حوادث

هواشناسی ۱۲ خرداد ۱۴۰۳/ بارش باران پراکنده در برخی مناطق

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی، دوشنبه در برخی نقاط سواحل غربی دریای خزر و اردبیل و آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

سه شنبه در برخی نقاط آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، مازندارن، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل، همچنین از شنبه تا دوشنبه در جنوب غرب و از بعد از ظهر یکشنبه تا سه شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید، در برخی مناطق احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

از اواخر وقت شنبه تا دوشنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و سه شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج است.

آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعت‌ها افزایش باد پیش بینی شده است. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۸ و کمینه دمای آن ۲۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

رگبار باران در برخی استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایران تودی افزود: امروز (۱۲ خرداد) در برخی مناطق اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رشد ابر و رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرام و آسمان صاف حاکم است. یکشنبه (۱۳ خرداد) در برخی نقاط سواحل غربی دریای خزر و اردبیل و آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان افزود: دوشنبه (۱۴ خرداد) در برخی نقاط آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز تهران و خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل همچنین از شنبه تا دوشنبه در جنوب غرب و از بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید، در برخی مناطق احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان از اواخر وقت شنبه تا دوشنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و سه شنبه دریای عمان تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ خرداد) صاف تا کمی ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد دوشنبه (۱۴ خرداد) صاف تا کمی ابری، وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۹ و ۱۱ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۴ و ۴۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.