استان ها

پنجمین قطار ترانزیتی وارد گلستان شد

به گزارش ایران تودی به نقل از فارس محمدرضا حبیبی اظهارکرد: پنجمین قطار ترانزیتی از ترکیه با محموله آرد گندم و دانه روغنی به مقصد افغانستان وارد ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون شد.

وی تصریح کرد: تعداد ۹ واگن حامل آردگندم به وزن ۳۱۰ تن و ۶ واگن حامل دانه‌های روغنی به وزن ۲۲۷ تن و مجموعا ۱۵ واگن و تناژ ۵۳۷ تن از مبدا ترکیه به مقصد افغانستان وارد ایستگاه اینچه‌برون و سپس به ترکمنستان اعزام گردید.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ در خصوص برنامه‌ریزی برای سفری ایمن در خطوط ریلی گلستان خاطرنشان‌کرد: از محل منابع داخلی راه آهن نقدینگی لازم جهت اجرای پروژه ریلی خط دوم بندرگز _ بندرترکمن به پروژه تزریق شده‌است و در حال حاضر این پروژه فعال بوده و روند روبه رشدی دارد.

وی ادامه داد: امید داریم با تخصیص و تزریق نقدینگی مصوبات دور دوم سفر دولت سیزدهم شهید جمهور به پروژه هرچه زودتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

حبیبی گفت: خط دوم راه آهن سبزدشت_ بندرترکمن نیز که جزو پروژه‌های مصوب دور اول سفر هیئت دولت سیزدهم به گلستان است با تلاش فراوان تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسیده است که با اجرای این پروژه زمان سیر قطارها کاهش و ایمنی ارتقاء یافته‌است.

وی بیان‌کرد: بسترهای مناسب برای تردد مسافران تابستانی از طریق خطوط ریلی استان وجود دارد و راه‌آهن استان آماده پذیرش مسافران برای آغاز سفرهای تابستانی است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ ابرازکرد: در حال حاضر همه روزه یک اعزام قطار بین‌شهری از گرگان به تهران و همزمان یک اعزام قطار هم از تهران به سمت گرگان فعال است‌.

حبیبی خاطرنشان کرد: علاوه بر این روزانه دو قطار حومه‌ای “ریلباس” در ساعات مختلف از گرگان به سمت پل‌سفید حرکت و بطور همزمان دو قطار هم از پل‌سفید به سمت گرگان سرویس‌دهی می‌کند. گفتنی است، ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، بلیط ارزان قیمت و آسایش سفر، از جمله مزایای استفاده از قطار است.