عمومی

افزایش دو برابری فقر و فاصله اجتماعی در جامعه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، جبار كوچاكی نژاد در بازدید از دفتر خبرگزاری آنلاین در استان گیلان ، با فعالیت های این خبرگزاری آشنا شد و در مورد موضوعات مختلف ملی ، استانی و شهری صحبت كرد.

رونق اقتصادی ، کنترل بازار و اشتغال زایی اولویت های مجلس یازدهم است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش های این خبرگزاری در انتقال اخبار و اطلاع رسانی به مردم ، اظهار داشت: آنلاین همچنین یک خبرنامه فعال در زمینه اخبار مجلس ، سرعت بالا و کیفیت موضوعات است. حیاط است.

وی با اشاره به مراسم تحلیف مجلس یازدهم ، گفت: در 25 روز گذشته مجلس یک ساختار اداری و عادی را پشت سر گذاشته است: “انتخاب شوراها و کمیسیون های تخصصی توسط نمایندگان و برگزاری جلسات عمومی و مشارکت چند وزیر در ابتدای امر”. افتتاح برخی از برنامه های این مجلس جدید نفس یازدهم است و تازه واردان با برنامه و دستور کارهای مجلس آشنا شدند.

کوشاکی نژاد با اشاره به برخی از اولویت های کاری مجلس یازدهم ، افزود: “بهبود اوضاع اقتصادی ، کنترل بازار ، ایجاد شغل ، رفع تبعیض ، آسانتر کردن زندگی برای مدیران و مسئولان ، مبارزه با فساد از مطالبات منتظر نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی است.” آنها باید قانونی را در این رابطه اتخاذ کرده و اقدامات و کنترل لازم را انجام دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه دولت در حوزه اقتصادی بسیار ضعیف و مشکل ساز است ، نمایندگان مجلس گفتند که باید از دولت در این زمینه حمایت کنند ، دولت نباید در سیاست داخلی و خارجی یا سایر حوزه ها به حاشیه رانده شود. دولت نباید در سیاست داخلی و خارجی یا در زمینه های دیگر به حاشیه رانده شود.

رشت با تأکید بر اینکه حمایت از محرومان باید در صدر کار همه مسئولان باشد ، اظهار داشت: متأسفانه مسیر دولت مسیری است که فقر و فاصله اجتماعی را دو چندان می کند و این یک فاجعه است. امروز ، ما می بینیم که برخی از مردم در فقر شدید زندگی می کنند ، در حالی که برخی دیگر از خانه های خود سوء استفاده می کنند المال آنها در شرایط مالی عالی هستند.

کوشاکی نژاد با اشاره به شفافیت دولت یازدهم ، تصریح کرد: مجلس در دولت دهم برخی از قوانین از جمله شفافیت را رعایت کرده و به اجرا گذاشته است: دولت باید این طرح را با قاطعیت اجرا کند و مدیران باید تمام درآمد خود را بدست آورند. لطفا مشخص کنید.

“شفافیت در امور یکی از مهمترین خواسته های مردم است. مردم باید بدانند که کدام کمیسیون در مقابل نماینده خود مسئولیت یا پاسخگو است و چقدر به دست آورده است.”

روند افزایش حقوق های نجومی در کشور

كوچاكی نژاد با اشاره به وجود حقوق نجومی در كشور ، گفت: این مشكلی بود كه بارها از طرف دولت رد شد ، اما واقعیت های جامعه نشان می دهد كه این موضوع در بین برخی از حاكمان قرار دارد: “من معتقدم كه در این دوره حقوق نجومی بحث شده است.” نه تنها بهبود نیافته بلکه رو به رشد است. این باید برای مردم روشن شود.

وی با اشاره به عضویت خود در کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی ، گفت: من چهار سال گذشته به ویژه در آموزش و پرورش عضو کمیسیونهای مختلف بوده ام اما شعار سال “جهش تولید” است. و عضو کمیسیون صنایع و معادن شد تا در زمینه توسعه اشتغال گام بردارد.

كوچاكی نژاد با تأكید بر اینكه وی همچنان به رفع مشكلات فرهنگیان در مجلس می پردازد ، ادامه داد: امسال قول داده ام كه ​​فرصت های شغلی معلمان و دانشمندان را توسعه داده و ارتباط و ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرار كنیم.

وی با اشاره به نقش خود در توسعه مهارت ها و تقویت نیروی انسانی ، گفت: متأسفانه هیچ ارتباط قاطعی بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد. متأسفانه ارتباط محکمی بین صنعت و آکادمی وجود ندارد.

نماینده رشت در مجلس ، توجه به صنعت گردشگری را موضوع دیگری دانست که باید در مجلس جدید مورد توجه قرار گیرد ، افزود: یک جناح گردشگری در مجلس تشکیل شده است و در تلاش بود تا از پتانسیل های کشور در این بخش برای رونق اقتصادی و توسعه استفاده کند. و اشتغال مولد شما انجام می دهید