استان ها

مکملی که در ۱۲ هفته عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

ایران تودی/خراسان رضوی مصرف این مکمل روزانه می‌تواند عملکرد مغز را در سنین بالای ۶۰ سال فقط در ۱۲ هفته بهبود بخشد.

به نقل هلث، نتایج تحقیق جدید نشان داده است که مصرف این مکمل می‌تواند نقش مهمی در سلامت مغز افراد مسن ایفا کند.

محققان اظهار کردند: مکملی که فقط هزینه کمی در بر دارد می‌تواند سلامت مغز را فقط در سه ماه بهبود بخشد.

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افزودن روزانه پری‌بیوتیک‌ها – فیبرهای گیاهی که به رشد باکتری‌های خوب روده کمک می‌کنند – به رژیم غذایی می‌تواند عملکرد آزمون‌های حافظه مرتبط با علائم اولیه بیماری آلزایمر را افزایش دهد.

با این حال، مکمل‌های اینولین و فروکتوالیگوساکاریدها، هیچ تفاوتی در قدرت عضلانی در طول دوره مطالعه ایجاد نکردند. محققان می‌گویند: یافته‌های آنان نویدبخش افزایش سلامت مغز و حافظه در جمعیت سالخورده مست.

دکتر مری نی لوچلین از کینگز کالج لندن گفت: از مشاهده این تغییرات فقط در ۱۲ هفته هیجان‌زده هستیم. شما می‌توانید این مکمل‌ها را به‌عنوان آدامس یا پودر خریداری کنید.

کشف اسرار محور روده و مغز می‌تواند رویکردهای جدیدی را برای زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر ارائه دهد.

محققان مستقر در کالج کینگ لندن، به این موضوع پرداختند که چگونه هدف قرار دادن میکروبیوتا میکروارگانیسم‌های موجود در روده می‌تواند بر سلامت ماهیچه‌ها و عملکرد مغز تاثیر بگذارد.

در این تحقیق، به ۳۶ جفت دوقلو متشکل از ۷۲ نفر بالای ۶۰ سال، هر روز به مدت ۱۲ هفته، مکمل غیرواقعی یا مکمل واقعی داده شد. در این تحقیق، افراد برای کمک به عضلات خود تمرینات ورزشی انجام دادند و شیک پروتئین مصرف کردند.

آنها از طریق اینترنت با فیلم‌ها، فرم‌های آنلاین و آزمایش‌های مغز بررسی شدند. نتایج نشان داد که مصرف مکمل فیبر باعث تغییر باکتری‌های خوب در  روده آنان می‌شود.

نتایج تحقیقات منتشرشده در نشریه Nature Communications نشان داد که افزایش باکتری‌های خوب مانند بیفیدوباکتر (Bifidobacterium) در افرادی که این فیبر را مصرف کردند، نتایج آزمایش‌های مغزی بهتر بود که می‌تواند نشان دهد، آیا ممکن است کسی به بیماری آلزایمر – رایج‌ترین شکل زوال عقل – مبتلا شود یا خیر.

آنان همچنین در آزمایش‌های شرکت کردند که سرعت فکر کردن و واکنش را بررسی کرد. این آزمون‌ها برای کارهایی که هر روز انجام می‌دهیم مهم هستند، مانند زمان‌های واکنش خوب برای ایمن بودن در ترافیک، یا پردازش سرعت برای تعادل خوب برای جلوگیری از سقوط، در تمامی این موارد افراد شرکت‌کننده بهتر عمل کردند.

کلر استیو، پروفسور کینگز کالج لندن، گفت: این الیاف گیاهی که ارزان و بدون نسخه در دسترس هستند، می‌توانند برای گروه وسیعی از افراد مفید باشند همچنین ایمن و قابل قبول هستند.

وی افزود: کار بعدی این است که دریابیم آیا این تاثیرات در دوره‌های طولانی‌تر و در گروه‌های بزرگتری از مردم همچنان کارایی دارد یا خیر.

انتهای پیام