فرهنگ و هنر

تیزری از یک فیلم با بازی مصطفی زمانی، هدی‌ زین‌العابدین و حسام محمودی

فیلم «عطرآلود» پس از دو سال و در غیاب بازیگر جوانش زنده یاد حسام محمودی راهی اکران سینماها شده است.

به گزارش ایران تودی، فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست سال ۱۴۰۱ در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و از امروز ۱۶ خردادماه در سینماها روی پرده رفته است.

این فیلم که امضای خاص کارگردان خود را هم دارد، با بازی مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، زنده‌یاد حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی ساخته شده و یکی دیگر از کارهای حسام محمودی است که پس ازدرگذشت ناگهانی او به نمایش درمی‌آید.

مقدم‌دوست که آثاری ماندگار را با همراهی حمید نعمت‌الله خلق کرده، درباره فیلمش گفته است: «عطر آلود» برای من یک تجربه جدید از منظر سینما در زمینه مضمون و شکل روایت بود چون نمایش حال درونی آدم ها و تغییرات آن‌ها بجز آنکه یک عنصر مهم نمایشی است، جذابیت هم دارد.

او همچنین در نشست مطبوعاتی فیلمش در جشنواره فجر نیز در پاسخ کم شدن همکاری‌اش با حمید نعمت‌الله گفته بود: از وقتی بیشتر سمت ساخت فیلم رفتم، دیگر به هم نرسیدیم و تنظیم زمانی ما برای نوشتن با هم به هم‌ ریخت اما آرزوی من این است که بار دیگر برای حمید نعمت‌الله بنویسم.

با شروع نمایش عمومی فیلم سینمایی «عطرآلود» به تهیه‌کنندگی یوسف منصوری و نویسندگی حسین حسنی نخستین آنونس این ملودرام عاشقانه با شعار «عشق، هر لحظه عطر خودشو داره» منتشر شده است.  

سازندگان فیلم، «عطرآلود» را قصه بوئیدن و چشیدن طعم لحظه‌ها و مجالی برای شنیدن روایت زندگی «علی» و «عاطفه»، زوجِ جوانِ عاشق معرفی می‌کنند که مسیر رسیدن به رویاهایشان از رنج و امیدواری می‌گذرد.  

این فیلم محصول سازمان سینمایی سوره است که در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌فجر در ۶ رشته نامزد دریافت جایزه شد و سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را گرفت.  

ساخت آنونس فیلم را امید میرزایی برعهده داشته و پخش «عطرآلود» بر عهده موسسه بهمن سبز است.

انتهای پیام

تیم تحریریه علوم هنری

با قلمم، صداها و حس‌های هنر و فرهنگ را به شکلی جادویی ترسیم می‌کنم.