استان ها

دانش افزایی و ارتقای مهارت کارآموزان وکالت مورد توجه جدی قرار دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایران تودی از قزوین؛ آیین تحلیف و اعطای پروانه وکالت پایه یک مرکز کانون وکلای قوه قضاییه استان قزوین ویژه کارآموزان سال ۹۸ یکشنبه شب در تالار ایرانیان برگزار شد.

در این مراسم که ادیب زاده معاون مرکز وکلای قوه قضاییه، حجت الاسلام مظفری معاون دادگستری استان، محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای استان نیز حضور داشتند ۲۹ نفر از کارآموزانی که موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شده اند مراسم تحلیف را بجای آوردند.

123

جواد چیتگر نایب رئیس هیئت مدیره و رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز کانون وکلا گفت: کارآموزان سال ۹۸ حدود ۱۲۰ نفر بودند که از طریق سامانه الکترونیک در آزمون شرکت کردند چون امکان آزمون حضوری نداشتند.

وی بیان کرد: درحال حاضر ۲۲۰ نفر کارآموز در حال آموزش هستند و ما بعد از کرونا کلاس های آموزشی و دوره اختبار را سخت گیرانه تر برگزار کردیم و برای ارتقای مهارت توانستیم در همه ۵ دوره اختبار مباحث آموزشی را اجرا کنیم.

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته آخرین مرحله اختبار انجام و در کمیسیون کاراموزی اقدامات مهارتی نیز انجام شد زیرا اساس کار ما اهتمام ویژه بر آموزش بود و در این عرصه مماشات نکردیم و سخت گیری شد تا آموزش بعنوان قلب توسعه به سرانجام برسد. 

3333

چیتگر یادآورشد: آنچه مورد توجه کمیسیون بوده در ۱۸ ماه دوره کارآموزی و همایش های مختلف بود تا شاهد تقویت بنیه علمی کارآموزان و وکلایی قوی و باسواد باشیم.

نایب رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین اظهارداشت: با تلاش جدی در موضوع آموزش کارآموزان توانستیم رتبه دوم کشوری را کسب کنیم و سطح دانش کارآموزان را از نظر عملی و تئوری بالا ببریم.

وی بیان کرد: علاوه بر استفاده از وکلا از همکاران قضایی هم استفاده شد تا از نظر عملی و کاربردی سطح علمی افراد را بالا ببریم و ۵۰ ساعت از قضات دادگستری استفاده شد.

چیتگر افزود: اعتقاد داریم وظیفه ذاتی مرکز وکلا تربیت وکیل باسواد و فرهیخته است تا احساس ضعف علمی نکنند لذا توصیه می کنیم پس از کسب مجوز هم مطالعه و کارآموزی را رها نکنید بلکه این دوره را شروع کار بدانید و همواره در پی کسب دانش و اطلاعات به روز باشید.

وی یادآورشد: هرگز خود را مستغنی ندانید و آموزش و مطالعه و آموختن را جدی بگیرید و دانش اندوزی را به طور مستمر سرلوحه کار خود قرار دهید تا دچار سکون نشوید.

photo_2023-05-08_01-31-28

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای دادگستری قزوین در ادامه از وکلا خواست نظم و انضباط و احترام به پیش کسوت و مقام قضایی را مورد توجه جدی قرار دهند.

در ادامه حجت الاسلام علی مظفری معاون دادگستری قزوین گفت: در دید مردم وکلا و قضات یک اهمیت و قداست خاصی دارند لذا خودتان را دست کم نگیرید و از نظر شخصیت حقوقی عزت خود را حفظ کنید و مراقب باشید اگر اشتباهی از شما سربزند پیامدهای زیادی دارد. 

حجت الاسلام مظفری تصریح کرد: اگر مبانی وکالت و آسایش و عدالت را رعایت نکنید پسندیده نیست لذا چون مردم تیز بین و نکته سنج هستند یک وکیل باید خیلی به رفتار خود دقت کند تا به این جایگاه خدشه وارد نشود.

photo_2023-05-08_01-31-33

 معاون دادگستری استان قزوین یادآور شد: از روزی که وکیل شدید باید آماده خدمت شبانه روزی باشید و به حق و عدالت و انصاف رفتار کنید. 

مظفری بیان کرد: مراقب باشید کسانی که توان مالی خوبی ندارند از خدمات شما محروم نشوند و با جدیت برای احقاق حق مردم تلاش کرده و از موارد شبهه ناک پرهیز و دوری کنید.

در ادامه از سامانه الکترونیک معاضدت قضایی مرکز وکلا رونمایی شد.

photo_2023-05-08_01-30-45

در ادامه ۲۹ نفر از کارآموزانی که موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شده اند مراسم تحلیف را بجای آوردند.

انتهای پیام

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف