حوادث

در معاونت عملیات ویژه پلیس آگاهی چه می‌گذرد؟/ کشف ۸۰ درصد پرونده‌های جعل در کشور

رئیس پلیس آگاهی فراجا نحوه فعالیت معاونت عملیات ویژه پلیس آگاهی را تشریح کرد.

به گزارش ایران تودی، سردار محمد قنبری با اشاره به اقدامات معاونت عملیات ویژه پلیس آگاهی گفت: یکی از بخش های مهم پلیس آگاهی که پرونده‌های خاص، مهم و پیچیده در حوزه‌های مختلف به آن محول می‌شود معاونت عملیات ویژه است که کارآگاهان در این بخش با تلاش شبانه روزی اقدامات مثمرثمری را داشته‌اند.

وی با اشاره به اقدامات مهم اخیر در این حوزه گفت: اقداماتی همچون انهدام باند سارقان مسلح و سندنمره کار و قاچاقچیان قطعات خودروهای لوکس، پرونده بین المللی انهدام شبکه جعل اسناد تحصیلی و مدارک دانشگاهی، کلاهبرداری و اخاذی ۶۵ میلیون یورویی، دستگیری باند اخلالگران نظام اقتصادی با دریافت حواله ارزی معادل یک هزار میلیارد ریال، انهدام یکی از بزرگترین باندها و شبکه‌های جعل اسناد ملکی و رسمی به ارزش ۱۰۰۰میلیارد ریال، پرونده کلاهبرداری و فروش مال غیر از طریق جعل اسناد شرکت‌های خصوصی به رقمی بالغ بر یک هزار میلیارد تومان و … از جمله دستاوردهای اینم معاونت در ماه‌های اخیر بوده است. 

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه برخورد قاطع و سریع با این‌گونه جرایم و همچنین اقدامات پیشگیرانه با جدیت در دستور کار اینم معاونت است، گفت: افزایش ۱۸ درصدی ارجاع پرونده‌ها، رشد ۱۰ درصدی کشفیات و افزایش ۱۶ درصدی دستگیری از اقدامات موثر ادارات عملیات ویژه در استان‌های سراسر کشور در سال گذشته است که عمدتا در بحث انهدام باند های سرقت احشام، منزل، خودرو و محموله است.

وی گفت: پلیس آگاهی از ابتدای سال طرح های ضربتی را در سراسر کشور طراحی کرده که تمامی ادارات آگاهی در راستای خشکاندن قاطع ریشه جرم و مرتکبان آن ماموریت هایی را انجام داده و تا پایان سال نیز با همین رویکرد عملیات های دیگری پیش بینی شده و در دستور کار قرار دارد.

قنبری با بیان اینکه پلیس آگاهی اقدامات موثری را در زمینه پیشگیری و همچنین تعامل با دستگاه‌های مختلف برای ازبین بردن جرم جعل اسناد و مدارک رسمی و هویتی انجام داده است، گفت: شناسایی شیوه‌های نوین مبارزه با جعل اسناد هویتی از جمله آموزش های مهم کارآگاهان است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پرونده های جعل در کشور توسط کاراگاهان کشف می شود، گفت: طرح‌هایی در برخورد با جاعلان مدارک هویتی و تحصیلی در سراسر کشور برگزار و نیز با جدیت استمرار و همچنین در این زمینه با مراجع قضائی تعامل و هماهنگی هایی انجام شده است.

وی بر سرعت در پیگیری و پی جویی کشف جرایم با استفاده از روش‌های علمی تاکید کرد و گفت: بکارگیری تجهیزات نوین یکی از رویکردهای مهم پلیس آگاهی در دست یابی به اهداف پیش بینی شده خود است.

انتهای پیام

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.