فرهنگ و هنر

خدمات‌دهی فرودگاه مشهد به ۵۵۱ هزار مسافر تا پایان اسفند/ برقراری ۱۷۰ پرواز در نوروز

ایران تودی/خراسان رضوی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: در ۳ هفته باقی‌مانده به پایان اسفند، پیش‌‎بینی می‌کنیم که حدود ۵۵۱ هزار مسافر از خدمات فرودگاه مشهد استفاده کنند که این آمار نشان‌دهنده رشد ۳ درصدی نسبت به ماه قبل و سال گذشته است.

محمود امانی‌بنی در گفت‌وگو با ایران تودی در خصوص پیش‌بینی تعداد پروازها در ایام نوروز اظهار کرد: در ۳ هفته باقی‌مانده به پایان اسفند، پیش‌‎بینی ما حدود ۵۵۱ هزار مسافر است که رشد ۳ درصدی نسبت به ماه قبل و سال گذشته خواهد داشت. پیش‌بینی این است که در ابتدای ماه رمضان نیز پروازها افزایشی باشد.

وی افزود: با توجه به نیمه شعبان و ایام نوروز، پروازها به تدریج در حال افزایش است. پرواز مسیر لامرد برای اولین بار برقرار شده است. حدود ۸ پرواز خارجی جدید نیز برای ایام نوروز برقرار کردیم که ۲ مسیر عمان، ۴ مسیر اسپارتا، دبی و نجف را شامل می‌شود.

امانی‌بنی بیان کرد: آمار روزانه پروازها در ماه اخیر به صورت میانگین ۱۳۰ پرواز بوده که انتظار می‌رود در ماه آینده حدود ۱۷۰ پرواز داشته باشیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی مشهد با بیان اینکه آمادگی کامل برای ایام نوروز وجود دارد، عنوان کرد: برخی از برنامه‌های ما برای استقبال از مسافران از نیمه شعبان آغاز می‌شود. جشنی را از نیمه شعبان برای مسافران تهیه کردیم و برنامه‌هایی نیز برای ایام نوروز داریم. فضاآرایی، گل‌آرایی و زیباسازی محیط از دیگر برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: میعادگاه یا جشن ورود نوروزی نیز برای مسافران برنامه‌ریزی شده است. حدودا ۴۰ هزار بوته گل و گیاه آماده شده تا فضاهای فرودگاه از جمله بلوارها، سالن‌ها و ترمینال‌ها فضاآرایی شود. بزرگترین المان نورزوی سال را نیز در فرودگاه اجرایی می‌کنیم، این المان ۱۵۰متری با گل و گیاه در حال آماده شدن است.

امانی‌بنی گفت: ما از افزایش پروازها استقبال می‌کنیم و آمادگی هرگونه برنامه‌ریزی برای افزایش را داریم. از سازمان هواپیمایی کشور درخواست کردیم که به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کنند که پروازها در برخی مسیرها که استقبال مردم زیاد است، افزایش پیدا کند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما از شرکت‎های هواپیمایی درخواست کردیم که با مردم تعامل و با ما هماهنگی لازم را داشته و پاسخگو باشند، تصریح کرد: به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده که یک نفر از مسئولان آن‌ها در فرودگاه حضور داشته و پاسخگوی مسافران باشند تا در صورت تاخیر یا کنسلی پروازها به سرعت موضوع را برای مسافران حل کنند.

انتهای پیام