علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

روش لاغری شکم با خاکشیر

خاکشیر چیست؟

خاکشیر تخم نوعی گیاه ساقه بلند به نام خاکشی است. گیاه خاکشیر یا خاکشی در زمین‌های مرطوب و سبک رشد می‌کند. دانه‌های دراز و ریز گیاه خاکشیر به رنگ قرمز و یا نارنجی تیره می‌باشند. خاکشیر نوعی گیاه دارویی از دسته شببویان است که در طب سنتی ایران و چین بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارای پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و چربی طبیعی می‌باشد. قند و کلسترول در ترکیبات این گیاه جایی ندارند.

ترکیب خاکشیر با آب سرد می‌تواند سبب درمان اسهال شود. همچنین ترکیب آن با آب ولرم می‌تواند به درمان یبوست کمک کند. بیماری‌های یبوست و اسهال هر دو بر اثر عملکرد نادرست دستگاه گوارش ایجاد می‌شوند. یبوست سبب می‌شود مواد غذایی که باید از بدن دفع شوند دوباره در فرآیند بازجذب قرار بگیرند و به این ترتیب سموم وارد بدن شوند. گفتنی است که ترکیب خاکشیر خیسانده شده با شیر می‌تواند سبب افزایش وزن و چاقی شود.

خاکشیر برای لاغری شکم

بیشتر سلول‌های چربی در نواحی شکم و پهلوها جمع می‌شوند و سبب حجیم شدن این نواحی می‌گردند. درست است که مصرف گیاه خاکشیر به صورت اصولی و در زمان مناسب می‌تواند سبب شود. اما این گیاه به تنهایی نمی‌تواند سلول‌های چربی این نواحی بدن را از بین ببرد و باید از یک رژیم غذایی درست و حرکات ورزشی مناسب نیز استفاده کرد. گفتنی است که با استفاده از گن لاغری اسلیپ و استفاده طولانی‌مدت از آن و در کنار آن مصرف مداوم خاکشیر، میتواند برای لاغری و آب کردن چربی‌های شکم مفید واقع شود. پروتئین موجود در این گیاه می‌تواند سبب کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن شود. برای لاغری شکم می‌توان خاکشیر را با سرکه سیب، گلاب، آبلیمو، تخم شربتی و دارچین مخلوط کرد.

خواص خاکشیر ناشتا برای لاغری

تجمع سموم در بدن یکی از این عوامل اصلی در چاقی است. برخی اوقات در اثر رژیم‌های غذایی متنوع بدن دچار ضعف و یا یبوست می‌شود. به همین دلیل مصرف گیاه خاکشیر به صورت ناشتا می‌تواند این مشکلات را برطرف کند. صبح بهترین زمان برای دفع سموم و پاکسازی بدن می‌باشد. به همین دلیل افرادی که قصد استفاده از خاکشیر برای لاغری را دارند، بهتر است آن را صبح و به صورت ناشتا مصرف کنند. تاثیر مصرف خاکشیر به صورت ناشتا بسیار زیاد است اما می‌تواند عوارضی مانند کاهش فشار خون را نیز در پی داشته باشد. به همین دلیل افراد باید ابتدا این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند. قیمت گن کلمبیا برای لاغری را ، از فروشگاه معتبر پک پلاس بخواهید.

نحوه مصرف خاکشیر برای لاغری

برای لاغری باید گیاه خاکشیر را به شیوه درستی مصرف کرد. افراد که قصد لاغری دارند، باید مقداری خاکشیر را با آب و شکر مخلوط کنند و سپس بر روی حرارت غیر مستقیم و ملایم قرار دهند. بعد از دقایقی که مخلوط به خوبی حل و گرم شد، آن را میل فرمایند. افراد باید هر روز به صورت ناشتا این محلول را مصرف نمایند و تا 30 دقیقه بعد از مصرف آن، هیچگونه ماده غذایی دیگری را میل نکنند.

لاغری با خاکشیر و دارچین

دارچین نوعی ادویه و طعم دهنده است که می‌تواند در کاهش وزن نیز موثر واقع شود. این ادویه سبب تحریک سلول‌های چربی می‌شود و در دفع سموم موجود در کبد و دیگر اندام بدن موثر است. دارچین سبب افزایش سوخت و ساز بدن و کالری سوزی می‌گردد و از مصرف مواد غذایی شیرین جلوگیری می‌کند. مصرف ترکیب دارچین و خاکشیر می‌تواند سبب شکسته شدن سلول‌های چربی و دفع آن‌ها شود.

استرس و اضطراب سبب تجمع چربی و چاقی می‌شود و دارچین که گیاهی آرام‌بخش است، می‌تواند این مشکل را برطرف کند. افراد می‌توانند با استفاده از ترکیب خاکشیر و دارچین سرعت کاهش وزن خود را بالا ببرند. خرید گن ساعت شنی اصل و استفاده مداوم از آن میتواند به لاغری شما منجر شود. برای این کار ابتدا باید مقداری ادویه دارچین را در آب ولرم بریزند تا به خوبی دم بکشد و سپس دانه‌های خاکشیر را به آن اضافه و میل کنند.

مدت زمان پاکسازی کبد با خاکشیر

کبد چرب یکی از بیماری‌های خطرناکی است که می‌تواند سبب ایجاد اختلال در عملکرد بدن و بیماری‌های دیگر شود. به طور کلی کبد گرم است، اما بر اثر خوردن مواد غذایی نامناسب سرد می‌شود و دیگر نمی‌تواند سلول‌های چربی را تجزیه کند و دچار مشکل می‌گردد. کبد چرب را می‌توان با استفاده از گیاه خاکشیر و در طولانی‌مدت پاکسازی کرد. افراد با استفاده از این گیاه همراه با آب ولرم و یا ترنجبین، گلاب، کاسنی و آب پنیر می‌توانند به پاکسازی کبد خود کمک کنند. مدت زمان پاکسازی کبد با استفاده از خاکشیر به عملکرد بدن بستگی دارد. برخی اوقات میزان چربی موجود در کبد زیاد است و این زمان بیشتر می‌شود. اما به طور کلی خاکشیر در مدت زمان 30 تا 40 روز کبد را پاکسازی می‌کند.

افراد باید دقت کنند که برای پاکسازی کبد نیز باید دانه‌های گیاه خاکشیر را با آب ولرم مخلوط کنند و اجازه دهند که خاکشیر آب را جذب کند و این محلول کمی غلیظ گردد. سپس هر روز به صورت ناشتا یک لیوان از این محلول را بنوشند. قابل ذکر است که اگر افراد از خاکشیر به منظور پاکسازی کبد استفاده می‌کنند باید از ریختن شکر و یا قند در آن خودداری نمایند. به جای این مواد می‌‌توانند از کمی عسل استفاده کنند.

خواص دیگر خاکشیر

گیاه خاکشیر علاوه بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پاکسازی بدن خواص شگفت‌انگیز دیگری نیز دارد. شربت و دمنوش خاکشیر می‌تواند به درمان بوی بد دهان، سنگ کلیه و رفع مشکل مجاری ادراری، عطش و تشنگی و سرماخوردگی نیز کمک ‌کند. تقویت قوای جنسی، درمان عفونت زنان، افزایش شیر مادران و پاکسازی صورت و از بین بردن لک و جوش از دیگر خواص این گیاه دارویی می‌باشد.

چه افرادی نباید خاکشیر بخورند؟

درست است که خاکشیر برای لاغری مناسب می‌باشد و جزء گیاهان دارویی محسوب می‌شود. اما به دلیل طبع سرد آن برخی از افراد باید در مصرف این گیاه احتیاط کنند. بیماری‌های درد مفاصل، آرتروز و روماتیسم در اثر سردی ایجاد می‌شوند، به همین دلیل افرادی که به این بیماری‌ها مبتلا هستند باید از مصرف خاکشیر خودداری کنند. البته با اضافه کردن کمی عسل و یا عرق نعناع می‌توان طبع سرد آن را ملایم کرد. همچنین کسانی که دچار بیماری‌های ورم معده و یا زخم معده هستند، نیز باید از مصرف این گیاه خودداری کنند.

قابل ذکر است که چون گیاه خاکشیر دارای سنگریزه است باید قبل از مصرف به خوبی شسته شود. زیرا سنگریزه‌های آن می‌تواند برای افرادی که دچار سنگ کلیه هستند، مشکل‌ساز شود. قابل ذکر است که برخی از افراد که دچار بیماری‌های عصبی و یا میگرن هستند به گیاه خاکشیر حساسیت دارند و مصرف آن می‌تواند سبب تشدید سردرد و سرگیجه در آنها شود. البته بسیاری از پزشکان طب سنتی معتقد هستند که مصرف خاکشیر همراه با کتیرا می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

همانطور که گفته شد، مصرف خاکشیر همراه با شیر منجر به افزایش وزن می‌شود. اما اگر همراه با آب ولرم به صورت ناشتا مصرف شود، منجر به کاهش وزن خواهد شد. با توجه به اینکه دستورالعمل‌های مصرف خاکشیر بسیار متنوع هستند، پیشنهاد می‌کنیم به شکل خودسرانه برای مصرف خاکشیر اقدام نکنید.  نگاهی اوقات ممکن است که یک دستورالعمل لاغری در بدن شما نتیجه معکوس داشته باشد.