عمومی

برسد به دست قاضی القضات کشور؛ پرسش‌هایی درباره حضور و حیات کانون وکلا

جناب اژه ای عزیز سلام

آقای قاضی؛ این دادخواست را نه از جانب یک وکیل با چندین سال سابقه، بلکه از دیدگاه یک شهروند ساده و از طرف برخی از جوانان عزیز وطن که اخیراً نامشان شیرین کارآموز وکیل خوانده می شود تقدیم می کنم.

تاکنون یا بهتر است بگوییم قبل از اینکه شما قاضی کشور شوید، هجمه ها و فراخوان هایی علیه نهاد حقوقی صورت گرفته است که به ویژه پس از شنیدن وعده ها و نظرات درباره شنیدن صدای منتقدان، نیاز به تصمیم دادگاه با مشارکت شما دارد. و حتی فرمایشات اخیر شما مبنی بر حمایت از حقوق متهمان و زندانیان و… این امید در آگاهی عمومی جوانه زده است که به زودی شاهد گسترش عدالت خواهیم بود. هجمه های روزمره به وکالت متوقف نمی شود، تا به امروز حجم حملات روزانه افزایش یافته است، اخیراً نوع جدیدی از حملات در قالب نقض قانون و بی توجهی به اراده قانونی وکلا را می توان مشاهده کرد. برخی از مسئولین زیرمجموعه جناب عالی بی توجهی به خواست وکلای پیشکسوت، روسای کانون وکلای دادگستری و همین جوانان عزیزی که یک سال است در انتظار آزمون 99 هستند، گوشه کوچکی از موسسه حقوقی است. داستان مثنوی هفتاد من، خانه اصناف هزاران سرباز دادگستری که این روزها کشته شده اند. من بیان این مقاله را ممکن نمی دانم، اما

با توضیحات فوق این دانشجوی حقوق و دادگستری که در تلاش است عدالت را از سایر مراجع قضایی به ویژه در مقام نظامی متمایز کند سوالاتی از عالی ترین مقام قضایی دارد و با اندکی تدبیر امیدوار است جناب عالی. ، اگر صلاح بداند کمی پاسخ خواهد داد.

قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت بیش از 1 تا 25 سال است که رفتار وکلا و ساختار کانون وکلا را تنظیم می کند. ممانعت از فعالیت دانشجویان حقوقی و حقوقی فوق الذکر یا جلوگیری از شرکت در آزمون؟

2- در مرحله تصویب و امضای مصوبات اجرایی لایحه قانون استقلال کانون وکلا به امضای رئیس جمهور فعلی در ساعات پایانی فعالیت در دادگستری بوده اید که دو مشکل اساسی در این زمینه وجود دارد. این رابطه مدیران کانون وکلا و معاون حقوقی جنابعالی از شاکیان هستند که وکالت را مانع اجرای بخشی از مقررات می دانند و بارها درخواست الحاق و تغییر در این قسمت از آیین نامه را داشته اند. وی مدعی شد کسانی که تا به امروز هیچ پاسخ منطقی ندیده و نشنیده اند مورد تایید کانون قرار گرفته اند. این اختلاف نظر و عدم پاسخگویی باعث سردرگمی هزاران کارآموز وکالت، داوطلب آزمون وکالت و از همه مهمتر نگرانی هزاران خانواده ای شده است که یک سال است برای موفقیت فرزندان دلبندشان دعا می کنند. آیا این حق آنها نیست که به خاطر مشکلات روحی و روانی احتمالی عزیزانمان زندگی کنند و لقمه حلال به دست آورند؟

آیا در مبارزه برای رهبری باید حقوق جوانان عزیز ضایع شود؟

کافی است مدیران رسانه شما یک درصد از اخبار و حواشی این روزهای فضای مجازی و رسانه ها (در مورد بحث دفتر وکالت و آزمون وکالت) را بشنوند تا از میزان اضطراب و هیجان عزیزان آگاه شوند. جوانان سرزمین وکلای دادگستری در پاسخ به ادعای معاون شما عنوان می کنند که اگر کار دست مدیران موسسه حقوقی است که بر آن اصرار دارید متن پیشنهادی را منتشر کنید تا کار انجام شود. ، اما انگار به خواسته های عادلانه سربازان عدالت گوش می دهد، باید بال فرشته عدالت باشد، نمی شنود! والسلام

* وکیل