علمی و پزشکی

رعایت نکردن فاصله اجتماعی در دزفول مشکل ساز شد

آفتاب نیوز:

میثم مرد سلطانی روز شنبه در گفت و گو با رسانه های دزفول اظهار داشت: طبق این مدل پیش بینی شده بود که در مورد 10٪ قرنطینه و ارتباطات عادی ، در اواسط ماه مه با 30 مورد مثبت کرونا روزانه ، در پایان 26 مه و در پایان ماه ژوئن با بیایید شاهد افزایش روزانه 16 مورد مثبت Quaid 19 در زمینه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول باشیم.

وی افزود: طبق این الگوی علمی ، در مورد قرنطینه 40٪ ، انتظار داشتیم مانند آنچه در تعطیلات نوروزی انجام شد ، در اواسط اردیبهشت ماه 8 مورد جدید روبرو شویم ، 6 مورد در اواخر ماه مه و چهار پرونده جدید در اواخر ژوئن. “

رعایت نکردن فاصله اجتماعی در دزفول به یک مشکل تبدیل شد

وی اظهار داشت: در صورت استفاده از قرنطینه 70٪ ، تمام فعالیت های اقتصادی بسته خواهد شد که برای هیچ کشوری عملی نخواهد بود و در واقع با از سرگیری فعالیت های اقتصادی ، قرنطینه به 10٪ می رسد.

معاون آموزش ، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: آمار اخیر در این شهر نگران کننده و نامساعد بوده است. اگر گرفته نشود ، شاهد مرگ عزیزان و شخص پزشکی خواهیم بود.

وی افزود: افرادی که در این پروژه همکاری نمی کنند ، باعث ایجاد استرس ، ترس اجتماعی و خلع سلاح کادر پزشکی خواهند شد.

سلطانی با تأکید بر لزوم سیاست گذاری های متناسب با وزارت بهداشت ، وزارت کشور و مردم اظهار داشت: کشور ما از توانایی خواندن نسبتاً بالایی برخوردار است و 40 درصد مردم از تلفن های همراه اندرویدی بهره مند می شوند و با جدیدترین اخبار به روز هستند.

وی ، رعایت 70 درصد قرنطینه را غیرممکن دانست و افزود: موارد مثبت و بررسی آمار و مشخصات آنها نشان می دهد که با وجود وزن زیاد هیچ فاصله اجتماعی مشاهده نشده است.

معاون آموزش ، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بهترین راه برای کنترل تاج بالا بردن سطح فاصله اجتماعی است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ، سه بیمار جدید در سه ساعت گذشته با Qovid در کشور شناسایی شده اند که تعداد کل بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا را به 96 هزار و 448 نفر رسانده است.

با وجود رو به کاهش تعداد مبتلایان به تاج در کشور ، آمار دزفول و خوزستان همچنان در حال افزایش است.