حوادث

بازدید ایمنی از یک‌سوم بیمارستان‌های تهران

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که تاکنون از بیش از یک سوم بیمارستان‌ها در شهر تهران بازدید ایمنی انجام شده است.

اسماعیل سلیمی در گفت‌وگو با ایران تودی، با اشاره به ساختمان بیمارستان‌هایی که عمر مفیدشان به پایان رسیده است، اظهارکرد: آمارهای مختلفی از میزان ساختمان‌های ناایمن وجود داشت و شاهد اختلاف نظر در این حوزه بودیم.درصدی از بیمارستان‌های تهران احتمال ریزش داشتند ولی این آمار را از نظر سال ساخت مطرح می‌کردند که اساسا چنین موضوعی فاقد ارزیابی‌های کیفی بود و از این نیاز داشتیم تا بررسی‌های بیشتری در این خصوص انجام شود. در همین راستا نیز طرح ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه را در دستورکار قرار دادیم و این طرح اجرا شد.

وی با بیان این در شهر تهران حدود ۱۶ هزار ساختمان مهم یا بلندمرتبه وجود دارد که ایمنی آنها در حال ارزیابی است، گفت: در این میان اولویت با مراکز درمانی است و ما ارزیابی تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را در اولویت خود قرار داده‌ایم. در زمان ارزیابی یک گروه سر ساختمان حاضر می‌شود و تیم دیگری برای کنترل دوم اعزام می‌شود چون وقتی به مالکان مسئله نا ایمنی را اعلام می‌کنیم، برای ما مسئولیت به همراه دارد چون اگر اشتباهی رخ داده باشد، مدیون مالکان می‌شویم.

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه روش‌های بکارگرفته شده برای ارزیابی ایمنی ساختمان‌ها قطعی و مطابق با استانداردهای روز است، گفت: این روش‌ها همچنین پشتوانه علمی دارد.

سلیمی از عدم همراهی برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز گلایه کرد و گفت:‌ برخی بیمارستان‌ها با ما همکاری نمی‌کردند؛ برخی هم از بازدید ممانعت می‌کردند، خوشبختانه با پیگیری خوب دستگاه قضایی و همینطور همراهی خوب رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بسیاری از مشکلات ما در این زمینه حل شد. این را هم بگویم که تمام این بیمارستان‌های نا ایمن دولتی نیستند و بیمارستان‌های خصوصی هم در میانشان قرار دارد.اما یک سوال وجود دارد، آیا کسانی که مانع بازرسی می‌شوند، در صورت وقوع حادثه پاسخگوی مردم و خداوند خواهند بود؟

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه تا کنون از بیش از یک سوم بیمارستان‌ها در شهر تهران بازدید ایمنی انجام شده است، گفت:‌ موارد نقص ایمنی را هم به مالکان اعلام کردیم و هم با ارسال نامه‌ای وزیر بهداشت را از وضعیت ایمنی هر بیمارستان مطلع کردیم. پس از آن هم وضعیت ایمنی هرکدام از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به کمیته ایمنی ما ارجاع می‌شود و این کمیته اقدامات انجام شده را پیگیری می‌کند. 

سلیمی همچنین با بیان اینکه برای مقاوم سازی ساختمان و شریان‌های تهران برنامه‌ای ۱۰ ساله داریم، گفت:‌همچنین اقداماتی را در مورد ایمن‌سازی شریان‌های گازی انجام داده‌ایم که در این حوزه کار تا ۸۰ درصد پیش رفته است. البته در زمینه مقاوم سازی ساختمان عقب‌تر از برنامه هستیم، اما خوشبختانه پشتوانه‌هایی نیز پیدا کرده‌ایم؛ ضمن این که در برخی موارد نیاز به ورود مستقیم داریم و حتی شهردار به موضوع برخی ساختمان‌ها ورود کرده و تشکیل جلسه داده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.