حوادث

خودرو‌ها بر چه اساسی نام‌گذاری می‌شوند و این نام‌ها چه معنایی دارند؟

آفتاب‌‌نیوز :

فرایند نام گذاری خودرو‌ها برای شرکت‌های سازنده خودرو بسیار مهم است، چراکه در ارائه تصویری از خودرو و همچنین فروش آن موثر است. در اینجا معنای اسامی چند تا از این خودرو‌ها را برایتان آورده‌ایم.

۱. آلفا رومئو (MiTo)

به گزارش روزیاتو، Mi و To به‌ترتیب مخفف اسامی دو شهر میلان و تورین ایتالیا هستند که نشان می‌دهند، این خودرو در میلان تولید و در تورین مونتاژ شده است. همچنین mito به ایتالیایی به‌معنای افسانه است که نشان می‌دهد شرکت سازنده این خودرو برای موفقیت آن امید‌هایی بلندپروازانه داشته است.

۲. فراری (GTC۴Lusso)

GTC نشاندهنده مدل کلاسیک خودروی فراری است و عدد ۴ علامت ۴ صندلی بودن این خودروست و در نهایت lusso به معنای لوکس است.

۳. مزدا (MX-۵ Miata)

MX-۵ مخفف (پروژه شماره ۵ آزمایشی مزدا) و Miata (میاتا) به آلمانی یعنی پاداش. یعنی اینکه مزدا بهترین تجربه رانندگی را به خریداران خود همچون پاداشی ارائه می‌دهد.

۴. مرسدس بنز (E-Class)

حرف لاتین E در این مدل از خودرو‌های مرسدس بنز، به آلمانی یعنی مجهز به سوخت‌رسانی انژکتوری (einspritzung). مثلا، مدل ۲۸۰ E، یعنی اینکه این مدل از خودرو‌های مرسدس بنز، مجهز به موتور ۲.۸ لیتری با قابلیت سوخت‌رسانی انژکتوری است.

۵. نیسان قشقایی

قشقایی، خودرویی شاسی‌بلند ساخت شرکت نیسان است. نام این خودرو از ایل قشقایی گرفته شده است. این ایل متشکل از قبایلی از ترک، لر، کرد و عرب است، اما بیشتر آن‌ها ریشه‌ای ترک دارند که در منطقه کوهستانی زاگرس در ایران زندگی می‌کنند.

۶. پژو

خودرو‌ها بر چه اساسی نام‌گذاری می‌شوند و این نام‌ها چه معنایی دارند؟

شرکت خودروسازی پژو در نامگذاری مدل‌هایش از فرمول X۰Y استفاده می‌کند. X نشاندهنده اندازه خودرو، Y نشان دهنده سال تولید خودروست و هرچه عدد بالاتر باشد، مدل خودرو جدیدتر است. عدد صفر هم نشاندهنده عددی است که روی یک صفحه در جلوی خودرو‌های اولیه این شرکت قرار داشتند، به‌طوری که سوراخ هندل این خودرو‌ها با این صفر یکجا قرار می‌گرفت.

۷. تویوتا کرولا (Corolla)

کرولا در زبان انگلیسی به معنای «حلقه گل» است. سازندگان این خودرو، طراحی تویوتا کرولا را شیک و زیبا همچون گلبرگ‌های گل می‌دانند.

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.