهت حضور عزیزان اهل سنت افتخار است ، ما ابتدا دیدار می کنیم. دوستان عزیز ، ثانیا این افتخار ماست ، بعد از شهادت شهید فخری زاده شاهد دیدار افراد مختلف از مذاهب ، قومیت ها و ملیت های مختلف بودیم و این یکی از اهداف شهدا “حفظ تمامیت ارضی ، عزت و عزت اسلام “. شهادت آنها عاملی در تقویت وحدت است. علاوه بر این ، نگاه شهید فخری زاده به هموطنان دیگر ادیان سرشار از عطوفت و برادری بود. شهید فخری زاده کاملاً به وحدت بین شیعه و سنی اعتقاد داشت و به دنبال راه های جدید برای تقویت آن بود.

فرزند شهید فخری زاده در مورد تحقیق و رویکرد شهید گفت: شهید فخری زاده تحقیقات دینی ، عرفانی و فلسفی زیادی دارد و از این نظر کاملاً ایده ، اندیشه و نوآوری داشت ، به ویژه در فلسفه علم و یکی از تحقیقات شهید ، کتابهای محی الدین ابن عربی. یا به عنوان مثال ، اشاره حسام الدین چلبی به شعر عربی و مردی بود که قاطعانه به وحدت بین شیعیان معتقد بود. و سنی ها و به دنبال راه های جدید برای تقویت وحدت بودند.

وی در خاتمه با اشاره به علاقه مردم از همه مذاهب به شهید فخری زاده گفت: “اخیراً پیام های زیادی از طرف علمای مسیحی دریافت کرده ایم ، به عنوان مثال پیام اسقف اعظم ارمنستان و اکنون خدمت می کنیم. معتقدیم که هر دو دین و همه ما سنی و حتی غیرمسلمان هستیم. “ما پیامی فرستاده ایم که هرچه به سوی کمال انسان پیش می رویم ، نشان می دهیم که مورد احترام و احترام همه ادیان و مذاهب هستیم.

انتهای پیام